י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

גואטה בשיחות סגורות: "אני לא אלי ישי"

שבועיים אחרי שעזב את הכנסת בשל ראיון מביך שגרר אחריו לחץ כבד של רבנים במפלגה ומחוצה לה, נחשפים הבוקר ציטוטים מהח"כ לשעבר ב'ידיעות אחרונות'; "אנשים רעים הציגו את זה שהייתי במסיבת תועבה בתל אביב, זה רשעות. אבל הקטע בכלל לא היה התועבה. הקטע היה ערך המשפחה"

גואטה בשיחות סגורות: "אני לא אלי ישי"
פלאש 90



"אנשים רעים הציגו את זה שהייתי במסיבת תועבה בתל אביב, זה רשעות. אבל הקטע בכלל לא היה התועבה. הקטע היה ערך המשפחה", אומר גואטה בשיחות סגורות עם פעילים פוליטיים ח"כים. כך מפרסם הבוקר עמיחי אתאלי ב'ידיעות אחרונות'.

על סערת 'הראיון המביך' אמר גואטה: "התראיינתי אצל רזי ברקאי בגלי צה"ל, והוא אמר לי: איך זה יכול להיות שיש לך בת זמרת ואתה מגבה אותה ומקרב אותה ומחבק אותה, הרי קול באישה ערווה? אמרתי לו: זה שהיא עושה משהו שהוא בניגוד לתפיסת עולמי ובניגוד לתורה זה נכון, אבל היא עדיין הבת שלי, וכשמדובר במשפחה חייבים לקרב ולחבק. זה הערכים שגדלתי עליהם. ובאותה מידה סיפרתי לו את אותו סיפור שהיה לי עם אחותי, שהבן שלה עשה מין חתונה כזאת. אבל זאת אחותי ואני לא יכול להחרים אותה וזה כל הסיפור. וזה ערך המשפחה בפשטות ביותר".

גואטה אף הרחיב וסיפר לחבריו: "אצל הציבור המזרחי בעיקר, כמעט בכל משפחה הדבר הזה קיים שיש חרדי אחד ויש חילוני אחד ויש בית יהודי אחד ובמקרים מסוימים גם נרקומן וכדומה, אבל תמיד מחבקים את כולם ותמיד אוהבים את כולם. יש לי חמישה אחים חילונים ואנחנו חיים באהבה ואחווה ושלום ורעות. מה מסובך פה? מה לא מובן? מה השלב הבא, אם אח שלי שהוא מחלל שבת בפרהסיה יחתן את הבת שלו והחתונה תהיה מעורבת, אני לא אלך כי מישהו יצלם אותי וילך מחר לרבנים?".

באותן שיחות המצוטטות ב'ידיעות אחרונות' אומר גואטה כי הוא אינו כועס על יו"ר ש"ס אריה דרעי, וטוען כי גם רוב חברי מועצת גדולי התורה צידדו בו. "אין בי שום טינה כלפי אריה וגם לא כלפי ההנהגה הרוחנית של ש"ס. רוב הרבנים במועצת החכמים גיבו אותי, אבל התפטרתי כי אני לא עושה שקר בנפשי", אמר.

עוד טען גואטה בשיחות הללו כי הוא ימשיך להיות חלק מתנועת ש"ס. "אין לי ביקורת על ש"ס, זה הבית שלי עד יום מותי. אני לא אלי ישי. זה בעורקים שלי". לדבריו, הוא לא היה יכול להתנצל על השתתפותו בחתונת התועבה רק כדי להמשיך לכהן כחבר כנסת. "לא יכולתי לומר דברים שהם הפוכים מתפיסת עולמי רק כדי להמשיך להיות חבר כנסת", אמר גואטה

כזכור, הסערה החלה לפני כחודש בראיון לרזי ברקאי בגל"צ בו סיפר והתפאר בכך שהשתתף בחתונת אחיינו שנישא בנישואין האסורים על פי תורה. הסערה כולה דווחה לאורך כל הדרך ב'בחדרי חרדים', רבנים המזוהים עם ש"ס ושאינם תקפו בחריפות את הח"כ וקראו לו להתפטר, כעבור שבועיים הוא הודיע כי הוא מתפטר מהכנסת. מאז שמר על שתיקה ולא אבה לשוחח עם כלי התקשורת, אך הבוקר כאמור מביא 'ידיעות אחרונות' ציטוטים בשמו ממה שסיפר לחבריו.

אתמול (שלישי) פורסם כי נקבעה פגישה בין גואטה לבין יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כשעל הפרק ככל הנראה מתן תפקיד חלופי כלשהו בתנועת ש"ס, אלא שהפגישה בוטלה שעות לאחר מכן.
יגאל גואטה הראיון המביך ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד