י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הר הכסף והר הביטוח - אתם חייבים לדעת

מהו אתר הר הכסף ומהו אתר הר הביטוח? כיצד שניהם מאוד רלוונטיים עבורכם, ויכולים אולי לגלות לכם על כסף שמגיע לכם? כנסו לקבלת כל הפרטים

הר הכסף והר הביטוח - אתם חייבים לדעת



כל העולם נהיה טכנולוגי, פעם כדי להזמין תור לשירות כלשהו היינו צריכים לגשת לפקידת הקבלה ולבדוק יחד איתה מה התאריך שמתאים לנו ולנותן השירות, הבדיקה הייתה כמובן מתבצעת ברפרוף קל ביומנה וביומננו.

כך קרה בכל תחומי חיינו, בהתחלה עברו שירותי הלקוחות השונים למכשירי הטלפוניים הנייחים, ההקדמות וההתחדשות היו פתיחת קווי טלפון והימנעות מבזבוז זמן למען קביעת תור או שירות לקוחות מסוים.

השלב הבא הגיע בעשור האחרון, המעבר החד מהזמנים שבכל בית היה טלפון ומסך מחשב או טלוויזיה אחד, לזמנים שכל ילד מחזיק לפחות בטלוויזיה, מחשב או פלאפון כבר מגיל צעיר מאוד.
המעבר החד הזה הצריך גם שינויים רבים בחיינו, באופן כללי המעבר למסכים עשה את כולנו מלאי ידע ויכולת לשלוט ולדעת על חיינו הכל, בכל זמן.

אחד הדברים שעד לפני מספר חודשים היה מוסווה מעיני הציבור היה היכולת לדעת האם ברשותנו חשבון בנק או פיקדון שאיננו יודעים על קיומו.

המצב הזה שבו לא ניתן לאתר חשבונות או פיקדונות שאיננו יודעים על קיומם, זאת אומרת אין אפשרות לברר האם הם קיימים, גרם למצב שבבנקים בישראל שכבו כתשעה מיליארד שקלים בכחצי מיליון חשבונות בנק או פיקדונות שהציבור לא ידע על קיומם.

זאת אומרת יכול להיות מצב בו לאדם יש אלפי שקלים בפיקדון או בחשבון שהוא שכח מקיומו והוא אינו ידע על הכסף הזה, כדי למנוע מצבים אלו הוקם אתר שנקרא הר הכסף.

מהו אתר הר הכסף?

הר הכסף הוא אתר שהושק כדי לגרום לכך שהציבור הכללי יוכל לאתר חשבונות בנק או פיקדונות שהגיע זמן פירעונם והוא אינו זוכר שהם קיימים.

אל האתר יכול להיכנס כל אדם בישראל ולאתר האם קיים כסף באחד הבנקים שמחכה לו.
אם אותר חשבון בנק או פיקדון שהמשתמש באתר לא ידע על קיומו טרם הכניסה לאתר, הוא יוכל לקבל את שם הבנק ועליו מוטלת חובת הבירור של שאר הפרטים.

הרעיון של אתר הר הכסף מבוסס על הר הביטוח, אתר שהושק לפני כשנה על ידי משרד האוצר.

מהו אתר הר הביטוח?

הרעיון של הר הביטוח והר הכסף זהה, שתיהם נועדו לחשוף לציבור מידע הכרחי שעד להשקת האתר הוסתר מהם.

באתר הר הביטוח יוכל הציבור למצוא רשימה של הביטוחים בהם הוא מבוטח, זאת אומרת כל אדם יכול לרשום במנוע החיפוש באינטרנט הר הביטוח, למלא את פרטיו המזהים ולהיכנס לרשימה של הביטוחים עליהם הוא משלם.

למה אנו צריכים את אתר הר הביטוח?

לעתים אנו מבטחים את עצמנו בביטוחים מבלי לזכור על קיומם ואז נוצר מצב שאנו משלמים מספר פעמים לכמה ביטוחים שמכסים את אותו הדבר, למשל ישנם ביטוחי חיים שמכילים ביטוחים נוספים בתוכם ומבלי לדעת אנו יכולים לשלם על הביטוח שנכלל בביטוח חיים פעם נוספת בביטוח מיוחד עבורו.

לכן כאשר יוכל המשתמש לראות מול עיניו את רשימת הביטוחים שלו הוא יוכל לראות את ביטוחיו ולהחליט על איזה ביטוח משתלם לו לוותר אם יש לו מספר ביטוחים חופפים לאותו נושא.

הר הכסף הר הביטוח החזר כספי ביטוח כתבה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד