י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מות הווינדוס-פון? ביל גייטס עבר לאנדרואיד

המייסד-שותף של מיקרוסופט עבר למכשיר הפועל על מערכת ההפעלה של גוגל לאחר שזנח לאחרונה את השימוש במכשיר שפעל על ווינדוס-פון

  • ח' תשרי התשע"ח
ביל גייטס. צילום: רויטרס
ביל גייטס. צילום: רויטרס



ביל גייטס, המייסד שותף של ענקית התוכנה מיקרוסופט, הודה כי עבר להשתמש בסמארטפון הפועל על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, לאחר שזנח לאחרונה את השימוש במכשיר שהתבסס על מערכת ההפעלה למובייל של מיקרוסופט, ווינדוס-פון.

"למעשה לאחרונה אכן עברתי למכשיר אנדרואיד", אמר גייטס בראיון לערוץ החדשות "פוקס ניוז" ביום ראשון. עם זאת, גייטס הדגיש כי התקין במכשיר מספר רב של אפליקציות של מיקרוסופט.

כאשר נשאל בראיון האם יש לו גם מכשיר אייפון של אפל, אפילו רק בתור מכשיר גיבוי, הוא ענה: "לא, שום אייפון".

גייטס לא חשף מה דגם הסמארטפון בו הוא משתמש כעת, אולם ציין כי יש בו "הרבה תוכנה של מיקרוסופט", דבר שעשוי לאותת על כך שמדובר במכשיר סמסונג גלקסי S8 במהדורה מיוחדת של מיקרוסופט, הכוללת חבילת אפליקציות ושירותים מובנית של מיקרוסופט.

גייטס גם הדגיש בראיון כי הוא עדיין משתמש רק במחשבים אישיים הפועלים על מערכת ההפעלה ווינדוס. אתר החדשות On MSFT, המסקר רק נושאים הקשורים למיקרוסופט אך אינו קשור לחברה, העריך כי יתכן שגייטס משתמש במחשב טאבלט סרפס של מיקרוסופט, כפי שעושה מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, סטיב באלמר.



בחודש יולי האחרון, שבע שנים אחרי השקתה של מערכת ההפעלה ווינדוס-פון, הודיעה מיקרסופט על הפסקת התמיכה לגרסה 8.1 של ווינדוס-פון - הגרסה הנפוצה ביותר של מערכת ההפעלה, וזו שמותקנת על כ-80% מהמכשירים שפועלים על ווינדוס-פון.

הודעת החברה סימנה למעשה את חיסול המערכת, שלא הצליחה להתחרות באנדרואיד של גוגל וב-iOS של אפל.

מיקרוסופט אמנם השיקה ב-2015 את מערכת ההפעלה ווינדוס 10 - שלה גם גרסה לטלפונים סלולריים, אבל ווינדוס-פון 8.1 היתה גרסה ייחודית למובייל, והודעת מיקרוסופט ביולי היתה למעשה הודאה בכישלונה בתחרות.

מיקרוסופט רכשה את יצרנית הטלפונים הסלולריים נוקיה ב-2013 תמורת 7.2 מיליארד דולר, בתקווה שהיא תסייע לה להיכנס לתחום הטלפונים הסלולריים. זמן קצר אחרי הרכישה השיקה מיקרוסופט את המותג לומיה לטלפונים סלולריים של נוקיה, עם מערכת ההפעלה ווינדוס-פון.

אך מאז השקת המכשירים, מכרה החברה כ-120 מיליון מכשירים כאלה, לעומת כ-5 מיליארד מכשירי אנדרואיד ואייפון. כיום, 99.6% ממכשירי הסמארטפון בעולם פועלים על בסיס אנדרואיד או iOS.
ביל גייטס ווינדוס-פון. אנדרואיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד