ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

בשורה לאתרי התוכן: גוגל תפסיק "להעניש" אתרים עם חומת תשלום

ענקית החיפוש הכריזה כי תחדל ממדיניותה לדרג במיקום נמוך בתוצאות מנוע החיפוש אתרים שמציעים לגולשים תוכן בתשלום - רובם אתרי חדשות

דפדפן גוגל. צילום: רויטרס
דפדפן גוגל. צילום: רויטרס



גוגל החליטה לשנות את המדיניות שלה כלפי אתרים בעלי חומת תשלום ותפסיק לדרג אותן במיקום נמוך יותר במנוע החיפוש. עד כה נהגה גוגל לפעול נגד אתרים שחסמו את תכניהם בפני גולשים שאינם מנויים.

גוגל אף תפסיק "לחייב" את האתרים להציע לגולשים שלושה מאמרים בחינם לפני שיידרשו לשלם. בבלוג של גוגל נכתב כי החברה החליטה לזנוח את מדיניות ה"קליק ראשון חינם" (First Click Free). הם הוסיפו כי למרות שלדעתם זהו המודל המומלץ, הם מבינים שאתרי תוכן מעדיפים לקבוע בעצמם כיצד יוצג התוכן לגולש.

בשנים האחרונות עברו אתרי תוכן רבים - מרביתם אתרי חדשות - לפעול במודל של מנוי כדי לממן את פעילותם. כאשר גולש הקליד בשורת החיפוש של גוגל מילים מסוימות, האלגוריתם של החברה סרק את הרשת בחיפוש אחר תכנים חינמיים. כאשר הבוט של גוגל נתקל במאמר או כתבה קצרים והבין כי מדובר בחומת תשלום, הוא דירג אותם נמוך יותר כך שהופיעו בתחתית תוצאות החיפוש.

אתרי תוכן רבים שפועלים במודל של חומת תשלום - כמו הוול סטריט ג'ורנל, ניו יורק טיימס והסאן - התקוממו על כך, טענו לאפליה ואמרו שגוגל מחייבת אותן להציג תוכן בחינם. תגובתה של גוגל הייתה כי אתרי תוכן בתשלום שיספקו תוכן בחינם יגדילו את הסיכוי שהגולש שיגיע אליהם יהפוך למנוי.

בגוגל הבינו שמודל הזה גורם להחלשתם של אתרי תוכן גדולים ומשמעותיים, כמו גם לעלייה במספר האתרים שמכונים על ידי גוגל "ספאם" ומציגים לבוט תוכן מסוים ולגולש תוכן אחר. כך למשל, אתר שהציג לבוט תוכן על אוכל בריא, אך כשהגולש לחץ על הקישור הוא קיבל הצעה לכדורי הרזיה - מה שפגע בחוויית המשתמש של הגולש.

עוד נכתב בבלוג של גוגל כי בחברה מאמינים בתכנים חינמיים, ולאחר שביצעו מחקר בקרב קוראים ובקרב אתרי תוכן, הם ניסחו שני מודלים: האחד מאפשר קריאת מספר מוגבל של מאמרים או כתבות בחינם בפרק זמן מסוים, ולאחר שהגולש יגיע למכסה שנקבעה הוא יחליט אם לשלם או לא. המודל השני ממליץ לאתרים להציג באופן חינמי נתחים גדולים יותר מתוך כתבות שמוצעות בתשלום.
תוכן בתשלום גוגל אתרי תוכן דירוג אתרים מנוע חיפוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד