י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אייפון X: מכשיר הדגל החדש של אפל - פתיחת נעילה בזיהוי פנים והטענה אלחוטית

סמארטפון הפרמיום החדש מאפשר לפתוח את הנעילה של המכשיר באמצעות חיישן זיהוי פנים ואינו כולל עוד כפתור בית פיזי • דגמי אייפון 8 ואייפון 8 פלוס החדשים מצוידים במעבד חדש ומהיר יותר, מאפשרים הטענה אלחוטית ומותאמים לאפליקציות מציאות רבודה

  • כ"א אלול התשע"ז
אייפון X: מכשיר הדגל החדש של אפל - פתיחת נעילה בזיהוי פנים והטענה אלחוטית



ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל חשפה היום את אייפון X (הספרה הרומית 10, אשר שמו מבוטא "אייפון עשר") - הדגם החדש של מוצר הדגל של אפל - במלאות עשור להשקת אייפון הראשון.

אפל הציגה גם את אייפון 8 ו-8 פלוס שהם שדרוגים של דגמי אייפון הנוכחיים, בעוד שאייפון X הוא גרסת פרמיום עם עיצוב חדש לחלוטין, הכולל מסך קמור המבוסס על טכנולוגיית OLED וסביבו מסגרת צרה במיוחד.



אייפון X מאפשר לפתוח את הנעילה של המכשיר באמצעות חיישן זיהוי פנים (Face ID), וגם אינו כולל עוד כפתור בית פיזי שהיה עד כה חלק בלתי נפרד מכל מכשירי אייפון.

בה בעת, דגם אייפון 8 מצויד במסך של 4.7 אינץ' ואייפון 8 פלוס עם מסך בגודל 5.5 אינץ', ושניהם בעלי זכוכית קדמית ואחורית. שני המכשירים מצוידים במעבד A11 Bionic החדש והמהיר יותר, בעל שש ליבות, ומאפשרים כצפוי טעינה אלחוטית.

סגן נשיא אפל לשיווק, פיל שילר, הציג את המכשירים החדשים המצוידים במצלמות עם חיישן 12 מגה פיקסל ויכולת צילום וידיאו ברזולוציה אולטרה גבוהה במהירות של 60 פריימים לשנייה. המכשירים אף מותאמים ליישומים לאפליקציות מציאות רבודה, ומגיעים גם בצבע חדש בשם אלומיניום אפור חלל-אוויר.

המחיר ההתחלתי של אייפון 8 ואייפון 8 פלוס יהיה 699 דולרים ו-799 דולרים בהתאמה. הזמנות מוקדמות יתחילו ב-15 בספטמבר, והסמארטפונים יגיעו ללקוחות ב-22 בספטמבר. מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 11, תצא ב-19 בספטמבר.

אנליסטים מקווים כי בעקבות השקת הדגמים החדשים, שווי השוק של אפל - החברה הבורסאית בעלת השווי שוק הגדול בעולם - יתקדם צעד נוסף בדרך לחצות לראשונה את רף טריליון דולר. בכך תיהפך אפל לחברה הבורסאית הראשונה בעולם שנסחרת מעל לשווי של טריליון דולר.

מניית אפל מטפסת ב-1% במסחר בוול סטריט ונמצאת במרחק נגיעה משיא, על רקע האירוע שמתקיים בקמפוס החדש של החברה בקליפורניה.

אירוע ההשקה נפתח במחווה למייסד שותף ומנכ"ל לשעבר של אפל, סטיב ג'ובס, בשתי דקות של דממה במהלכן הושמע קטע מתוך ראיון ישן עם ג'ובס המנוח, לרגל קיומו של האירוע באולם החדש על שם ג'ובס ב"אפל פארק" - הקמפוס החדש של החברה.

"אני אוהב לשמוע את קולו ואת המסר מעורר ההשראה שלו", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, לאחר השמעת קולו של ג'ובס. "החזון והתשוקה של סטיב ממשיכים לחיות כאן באפל פארק וכל מקום אחר באפל", הוסיף קוק, אשר ציין גם כי כל צריכת החשמל של הקמפוס החדש של אפל תהיה מאנרגיה סולארית.

אפל ווטש עם תקשורת סלולרית

המוצר הראשון שהוצג באירוע היה הדור השלישי של השעון החכם, אפל ווטש - שלדברי מנכ"ל אפל הוא כעת השעון הנמכר ביותר בעולם, לאחר שמכירותיו זינקו ב-50% השנה החולפת.

סמנכ"ל התפעול של אפל, ג'ף וילימס, הציג את השעון אשר כצפוי מצויד בתקשורת סלולרית, בניגוד לדגמים הקיימים שמצריכים לשם כך מכשיר אייפון בקרבת מקום. השעון החכם החדש מאפשר לקבל שיחות טלפון, לקרוא מפות, לשמוע מוסיקה בסטרימינג דרך שירות אפל מיוזיק, וכן אפשרות לדבר עם העוזרת האישית סירי ישירות מהשעון.

הזמנות מוקדמות של השעון החכם החדש יחלו ב-15 בספטמבר, והמכירות יחלו שבוע אחר כך. שעון אפל ווטש של הדור השלישי יימכר במחיר של 399 דולרים, ובמחיר של 329 דולרים עבור שעון שאינו כוללת תקשורת סלולרית. בה בעת, גירסה רביעית של מערכת ההפעלה של השעון החכם תהיה זמינה ב-19 בספטמבר.

אפל TV

לאחר הצגת אפל ווטש, סגן נשיא החברה, אדי קיו, הציג את אפל טי.וי 4K, סטרימר חדש של אפל שתומך ברזולוציה אולטרה גבוהה לצפייה בתוכניות טלוויזיה וסרטים. אפל TV החדש גם תומך בתוכן HDR שמציע יותר פרטים וצבעים.

אפל טי.וי 4K החדש יימכר במחיר של 179 דולרים. הזמנות מוקדמות יתחילו ב-15 בספטמבר, ואספקה ללקוחות תחל כעבור שבוע.

אפל צפויה להשיק הערב שלושה מכשירי אייפון חדשים - אייפון 8, אייפון 8 פלוס ואייפון X (הספרה הרומית 10), שיהיה מכשיר פרמיום במחיר של כ-1,000 דולר - הרבה מעל למחיר התחלתי של 769 דולר לאייפון היקר ביותר של אפל עד כה, אייפון 7 פלוס.

אייפון 8 ו-8 פלוס יהיו לפי ההערכות שדרוגים של דגמי אייפון הנוכחיים, בעוד שאייפון X הוא גרסת פרמיום עם עיצוב חדש לחלוטין, הכולל מסך קמור המבוסס על טכנולוגיית OLED וסביבו מסגרת צרה במיוחד, אשר מצויד גם בזיהוי פנים בטכנולוגיית אינפרא אדום וטעינה אלחוטית. מכשיר הפרמיום החדש גם כנראה לא יכלול עוד כפתור בית פיזי שהיה עד כה חלק בלתי נפרד מכל מכשירי אייפון.
אייפון X אפל ווטש אפל TV סטיב ג'ובס טים קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד