י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

על רגל אחת • כך תטפלי בכף רגל בעייתית

עצמות כפות רגלייך בולטות? • אצבע עולה על אצבע? • כפות רגלייך סדוקות ומחורצות? • כך תבחרי נעל נוחה ובריאה לכפות הרגלים • וגם אלו תכשירים מומלצים לטיפול?

נעלי ארה לקרבל שוז
נעלי ארה לקרבל שוז



יותר ויותר גברים ונשים מתבגרים סובלים מהתופעה הלא נעימה והמכאיבה של כף רגל בעייתית.

לדברי ניסים יפה, מנכ"ל ומייסד "מנגו עיצובים", מדובר בתופעה הנפוצה בעיקר בקרב נשים מתבגרות והיא נובעת מכמה סיבות כמו: גיל, הליכה לא נכונה, לבישת נעליים קטנות במידה או לא מותאמות לכף הרגל. "הסובלות העיקריות הן נשים כיוון שהן מתחילות לעלות על עקב בגיל צעיר מאוד והולכות עם נעליים צרות ממידתן לאורך שנים, דבר המאוד לא מומלץ לרגל ולבריאות".

"עם השנים, הגיל והסיבות שצוינו קודם לכן אצבעות הרגליים מצטמקות ומתכווצות ונוצרים עיוותים בכפות הרגליים. התוצאות הן לרוב עצם בולטת בצד שבאה בחיכוך עם הנעל ועם השנים יוצאת החוצה – תופעה מכאיבה ולא נעימה בהרגשה, או האצבעות שעולות אחת על השנייה, מתכווצות ואף מוציאות יבלות – אני קורא לתופעה הזו 'אצבע פטיש'".

מהו הפתרון? לדברי יפה, הפתרון טמון בהזמנת נעל מתאימה. כלומר, אם את רוצה להמשיך ללכת עם נעל יפה אך יחד עם זאת להפסיק להרגיש אי נוחות וכאבים ברגל, בגב ובראש (נעליים לא מותאמות הן אכן הסיבה העיקרית לכאב הגב והראש הבלתי נסבלים לאורך השנים) – תוודאי שהנעל נבנית בהתאם לבעיותייך ולכף רגלך.

"על מנת להתאים לאשה את הנעל הנכונה במקרה של בעיות בכף הרגל בונים אימום מיוחד, שהוא למעשה דמוי רגל מפלסטיק. האימום נבנה במיוחד לפי מידות וצורת כף הרגל ובהתאם לתופעה ממנה סובלים, לדוגמא לאישה הסובלת מכיווץ האצבעות והתרוממותם, מייצרים אימום רחב יותר ומשאירים מקום חופשי באזור הבעייתי.

"לאחר שהאימום מוכן, מלבישים ומותחים כמו כפפה את החלק העליון שהוא הגפה, שמים רפידה מתחת לאימום, מדביקים סוליה לגפה ולבסוף מוציאים את האימום והנעל מוכנה בצורתה לפיניש העיצובי".

כך בוחרים נעל

ניסים יפה מציג גם דגשים בבחירת הנעל המתאימה:

• עקב או פלטפורמה?

אמנם עקב הוא עניין של אופנה ויופי אך אם את רוצה נוחות וכמובן בריאות, נעל פלטפורמה היא ההמלצה. הפלטפורמה היא לרוב לא גמישה אך מעניקה גובה ונוחות מרבית ביחס לעקב.
במקרה של כף רגל בעייתית מומלץ לבחור בפלטפורמה בעלת סוליה גמישה, קלה יחסית ורחבה על מנת שכף הרגל והאצבעות לא תהיינה חנוקות בתוך הנעל.

• בד או פלסטיק?

נעל מבד היא רכה יותר, פחות כואבת, מתאימה את עצמה לצורת הרגל כמו כפפה, נעימה ועמידה לאורך זמן, זאת להבדיל מנעלי הפלסטיק הקשות, האטומות והפחות בריאותיות. לפיכך לכף רגל בעייתית רצוי לבחור נעל מבד מאוורר ונוח. למי שאוהבת ורוצה נעלי עור מומלץ שיהיו מעור דק ורך.

• איך תדעי שהנעל מתאימה?

אימום- יש אימומים בכל הצורות והגבהים: אימומים שפיצים, מרובעים, עגולים. ישנם שטוחים וכאלה יותר גבוהים. המלצה לעקב ביום- הכי טוב ללכת עם הגבהה של 1.5-2 ס"מ.

בזמן המדידה – לבדוק שהנעל אינה לוחצת ומצמקת את האצבעות. ניתן לבדוק זאת על פי מרווח של לפחות חצי סנטימטר לאורך. כמו כן העור/בד למעלה צריך להיות רך.

לסיכום, סבור יפה, כי "כל מי שסובלת מתופעות לא נעימות בכפות הרגליים, חשוב לפני הכול שתתאים את הנעל הנכונה למידותיה ולבעיותיה, כדי שבסופו של יום תרגיש הכי נוח עם עצמה ועם הסביבה".



מוצרי הדגל לרגל

לכל אלו מאיתנו העומדות שעות על הרגליים, אוהבים לטייל בכל מזג אוויר ותוואי שטח, או סובלות מעור סדוק, יבש ומגורה בכפות והרגליים, לחברת פארמה נובה פתרון טוב בדמות סדרת המוצרים Cleaderma Dermo silk לשיקום עור יבש וסדוק.

קרם ה-Cleaderma לעור יבש וסדוק מכיל שילוב של מרכיבים טבעיים וייחודיים שמקורם ברפואה הבדואית העממית: צמח הטיון וצמח ההדס - צמחי מרפא הידועים ביכולתם לשקם, לרכך, להרגיע ולהחזיר לעור את גמישותו, תמצית ציפורני חתול ומינרלים מים המלח, המשמשים כחומרים פעילים טבעיים.

שימוש יומיומי בקרם ה-Cleaderma, מגביר את תהליך ההתחדשות הטבעית של העור ומספק לעור, תוך זמן קצר, את כל אבני הבניין הדרושות לחידושו ולהשבת חיוניותו

התכשירים מעניקים לעור את כל הלחות וההזנה הדרושים לשיקומו, מחזקים ומעשירים את העור ומחזיר אותו למצבו הטבעי והבריא, מאחים וסוגרים סדקים, ופותרים את בעיית היובש ואובדן הגמישות של העור

מה גם, שהחומרים טבעיים לגמרי, ללא סטרואידים.

אז שתהיה לכולנו הליכה בריאה וגם נעימה!



"מנגו עיצובים", כתובת: רח' יפת 16, יפו

סדרת מוצרי Cleaderma משווקת ע"י פארמה נובה בבתי טבע ואצל קוסמטיקאיות מובחרות ברחבי הארץ.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד