י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בניגוד להתחייבות: ריינאייר מבטלת כ-18 אלף טיסות נוספות

רק לפני כשבוע הודיעה החברה על ביטול טיסות מאמצע ספטמבר ועד לסוף אוקטובר - והבטיחה כי לא יהיו ביטולים נוספים

בניגוד להתחייבות: ריינאייר מבטלת כ-18 אלף טיסות נוספות



חברת התעופה האירית, ריינאייר, הודיעה היום (ד') כי היא תבטל כ-18 אלף טיסות שתוכננו לצאת במהלך החורף בין נובמבר 2017 עד מארס 2018, מהלך שישפיע על כ-400 אלף נוסעים. אף אחת מהטיסות שבוטלו לא יוצאת מישראל.

קווי התעופה שבוטלו הם בין לונדון לבלפסט, בין אדינבורו לגלאזגו שבסקוטלנד ולשצ'צ'ין שבפולין, בין שדה התעופה ניוקאסל בבריטניה לפארו בפורטוגל ולגדנסק שבפולין, ובין גלאזגו לשדה התעופה לה פאלמס שבספרד. לפי הודעת החברה, 25 מתוך 400 מטוסיה יקורקעו וכתוצאה מכך היא תטיס 2 מיליון נוסעים פחות ממה שתכננה עד מארס 2018.

רק לפני כשבוע הודיעה ריינאייר כי תבטל מאמצע ספטמבר עד סוף אוקטובר כ-50 טיסות ביום, בסך הכל 315 אלף כרטיס טיסה שבוטלו. באותה הודעה טען מנכ"ל החברה, מיכאל אולרי, כי הסיבה לביטול היא חוסר היכולת של החברה להקצות טייסים לכל הטיסות הקיימות, שכן עליה לאפשר לכל הטייסים לצאת לחופשות השנתיות שלהם במשך תקופה של 9 חודשים (אפריל עד דצמבר) ולא 12 חודשים (מאפריל עד אפריל) כפי שהיה עד כה.

אולרי הודה כי "זה בלאגן שאנחנו יצרנו" וניסה להרגיע את הלקוחות ואמר כי "זה לא יקרה שוב ב-2018 כי אנחנו חוזרים ללוח חופשות שנתי של 12 חודשים מינואר עד דצמבר", אך היום התברר כי הוא חוזר בו מהצהרה זו ושוב החברה מבטלת טיסות ופוגעת בלקוחותיה.

מי שמחזיק בידיו כרטיס טיסה שבוטל יוכל לבקש לקבל את כספו בחזרה, והחברה מתחייבת להחזירו תוך 7 ימי עבודה. במקרים מסוימים שבהם ההודעה על הביטול ניתנה שבועיים בלבד לפני מועד הטיסה, יהיו הנוסעים זכאים לפיצוי לפי הקבוע בחוק. אפשרות נוספת שעומדת בפניהם היא להזמין טיסה אחרת, שלא בוטלה, ללא תשלום נוסף, בהתאם לזמינות המושבים.

לפי הודעת ריינאייר, לקוחות שטיסתם בוטלה אמורים לקבל מייל עדכון בנושא זה עם טיסות אלטרנטיביות, ולקבל שובר בסך 40 יורו למימוש בהזמנת טיסה אחרת במהלך חודשי החורף. העלות הכוללת של השוברים תעלה לחברה כ-25 מיליון יורו.
ריינאייר ביטול טיסות קווי תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד