י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרסום ראשון: הבחורה הדתייה שוחררה משירות צבאי

הבחורה הדתייה מאשדוד שבעקבות מעצרה נערכו הפגנות בין השאר ע"י העדה החרדית בי-ם - שוחררה לפני זמן קצר מהכלא הצבאי • פרקליטה ל'בחדרי': "כעת מתברר כי צה"ל קיבל למפרע את גרסתה בדבר אורח החיים הדתי אותה היא מנהלת, ופטר אותה לחלוטין משירות צבאי"

פרסום ראשון: הבחורה הדתייה שוחררה משירות צבאי
pixabay



הבחורה הדתייה מאשדוד שבעקבות מעצרה נערכו הפגנות בין השאר ע"י העדה החרדית בי-ם - שוחררה לפני זמן קצר מהכלא הצבאי.

הההפגנות במוצ"ש בגין מעצר הבחורה

ביום חמישי האחרון עצרה המשטרה הצבאית תושבת אשדוד, דתייה כבת 20, בעוון עריקות מצה"ל. לטענתה, הגישה מסמכים המעידים על כך שהיא שומרת שבת, כשרות ועוד, אך בצה"ל לא קיבלו את גרסתה וטענו שהיא הגישה את המסמכים באיחור ומעבר לכך אף למדה במשך תקופה במוסד חינוכי שאינו דתי.

בדיון שנערך אתמול (ראשון) בבית הדין הצבאי ביפו, פרקליטה עו"ד מנחם שטאובר עמד על כך שהיא מקיימת אורח חיים דתי, ואף ציין כי היא מחזיקה בטלפון כשר בלבד ואף אין לה חשבון ברשתות החברתיות.

אולם התביעה הצבאית שבה וטענה כי הטפים המעידים על אורח חיים דתי הוגשו באיחור ניכר ובעקבות כך היא צריכה להתגייס. ל'בחדרי חרדים' אף נודע כי היא מאורסת לבחור חוזר בתשובה. בית הדין קיבל את טענות הצבא והאריך את מעצרה.

היום (שני) נערך דיון בבית הדין הצבאי לערעורים, אך עם תחילת הדיון מפקד מיטב הודיע כי הוא פוטר אותה מהשירות הצבאי והתביעה הצבאית הודיעה במקביל כי הם אינם עומדים עוד על המשך מעצרה. כך, שהיא שוחררה לביתה ולא תיעצר עוד בהמשך היות וקיבלה פטור צבאי מטעמי דת.

עו"ד מנחם שטאובר, המייצג את הבחורה אמר ל'בחדרי חרדים' לאחר ששוחררה, "'אל תשפוט את חברך עד שתגיע למקומו', לימדו אותנו חז"ל. במקרה הזה העדיף הצבא לשפוט את מרשתי ולהכניס אותה לכלא מבלי שטרח 'להגיע למקומה' - או לפחות לברר פרטים בסיסיים על 'מקומה' ולהבין שמדובר בבחורה חרדית יראת שמיים. יש להצר על כך" הוסיף שטאובר, "אסור למאבק של רשויות הצבא בחרדים לאפשר הכנסת חפים מפשע לכלא. גם למלחמה יש כללים וחוקים. לשמחתנו, הצבא אמנם טועה במאבקו בחרדים, אך גם יודע להכיר בטעותו ולהתנהל בהגינות".

"עם הגשת הערעור לבית הדין הצבאי לערעורים הסכים הצבא להודות שטעה, ביטל את כל האישומים נגד מרשתי ואף פטר אותה משירות צבאי" אמר שטאובר ל'בחדרי'.

בעקבות מעצרה, "העדה החרדית" קיימה במוצאי שבת הפגנה באיזור רחוב שמואל הנביא בירושלים, במסגרתה עשרות הפרו את הסדר, חסמו את כביש מס' 1 בסמוך לשומרי אמונים לפרק זמן קצר ואף ניסו לשבש את נסיעת הרכבת הקלה.

במהלך הפרות הסדר יידו המפגינים אבנים וחפצים לעבר השוטרים, דרדרו ושרפו פחי אשפה. כפי שדווח ב'בחדרי', כוח משטרה שהיה ערוך במקום מנע מהם מלחסום את הכביש והרכבת הקלה ופיזר אותם. שני שוטרים נפגעו מאבנים שהושלכו לעברם ושלושה חשודים בהפרת הסדר נעצרו לחקירה.

ח"כ איציק כהן סגן שר האוצר פנה לתא"ל מירב קירשנר סגנית ראש אכ"א, וחבר הכנסת יעקב מרגי שוחח עם לשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן בעניינה וכן עם לשכת סגן מפקד מיטב סא"ל צחי רביבו, ואמור, הבוקר השתלנות השפיעה ושהבחורה שוחררה משירות צבאי.
העדה החרדית בית הדין הצבאי גיוס לצהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד