י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ירושלים: מהומה בשל סכסוך בין אנשי הפלג לבעלי קרקע

בבית הכנסת ברסלב ברח' חזקיהו שבשכונת רמות בירושלים, התגודדו פעילים של הפלג הירושלמי, ולא הסכימו לעזוב את המקום, בשל סכסוך בינם ובין חסידי ברסלב בעלי הקרקע

ירושלים: מהומה בשל סכסוך בין אנשי הפלג לבעלי קרקע



מהומה בשכונת רמות בעקבות מחלוקת בין ישיבה של 'הפלג הירושלמי' לבעלי הקרקע: בבית הכנסת ברסלב ברח' חזקיהו שבשכונת רמות בירושלים, התגודדו הצהריים (ב') פעילים של הפלג הירושלמי, ולא הסכימו לעזוב את המקום, זאת בעקבות סיכסוך בינם ובין חסידי ברסלב בעלי הקרקע.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה התמונה הבאה: מדובר בישיבת "אוהל תורה" המזוהה עם 'הפלג הירושלמי'. הישיבה שכרה מתחם של מוסדות ברסלב בשכונת רמות בבירה לפני כשנה, לתקופה של שלוש שנים.

מכאן, הדעות חלוקות. לטענת אנשי הישיבה, מאחר ומספר התלמידים גדל ובמקביל נוצרו לא מעט חיכוכים עם המשכירים, פנו לבורר הרב חיים אורי אייזנשטיין וביקשו לקבוע פגישה עם מנהל המוסדות ויצהנדלר, על מנת להציע כי לקראת זמן חורף, יעזבו את המתחם ובמקומם ידאגו לשוכר חלופי - דבר שמתאפשר על פי החוזה שנחתם בין הצדדים.

בעקבות הפנייה לבורר, נקבעה פגישה בין הצדדים ליום שישי הקרוב. לטענת הישיבה, מוסדות ברסלב ששמעו על כוונתם, הקדימו ועשו מעשה, השיגו שוכר חלופי, ישיבת "אהלי חיים", וביקשו להוציא את ישיבת "אוהל תורה" מהמבנה בניגוד לחוזה.

מנגד, לטענת אנשי ברסלב, החוזה שנחתם בין הצדדים כבר פג, אולם בישיבה בגיבוי פעילים מהפלג הירושלמי לא מכבדים אותו. "נעשו הפרות חוזרות ונשנות של ההסכם על ידי הישיבה. לאחר פסיקת הבורר הרב משה אורי אייזנשטיין כי על הישיבה לצאת ולפנות את כל החפצים מהמקום וחרף הבטחות ראש הישיבה שהוא יפנה את הציוד של הישיבה, מתברר שהם לא מקיימים את החלטת הבורר".

בינתיים, הצהריים פרצה המהומה כשהגיע הציוד של הישיבה החדשה - ישיבת 'אהלי חיים' - שאמורה להכנס למקום. המובילים לא יכלו לפרוק את הריהוט מאחר והציוד של ישיבת אוהל תורה עדיין במקום. הללו אומרים מדובר במחטף, והמשכירים אומרים החוזה תם עליכןם לפנות את השטח.

בעקבות המהומה הוזעקה משטרה למקום, ואחר דין ודברים הם הורו שלא לבצע שום שינוי עד להחלטה בין הצדדים, לאחר שהעניין יתברר באמצעות הבורר או בית המשפט.

מתפלל בית הכנסת מספר ל'בחדרי חרדים': "הבחורים בישיבה הפרו כמה תנאים בחוזה לאורך תקופת החוזה, לדוגמא, למרות שהוסכם כי אסור לבחורים להסתובב בשטח של ברסלב, רק בשטח שהוקצה להם, הם נכנסו באופן קבוע לבית המדרש שלנו וגרמו לנזקים. הפכו את הספרים, קשקשו בספרים ולא הסכימו לשלם על הנזק. כעת הם מסרבים להתפנות בניגוד להסכם" אמר ל'בחדרי חרדים'.

פעילי הפלג במקום. צילום: גרשון מושקוביץ













ברסלב רמות הפלג הירושלמי הפרת חוזה מהומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד