י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

טרגט ביטלה הזמנות של ישראלים - "מתנצלים. לא נערכנו לעומס"

הלקוחות המאוכזבים קיבלו בימים האחרונים הודעה על כך שהזמנתם מבוטלת

ענקית הקמעונות האמריקאית טרגט (target). צילום: :ג'יי ריד, פליקר
ענקית הקמעונות האמריקאית טרגט (target). צילום: :ג'יי ריד, פליקר



אות ישראלים שהזמינו משלוחים מענקית הקמעונות האמריקאית טרגט, קיבלו בימים האחרונים הודעה על כך שהזמנתם מבוטלת. מתברר שבטרגט לא נערכו כראוי להתנפלות של הישראלים במסגרת מבצע שערכה הרשת באמצע אוגוסט - שבמסגרתו הציעה משלוחים חינם לארץ.

בענף השליחויות העריכו כי בעקבות המבצע הוזמנו לישראל יותר מ-20 אלף חבילות - אך בחברת השליחויות DHL מספרים כי אלפים בודדים מבין החבילות נשלחו דרכה, ואלו הן החבילות שדווקא כן התקבלו על ידי הרוכשים בארץ. שאר ההזמנות לא הגיעו לידי הלקוחות, וכעת קיבלו רבים מהם הודעות על כך שהזמנתם בוטלה.

ההודעה על ביטול ההזמנות ללקוחות הישראלים נעשתה באמצעות מייל מטרגט, המודיע כי בשל היענות גבוהה בהרבה ממה שציפו בחברה למבצע המשלוחים בחינם, לא תוכל טרגט לספק את ההזמנות. ההודעה גם כוללת התנצלות בפני הלקוחות.

בכיר בענף השליחויות הסביר כי הרשת לא נערכה כראוי למבצע: "טרגט הציעו קנייה ללא עלות משלוח במשך 48 שעות, ומכרו מוצרים ללא הגבלה של נפח משקל, גודל חבילה או סכום פטור ממס (העומד בישראל על 75 דולר). ליבוא אישי לישראל יש משמעות מבחינת העלויות הללו, ואלו דברים שיכולים לייקר את המשלוח. החברה לא בדקה את השוק הישראלי קודם והסתבכה עם הזמנות המוצרים ולוחות הזמנים. אני מעריך שהחבילות הקטנות והדברים הלא מורכבים יגיעו, אך שאר המוצרים יבוטלו".

בישראל ישנם שני חסמים משמעותיים ליבוא אישי. החסם הראשון הוא מחיר מקסימום נמוך יחסית לזכאות לפטור ממס - הכולל מכס, מע"מ ומס קנייה לחבילה. הרף הוא 75 דולר בלבד (כ-270 שקל) לעומת ממוצע גבוה יותר במדינות המערב. על פי נתוני דואר ישראל, תקרת הפטור הממוצעת במדינות ה-OECD היא 200 דולר (720 שקל). החסם השני הוא רגולציה ואישורים הנדרשים במשלוח מוצרים שונים - כמו לדוגמה ביבוא מוצרי תקשורת, מזון ותוספי תזונה.

רונן מחיפה אמר ל-TheMarker: "הזמנו לפני שבועיים במבצע בטרגט צעצועים לתינוקות כמו מובייל ואוניברסיטה לתינוקות, ודאגנו שכל משלוח יהיה מתחת ל-75 דולר. לפני שבוע קיבלנו מייל שיכול להיות שהמשלוח יתעכב והלילה כבר הודיעו לנו על ביטול כל ההזמנות שעשינו. זה מאכזב".

היום (ו'), בעקבות אימיילים שהגיעו באמצע הלילה ללקוחות טרגט בישראל, החלו דיונים סוערים בקבוצות הפייסבוק העוסקות בקניות של ישראלים בחו"ל. אחד הגולשים דיווח שעל פי המסר שקיבל מטרגט, חלק מההזמנה שביצע כבר נשלח אליו לישראל, וכולל בסיס לכסא תינוק לרכב, בעוד כסא הבטיחות עצמו נותר בארה"ב. הוא אינו היחיד - רבים קיבלו חלקי משלוחים של פריטים ולא את המשלוח המלא.

חלק מהגולשים הביעו תרעומת על חוסר המוכנות של טרגט בכניסתה למבצע המשלוחים לישראל. בנוסף ביקרו גולשים את חוסר הנכונות של החברה לספוג את העלויות העודפות שנגרמו עקב רשלנותה במסירת המשלוחים. לזכותה של טרגט יאמר כי חלק מהגולשים הודו כי טרגט לא חייבה אותם על מוצרים שלא נשלחו אליהם.

טרגט היא הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, והיא מפעילה יותר מ-1,800 חנויות, שבהן היא משווקת מגוון רחב של מוצרים במחירים נמוכים יחסית - החל מאופנה ונעליים, דרך עגלות ומוצרים לתינוקות, צעצועים, אלקטרוניקה וכלה בריהוט לבית ולגן.
טרגט קניות און ליין רכישות ברשת ביטול הזמנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד