י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הפתעה בשוק הרכב: מספר העסקות ירד בהשוואה לשנה שעברה

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בחודש שעבר עלו על כבישי ישראל 24 אלף מכוניות חדשות, לעומת 27.5 אלף באוגוסט בשנה שעברה • מתחילת השנה מכרו יבואני הרכב 218 אלף מכוניות - ירידה של 1% לעומת ינואר-אוגוסט אשתקד

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90



שוק הרכב רשם באוגוסט ירידה שביעית ברציפות במספר המכוניות החדשות שנמסרו לרוכשים. סך כלי הרכב שעלו על הכבישים מאז תחילת השנה צלל לראשונה ב-2017 אל מתחת לרף המסירות בתקופה המקבילה אשתקד.

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בחודש שעבר עלו על כבישי ישראל 24.1 אלף מכוניות חדשות, לעומת 27.5 אלף באוגוסט בשנה שעברה. במצטבר מתחילת השנה השלימו יבואני הרכב עסקות על 218 אלף מכוניות – ירידה נדירה, אך מתונה, של 1% לעומת ינואר-אוגוסט אשתקד.

לולא היה ינואר האחרון החודש החזק ביותר אי־פעם בשוק הרכב, עם 45.2 אלף מכוניות חדשות, הסטטיסטיקה היתה מציגה קריסה דרמטית בהרבה של נתוני השוק.

מותג הרכב המוביל בשמונת החודשים הראשונים של 2017 היה יונדאי, עם 30.8 אלף כלי רכב שנמסרו ללקוחות. קיה נשארת במקום השני בטבלת יצרניות הרכב, עם 27.9 אלף כלי רכב חדשים מתוצרתה על הכבישים. שני המותגים, שמשתייכים לאותו תאגיד רכב קוריאני, שולטים בשוק המקומי בשנים האחרונות, אבל שניהם רושמים ירידה מסוימת בנתחי השוק שלהם במצטבר מתחילת השנה, בהשוואה לינואר-אוגוסט אשתקד.

טויוטה, במקום השלישי, דווקא שומרת על מגמה חיובית בהיקף הפעילות בהשוואה לשנה שעברה, והגיעה לכ-24.2 אלף כלי רכב חדשים מתחילת השנה. בדומה לחודשים קודמים, אחרי טויוטה מדורגת סקודה, עם 16.7 אלף כלי רכב. סוזוקי סוגרת את החמישייה הפותחת, עם כ-12.1 אלף מסירות.
שוק הרכב יבואני רכב מכוניות חדשות ירידה במכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד