י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

יש ממשיך: הבן של יואליש קרויס הסגיר עצמו למשטרה

לאחר תקופה בה המשטרה חיפשה את דוד קרויס, זה הסגיר את עצמו ונחקר בשעה זו. פרקליטו ל'בחדרי': "מדובר בחשדות הנוגעות ל'מרכז ההצלה'" • במשטרת ירושלים אישרו ל'בחדרי' כי קרויס הסגיר את עצמו וכי בהמשך יוחלט לגביו

צילום: יאיר שרקי, חדשות 2
צילום: יאיר שרקי, חדשות 2 צילום: יאיר שרקי



דוד קרויס, בנו של קמב"ץ העדה החרדית לשעבר יואליש קרויס, הסגיר את עצמו למשטרת ישראל ונחקר בשעה זו, כך דיווח לראשונה יאיר שרקי בחדשות 2.

בגין מה הוא נדרש לחקירה? לדברי פרקליטו עו"ד נדב גדליהו, החקירה על מעורבותו בפעילות 'מרכז ההצלה'. לדברי אביו יואליש, יתכן ובהקשר לשריפת בובת החייל בל"ג בעומר האחרון. ל'בחדרי' נודע כי יצחק דוידוביץ, אחד מאנשי ארגון הל"ם זומן אף הוא לחקירה ויתייצב מחר.

לפני כארבעה חודשים, במהלך חגיגות ל"ג בעומר, בשכונת מאה שערים בירושלים שרפו המשתתפים בובת חייל חרדי. בעקבות כך, הפרקליטות אישרה למשטרה לפתוח בחקירת חשד להסתה. שלושה ימים לאחר מכן, משטרת ירושלים עצרה שלושה חשודים, בן 21, בן 14 וילד בן 11 המשתייכים לקיצוניים תושבי השכונה - אולם אלה שוחררו בהמשך.


הפשיטה משרדי מרכז ההצלה. צילום: מחאה החרדים הקיצונים

מאז שריפת הבובה בדמות חייל, "התקשרו אלי הביתה מספר פעמים וחיפשו את הבן דוד, אבל הוא כמעט ולא נמצא בבית" מספר ל'בחדרי חרדים' יואליש קרויס. "לפני כשבועיים, השאירו בבית חמותי ובו זימון לחקירה. בעקבות כך, הוא הלך היום והתייצב במשרדי הימ"ר משם שלחו אותו למרכז כלל" הוסיף.

יחד עם זאת, טרם ברור האם זימונו לחקירה קשור לשריפת הבובה או לפעילותו נגד גיוס בחורי ישיבות, במסגרת זו ערכה המשטרה פשיטה במשרדי 'מרכז ההצלה' בשכונת מאה שערים והוחרמו מסמכים ומחשבים.

פרקליטו עו"ד נדב גדליהו אומר ל'בחדרי חרדים' כי בשלב זה דוד קרויס נחקר. "מדובר בחשדות הנוגעות ל'מרכז ההצלה', שהוא גוף חוקי לחלוטין הפועל להעניק סיוע משפטי לבני ישיבות הנדרשים להסדיר את מעמדם מול רשויות הצבא". לדברי גדליהו, מרכז ההצלה מטפל בעשרות בחורי ישיבות באופן חוקי לחלוטין. מעבר לכך הוסיף, "גוף זה הגיש עתירה לבג"צ נגד שר הביטחון וצה"ל באשר לחוקיות פעולתם נגד שלושה בחורי הישיבות אותם ביקשו לגייס והעתירה נידונה בימים אלו. במחלקת הבג"צים של פרקליטות המדינה הסכימו לבטל את בקשות המעצר כלפי שלושת הבחורים".

במשטרת ירושלים אישרו ל'בחדרי' כי קרויס הסגיר את עצמו וכי בהמשך יוחלט לגביו. יחד עם זאת סירבו בשעה זו לפרט מה החשדות כלפיו.

צילום: יאיר שרקי, חדשות 2





דוד קרויס יואליש קרויס מרכז ההצלה בובת חייל חרדי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד