י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האיחוד האירופי צפוי להטיל קנס ענק נוסף על גוגל בשבועות הקרובים

העיתון "טלגרף" דיווח כי האיחוד האירופי צפוי להכריז בקרוב על קנס נגד פעילות אדסנס של גוגל בגין פגיעה בחוקי ההגבלים העסקיים

  • כ"ג חשון התשע"ח
דפדפן חיפוש גוגל. צילום אילוסטרציה: רויטרס
דפדפן חיפוש גוגל. צילום אילוסטרציה: רויטרס



האיחוד האירופי צפוי להשית על גוגל קנס ענק שני בתוך חמישה חודשים, כך דווח בעיתון הבריטי "טלגרף". בידיעה בנושא, שבה לא הוזכרו המקורות, נטען כי רשות ההגבלים של האיחוד האירופי בראשות מרגרט ווסטגר, תכריז בשבועות הקרובים על קנס נגד החברה בגין הפרת חוקי ההגבלים העסקיים של אדסנס, רשת הפרסום של גוגל.

בנוסף, דווח ב"טלגרף" כי ההכרעה בנושא חקירת ההגבלים העסקיים הקשורה למערכת ההפעלה אנדוראיד תידחה לשנה הבאה.

הטענה של נציבות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי היא כי אדסנס, שירות מכירת המודעות של גוגל באתרים חיצוניים, פוגעת בתחרותיות בשוק בגלל שגוגל מונעת מאתרים אלה להציג פרסומות מרשתות פרסום מתחרות. בידיעה לא הוזכר סכום הקנס המדויק, אך בשוק מעריכים כי הוא יכול להגיע ליותר ממיליארד יורו ולפגוע בפעילות הפרסום של גוגל ביבשת הקלאסית.

ביוני הודיעה נציבות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי כי היא מטילה קנס שיא על אלפבית, החברה האם של גוגל, בסכום של 2.42 מיליארד יורו (2.7 מיליארד דולר), בשל הפרת חוקי התחרותיות של האיחוד.

זהו הקנס הגבוה ביותר אי פעם שהטיל האיחוד על חברה, פי שניים יותר מהקנס שהוטל על יצרנית השבבים אינטל ב-2009. אינטל נאלצה לשלם קנס בסך 1.06 מיליארד יורו (1.43 מיליארד דולר) בשנת 2014, לאחר שבית המשפט העליון של האיחוד האירופי דחה את הערעור שהגישה החברה. האיחוד טען כי אינטל ניצלה את מעמדה המוביל בשוק השבבים למחשבים אישיים כדי לפגוע במתחרה הקטנה יותר.

"האסטרטגיה של גוגל בשירותי השוואות המחירים לא התמקדה רק במשיכת לקוחות על ידי שיפור המוצר שלהם, היא מנעה מחברות אחרות את ההזדמנות להתחרות בזכות כשרונן ויכולת החדשנות שלהן. וחשוב מכך, היא מנעה מהצרכנים האירופים אפשרויות בחירה אמיתיות של שירותים אלה", כך אמרה ביוני וסטגר.

התיק של הנציבות האירופית נגד גוגל נפתח בעקבות שורה של תלונות ממתחרות בארה"ב ובאירופה, מה שהוביל לחקירה בת שבע שנים נגד מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט. הרשות לתחרותיות באיחוד האירופי קבעה באפריל 2015 כי גוגל עיוותה תוצאות חיפוש לטובת שירות הקניות שלה, מה שפגע הן במתחרים והן בצרכנים.
האיחוד האירופי הגבלים עסקיים טלגרף קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד