י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צניחה של 13% במספר הנוסעים באל על

לראשונה השנה, נתח השוק של אל על מכלל פעילותה בנתב"ג לא הצליח להגיע ל-25% • חברת התעופה הישראלית היחידה שרשמה נתונים חיוביים בספטמבר היא ישראייר

מטוס אל על. צילום: משה שי, פלאש 90
מטוס אל על. צילום: משה שי, פלאש 90



נתונים מאכזבים לחברת התעופה אל על בספטמבר- לפי דו"ח רשות שדות התעופה (רש"ת) שפורסם היום (ג'), רשמה החברה בחודש שעבר ירידה של 13% בתנועת הנוסעים בנתב"ג לעומת ספטמבר 2016, עם 480 אלף תנועות נוסעים השנה לעומת 553.6 אלף תנועות לשנה שעברה.

לראשונה השנה, נתח השוק של אל על מכלל הפעילות של חברות התעופה בנתב"ג לא הצליח אפילו להגיע ל-25%, והסתכם ב-24.4% בלבד - בעוד בספטמבר שנה שעבר נתח השוק של החברה היה 30.2%.

אל על עדיין מדורגת בתור חברת התעופה המובילה בישראל, ובמצטבר תנועת הנוסעים שלה מתחילת השנה נותרה כמעט ללא שינוי, עם עלייה קלה של 0.3%. עם זאת, לאור תנועת הנוסעים הכללית בנתב"ג ששוברת שיאים ורושמת עליה של כ-16% מתחילת השנה, נתח השוק של אל על מכלל הפעילות יורד. משמעות הנתון היא גם כספית, שכן חברת תעופה שעוברת נתח שוק של 30% בנתב"ג זוכה להנחות בגובה האגרות שעליה לשלם לרש"ת.

זהו גם החודש השלישי ברציפות שחברות התעופה במודל הלואקוסט, וויז אייר ההונגרית ופגסוס הטורקית, מצליחות לעקוף את איזיג'ט הבריטית - שעד לאחרונה דורגה מדי חודש בתור חברת הלואוקוסט המובילה בישראל. חברת וויז אייר הציגה בספטמבר השנה עליה של 80% בתנועת הנוסעים שלה בנתב"ג לעומת ספטמבר ,2016 ומדורגת בספטמבר במקום השישי בנתב"ג, ואילו פגסוס רשמה עליה של 51% בתנועת הנוסעים באותה התקופה ומדורגת במקום השביעי בנתב"ג.

איזיג'ט, שעדיין במצטבר מתחילת השנה מדורגת בתור חברת הלואוקוסט המובילה בישראל, נשארה כמעט ללא שינוי בתנועת הנוסעים שלה בספטמבר לעומת שנה שעברה עם ירידה של 0.2% ומדורגת במקום התשיעי.

חברת התעופה הישראלית היחידה שיכולה לרוות נחת מנתוני ספטמבר היא ישראייר. בעוד אל על וארקיע רשמו ירידה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, חברת ישראייר, שמודרגת במקום השני מכלל חברות התעופה המובילות בנתב"ג, רשמה עלייה של 30% לעומת שנה שעברה עם 95.5 אלף תנועות נוסעים בספטמבר. במצטבר מתחילת השנה לחברת ישראייר כ-580 אלף תנועות נוסעים, גידול של כ-45% מהתקופה המקבילה אשתקד.

גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר, אומר כי "קצב הצמיחה המשמעותי של החברה בכל המדדים התאפשר הודות לדבקות באסטרטגיה העסקית שלנו, גיבשנו תוכנית בניית מוצרי תיירות וחבילות חופשה המוכיחה את עצמה. אנחנו צופים המשך במגמת הגידול, הצמיחה והשיפור בפרמטרים העסקיים גם בעונת החורף הקרובה".

במהלך אוקטובר צפויה להמשיך מגמת העלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג, אז צפויים לעבור בשדה התעופה כ-2 מיליון נוסעים, עלייה של כ-17% לעומת אוקטובר שנה שעברה.

למי שמתכנן לטוס בימי החגים לחו"ל כדאי לדעת שהימים העמוסים ביותר בנתב"ג צפויים להיות ביום ראשון הקרוב, 8 באוקטובר, אז יעברו בשדה התעופה 87 אלף נוסעים וביום ראשון שאחריו, 15 באוקטובר עם מספר דומה של נוסעים.
אל על צניחת נוסעים ישראייר רשות שדות התעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד