י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגר"ד יוסף במכתב לגר"ש כהן: לשקול מחדש את התפטרות גואטה

חשיפה: חבר מועצת החכמים הגר"ד יוסף, שיגר מכתב לנשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, לשקול מחדש את התפטרות יגאל גואטה מש"ס. תפנית בשל טענתו שקיבל אישור מרב - טרם השתתפותו בחתונת התועבה. גואטה מאוכזב מחוסר הגיבוי של דרעי

הגר"ד יוסף במכתב לגר"ש כהן: לשקול מחדש את התפטרות גואטה
פלאש 90 יעקב כהן



התפתחות משמעותית בפרשת 'הראיון המביך' שהביא להגשת מכתב התפטרות ח"כ יגאל גואטה מש"ס.

חבר מועצת החכמים הגאון הרב דוד יוסף, שיגר אמש (רביעי), מכתב לנשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגר"ש כהן, בו הוא מבקש לשקול מחדש את עניין התפטרותו של גואטה.

בנוסף ל"בחדרי חרדים" נודע כי גואטה טוען להגנתו כי קיבל ברכת והדרכת רב בטרם השתתף בחתונה, טענה זו עשויה לחולל שינוי משמעותי ומפתיע בפרשה.

אם עד עתה נראה היה שבעקבות עמדתו התקיפה של נשיא המועצת הגר"ש כהן, הנושא נחתם - טענה זו עשויה לראשונה להביא לשקול מחדש את ההתפטרות.

כפי שנחשף ב'בחדרי', הגאון הרב יהודה כהן הגיע למעונו של הגר"ש כהן, שהתבטא בתקיפות רבה בעניין גואטה ודרש את פיטוריו.

כחלק מההתפתחות הדרמטית, חבר מועצת חכמי התורה, הגאון הרב דוד יוסף, שיגר הלילה מכתב, לנשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, בו הוא מציין את מעלותיו הגדולות, ואת תרומתו של ח"כ גואטה לתנועת ש"ס.

במכתב כתב הרב יוסף לחכם שלום כי אמנם יגאל גואטה טעה ומעד בלשונו. אבל אם הוא יתנצל, ויביע חרטה על הדברים, יש לשקול את החזרתו לש"ס.

הגר"ד הדגיש כי על פי דעת נשיא המועצת יישק דבר, הכל יהיה לפי הכרעת נשיא מועצת החכמים, ולא בהשפעת רבנים שאינם מהמועצת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ח"כ גואטה אומר למקורביו, כי עוד בטרם נסע להשתתף בחתונת התועבה, הוא התייעץ עם רב, שאישר לו להשתתף בחתונה, 'מפני השלום והקירוב". ובשל כך, מפני כבודו של אותו רב, ח"כ גואטה לא מוכן להתנצל על 'הראיון המביך'.

ההצעה האחרונה המדוברת היא שגואטה לא יתנצל על השתתפותו בחתונה, שכאמור לטענתו קיבלה אישור הלכתי, אלא על כך שפירסם זאת בפומבי.

יחד עם זאת לגואטה עצמו, אין רצון רב לחזור מההתפטרות. זאת גם בעקבות חוסר הגיבוי מדרעי, "אפילו שיחת טלפון לא" - אומר לנו מקורב לעניין.

הוא גם מסביר כי אלה שחיפשו אותו יוכלו למצוא אותו שוב בהתבטאות כזו או אחרת, ולהדליק עליו את האש שנית, "אין לו רצון להיות במשחקי החתול והעכבר האלה" אומר לנו הגורם.

בתוך כך, השטח בש"ס בוער - נשמעים קולות כנגד בכיר בתנועה, שלטענתם מתוך התנועה בחש נגד ח"כ גואטה. הבכיר עצמו מכחיש את ההאשמות. אך ע"פ גורמים שונים, יש "טביעות אצבעות שלו בכל הסערה".

יצויין כי בפרשה זו ניתן ללמוד על המצב שנוצר בצמרת הרבנית של ש"ס, בדומה אולי לדגל התורה, כאשר קיימת קבוצת רבנים שנוקטים בגישה שמרנית מול רבנים שמוכנים להכיל.

מי שעומדים בחזית, שהביאה להתפטרותו של ח"כ גואטה, הם הרבנים שבהחלט אפשר לסמן אותם כשמרנים, רובם אינם חברים במועצת חכמי התורה, וחלקם אף אינם בוחרים בש"ס.

נזכיר כי הרבנים שתמכו בפיטוריו של ח"כ גואטה, היו, מלבד נשיא המועצת חכם שלום, הגאון הצדיק רבי משה צדקה, הגאון הרב יהודה כהן ר"י יקירי ירושלים, הגאון הרב בן ציון מוצפי, הגאון הרב בוארון והגאון הרב ירחי.

מהצד השני כאמור מתייצבים לימין גואטה - הגאון הרב שמעון בעדני והגאון הרב דוד יוסף.
גואטה הרב יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד