י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מלחמת מיליארדרים בהיי-טק • צוקרברג נגד מאסק: "הוא חסר אחריות"; מאסק בתגובה: "הבנתו מוגבלת"

מנכ"לי טסלה ופייסבוק החליפו השבוע עקיצות פומביות סביב העתיד של בינה מלאכותית

  • ב' אב התשע"ז
מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ
מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. צילום: משה מילנר / לע"מ



מנכ"ל יצרנית המכוניות החשמליות טסלה וחברת האוויר-חלל ספייס אקס, אילון מאסק, ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, החליפו השבוע עקיצות פומביות סביב העתיד של בינה מלאכותית.

חילופי הדברים החלו ביום ראשון כאשר צוקרברג נשאל במהלך שידור חי בפייסבוק מחצר ביתו בפאלו אלטו, לדעתו על טענתו של מאסק לפיה בינה מלאכותית היא האיום הגדול ביותר להישרדות המין האנושי.

"יש לי דעות די חזקות בעניין הזה. אני אופטימיסט", ענה צוקרברג. "ואני חושב שאנשים שמתנגדים ל(בינה מלאכותית) ומנסים להפחיד עם תרחישי יום הדין - אני פשוט לא מבין את זה. זה מאוד שלילי ובמובנים מסוימים אני חושב שזה די חסר אחריות".

"בכל פעם שאני שמוע אנשים אומרים שבינה מלאכותית תפגע בבני אדם בעתיד, אני חשוב לעצמי, כן, טכנולוגיה יכולה באופן כללי לשמש למטרות טובות ורעות, וצריך לנהוג בזהירות כשבונים אותה וצריך להיזהר מה בונים ואיזה שימוש יעשה בכך", המשיך צוקרברג.

"אבל אנשים שמצדדים בהאטת קצב הפיתוח של בינה מלאכותית, זה פשוט נראה לי ממש מפוקפק. קשה לי להבין את זה", הוסיף מייסד פייסבוק בהתייחסו לעמדותיו של מאסק.

תגובתו של מאסק לביקורת של צוקרברג לא איחרה לבוא, והגיע ביום שלישי בבוקר בציוץ בחשבון טוויטר שלו. "שוחחתי על כך עם מארק. הבנתו את הנושא מוגבלת", כתב מאסק בציוץ.

היזם המבריק שהביא לעולם את פייפאל, טסלה וספייס אקס גם הקניט את מייסד פייסבוק כשכתב בתגובה נוספת: "סרט על הנושא יגיע בקרוב".

מאסק שב והתריע בשנים האחרונות כי בינה מלאכותית היא האיום הגדול ביותר על האנושות, והזהיר כי כבר בשנים הקרובות עלול להתממש תרחיש של רובוט מתוחכם הרוצח בני אדם, בנוסח סרט המדע בדיוני "שליחות קטלנית".

צוקרברג, לעומת זאת, רואה את עתיד הבינה המלאכותית באור חיובי הרבה יותר. בשידור חי בפייסבוק שלשום ציין צוקרברג כי בינה מלאכותית תהיה אחראית על שירותים מצילי חיים כמו אבחון מחלות ונהיגה במכוניות.

לפני שנתיים, הקים מאסק יחד עם משקיעים נוספים בעמק הסיליקון את OpenAI, ארגון ללא מטרות רווח שמוקדש לחקר בינה מלאכותית. "המטרה שלנו היא לקדם בינה מלאכותית בדרך שתוכל להועיל בצורה הטובה ביותר לאנושות ומשוחררת מלחצים לייצר רווח פיננסי", נכתב באתר הארגון.

לצד הקמת OpenAI, מאסק הוא אחד המשקיעים הבולטים, לצד צוקרברג והשחקן אשטון קוצ'ר בחברת וייקריוס (Vicarious) - סטראט-אפ אפוף מסתורין בתחום הבינה המלאכותית. מאסק אמר כי השקעתו בוייקריוס איננה למטרות רווח, אלא כדי לעקוב אחרי ההתפתחויות הטכנולוגיות ולוודא שנעשה בהן שימוש טוב.

מניית טסלה זינקה ב-58% מתחילת 2017, בעוד שמניית פייסבוק קפצה ב-43%. מדד המניות S&P 500 טיפס ב-10% באותה התקופה.
מארק צוקרברג פייסבוק טסלה אילון מאסק בינה מלאכותית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד