י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ישראכרט ועלי אקספרס משיקות כרטיס אשראי המעניק הנחות ברכישה באתר

ההנחות יגדלו עם הגידול בהיקף הרכישות החודשי של כל לקוח • עם זאת, ההטבות לא בהכרח יחפו על העובדה שהצרכנים הישראלים נפגעים מתקרת פטור ממס נמוכה יחסית ואף עלולים להמתין פרקי זמן ממושכים לחבילות

קניות באינטרנט. צילום: pixabay
קניות באינטרנט. צילום: pixabay



חברת ישראכרט קופצת על עגלת הקניות באינטרנט ומשתפת פעולה עם אתר עלי אקספרס – AliExpress להשקת כרטיס אשראי שיעניק הנחות למזמינים מהאתר.

על אף שישראל היא מדינה קטנה יחסית, בקניות באינטרנט היא בין הגדולות: כך למשל, ב-2016 הוכתרה כמובילת OECD בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה, כשעל פי דואר ישראל הישראלים הזמינו באותה שנה 52 מיליון חבילות מחו"ל. על פי נתוני איביי, ישראל היא בין 15 המדינות המובילות בעולם בקניות מהאתר - במונחים אבסולוטיים ולא רק ביחס לאוכלוסייה - ועוקפת בכך מדינות גדולות ממנה בהרבה כמו שוודיה, יפן, רוסיה, ברזיל ועוד.

על פי נתוני ישראכרט המתפרסמים היום, גם על עלי אקספרס הישראלים מיהרו להסתער, וישראל מדורגת בין עשר המדינות הפעילות ביותר באתר AliExpress, הרבה מעבר לגודלה היחסי של האוכלוסייה. למעלה מחצי מיליון ישראלים בשנה רוכשים בעלי אקספרס, ובכל שנה גדל היקף הרכישות.

שיתוף הפעולה של חברת כרטיסי האשראי עם האתר הפופולרי מכוון בדיוק לנקודה זו, ומטרתו לנצל את מגמת העלייה המתמשכת בקניות המקוונות. הכרטיס מבטיח שההטבות יגדלו ככל שהיקף הקניות עולה. כך למשל, על רכישות של 1,499-500 שקל בחודש באמצעות הכרטיס תינתן הנחה של 5% ברכישות בעלי אקספרס, ואילו על רכישות של 3,499-1,500 בחודש תוענק באתר הנחה של 10%. על רכישות בסכום גבוה מ-3,500 תוענק הנחה של 15% - עד למקסימום החזר של 150 דולר בכל חודש.

עם זאת, הצרכנים הישראלים צריכים לשים לב לכך שבישראל תקרת פטור ממס נמוכה יחסית - 75 דולר (כ-270 שקל) בלבד לחבילה. כך שלמרות ההטבות המפתות, הזמנת חבילות בשווי גבוה תגרור חיוב במע"מ ובמס קנייה - שעלול להפוך את הרכישה לכדאית פחות.


נושא בעייתי נוסף הוא הזמן הממושך שיש להמתין עד להגעתן של החבילות. בניסוי שערך TheMarker במארס השנה נבחן זמן הגעתן של חבילות מחמישה אתרים פופולרים לישראל. הצותאות הראו כי החבילות מעלי אקספרס הגיעו בחלוף 30.6 יום בממוצע ממועד ההזמנה. לשם השוואה, החבילות שהגיעו לארץ במהירות המרבית ונמסרו למזמינים היו מאתרי האופנה הבריטיים נקסט ואסוס - והתקבלו בתוך שמונה ימים בממוצע.

על פי נתוני ישראכרט, אתר עלי אקספרס חצה באחרונה את קו 100 מיליון המשתמשים הרשומים - ואלה מגיעים מ-230 מדינות. על פי נתוני החברה, ביום הרווקים הסיני שעבר - שחל בנובמבר, בוצעו בוצעו באתר 175 אלף הזמנות בשנייה. באותו יום ביצעו לקוחות ישראכרט באתר רכישה מדי 7 שניות. בששת החודשים הראשונים של 2017 ביצעו לקוחות ישראכרט כ-2.5 מיליון עסקות באתר - גידול של 80% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016.

בישראכרט מספרים כי החיבור הראשוני לענקית הסינית בוצע בסיוע הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בשנחאי, במטרה לחזק את קשרי המסחר בין ישראל לסין.

בריאן וונג, סגן נשיא ליוזמות גלובאליות בקבוצת עליבאבא, מסר כי "השקת כרטיס האשראי המשותף לעלי אקספרס וישראכרט הינו נדבך נוסף בשיתוף הפעולה שהחל בין שני הגופים לפני כשנה וחצי, והפך את אתר עלי אקספרס לאחד מאתרי הקניות הבינלאומיים הפופלארים בישראל".


חוויאר פרז, נשיא מאסטרקארד אירופה, התייחס אף הוא למהלך, ומסר כי "הישראלים הם בין המשתמשים בעלי השיעור הגבוה ביותר בעולם של קניות מקוונות, ובאמצעות השקתו של כרטיס חדש זה, תספק מאסטרקארד את הפתרונות הטכנולוגים שיאפשרו את הגברת אימוץ התשלומים הדיגיטליים בישראל".

במקביל למהלך של ישרכרט, גם חברת כאל משתפת פעולה עם השוק הסיני. ענקית שירות התשלומים המקוון עליפיי (ALIPAY) בדרך לישראל באמצעות כאל. חברת שירות התשלומים של עליבאבא חתמה על הסכם סליקה עם כאל שיאפשר למשתמשים הקיימים שלה לבצע רכישות בישראל. השירות החדש מכוון לתיירים ואנשי עסקים סינים המבצעים את רכישותיהם בישראל.

מנכ"ל כאל, דורון ספיר: "ההתקשרות עם המותג הגלובלי המוביל Alipay, מהווה צעד משמעותי בעולם התשלומים אשר ירחיב לבתי העסק הישראלים את קהל הלקוחות, ויחשוף אותם בפני שוק חדש".
עלי אקספרס קניות באינטרנט ישראכרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד