י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חושבים שאתם לבד? יכול להיות שהאייפון שלכם מצלם אתכם עכשיו

מהנדס בגוגל גילה כי אפליקציות מסוימות לאייפון שמצריכות שימוש במצלמה יכולות לצלם תמונות וסרטונים ללא ידיעת המשתמשים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



בימים שבהם כולנו צמודים לסמארטפונים שלנו, כבר כמעט התרגלנו לכך שהם יודעים עלינו הכל. כעת מתברר שאפליקציות מסוימות באייפון יכולות לצלם את המשתמשים בכל רגע נתון - ללא ידיעתם.

פליקס קראוזה, מהנדס בגוגל, ערך מחקר קטן (מחוץ לשעות עבודתו) וגילה כי אפליקציות מסוימות שמצריכות אישור להשתמש במצלמה, יכולות לצלם סרטונים ותמונות של משתמשים שהורידו אותן ללא ידיעתם.

משתמשי iOS נותנים ברוב המקרים אישור להשתמש במצלמה ברגע שהם מורידים את האפליקציה. האפליקציות האלה, לדברי קראוזה, יכולות בקלות לעקוב אחר הבעות פניו של המשתמש, לצלם תמונות או להעביר "שידור חי" מהמצלמה הקדמית או האחורית של המכשיר, ללא הסכמתו. למשתמש אין שום דרך לדעת שהאייפון מצלם את התמונות, משום לא נדלקת שום נורה ואין שום קול.

קראוזה אף שיתף הדגמה קצרה בסרטון יוטיוב:


לדברי קראוזה, המשתמשים לא יכולים לעשות כמעט שום דבר כדי למנוע זאת. אחת האפשרויות היא לצייד את המצלמה בכיסוי. אפשר גם לבטל את הגישה למצלמה לכל האפליקציות, אך הדבר יפגע בפונקציונליות של חלק מהאפליקציות. קראוזה דיווח לאפל על הממצאים שלו, ואף הציע לה כמה רעיונות לטיפול בבעיה. אחד הפתרונות, למשל, הוא להפוך את האישור למצלמה לזמני - או לפחות להוסיף אינדיקטור שיידע את המשתמשים כשהמכשיר מקליט או מצלם.
פליקס קראוזה מהנדס גוגל אפליקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד