י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"אבא נכנס למים - ולא יצא" • הבנים במונולוג דומע

בשעות הבוקר נכנס הרב דוד פייסט, בן 83, למימי הירדן, משם משו אותו צוללנים, כשהוא ללא רוח חיים • בניו, הרבנים יהודה ובן-ציון, מספרים ל'בחדרי חרדים' על השעות האחרונות של אביהם ועל דמותו היחודית • מהילדות בגרמניה עד להקמת הגמ"ח הגדול ביותר בשכונת בית וגן

"אבא נכנס למים - ולא יצא" • הבנים במונולוג דומע
יעקב נחומי

במשפחת פייסט מתקשים לעכל את האסון שניחת עליהם היום (ג'). בשעות הערב המוקדמות התבשרו בני המשפחה, כי אביהם, הרב דוד פייסט, בן 83, תושב שכונת בית וגן בירושלים, שטבל בשעות הבוקר בנהר הירדן, נמשה משם, לאחר חיפושים, ללא רוח חיים.

רעייתו ושני בניו - הרב יהודה והרב בן ציון - העוסקים בחינוך, בנותיו ונכדיו הרבים, מתקשים לעכל את רוע הגזירה שניחתה עליהם באחת. בשיחה מיוחדת עם אתר 'בחדרי חרדים' משחזרים בניו של המנוח את השעות האחרונות של אביהם, ומספרים על דמותו הייחודית.

"אבא יצא לחופש בתחילת השבוע", הם מספרים, "יחד עם אמא. הוא נסע לטבריה. הבוקר הוא הלך לטבול בנהר הירדן, בתוך המתחם המשטרתי של הנהר. בשלב מסוים השוטרים הבחינו כי הוא לא חוזר, וראו על שולחן במקום את המפתח של החדר בבית המלון.

טרגדיה בירדן • הצוללנים משו את הרב דוד פייסט ז"ל

"השוטרים החלו לחשוד כי הוא נעדר והגיעו דרך המפתח של המלון אל אמא ועדכנו אותה מה קורה. סביב השעה 14:30 הוא הוכרז כנעדר. אנחנו התעדכנו ב-16:00 ורק שעתיים לאחר מכן התברר גודל האסון".

הרב דוד פייסט נולד לאביו הר"ר חנוך פייסט ז"ל, בפרנקפורט שבגרמניה.

אביו היה מחשובי הקהילה האורטודוקסית ובביתו נולדה היוזמה להקמת תנועת אגודת-ישראל.

בתקופת מלחמת העולם השניה נמלט ללונדון, ולאחר מכן עבר להתגורר בישראל.

"הוא היה יהודי ירא שמיים ומדקדק במצוות בתכלית", אומרים בניו. "אדם שכל מעשי החסד והצדקה בשכונת בית וגן עברו דרכו".

הרב פייסט היה מקורב להרה"ג יהושע נויבירט. במשך שנים ניהל את הישיבה התיכונית בשעלבים ולאחר מכן את הישיבה במבשרת ירושלים. ועסק בהרבצת תורה במסגרות רבים.

"במשך 40 שנה הוא היה מוסר שיעורים בחול המועד. גם ברבע ל-5 בבוקר בימים רגילים, היה לו שיעור בבית המדרש סוכוטשוב בשכונה. כל חייו הוא עסק בחינוך, היה לו מרץ של אדם צעיר. סדר יומו התנהל מ-4 בבוקר ועד 23:00 בלילה. כל הזמן אבא רדף אחרי צדקה וחסד", הם מספרים.

מידי שבוע היה מקדיש מזמנו ללמד בישיבת 'דבר ירושלים' המיועדת לבחורים, תושבי חו"ל, שם למד עם בחורים בשפות שונות. "אבא פשוט מסר את נפשו לבחורים", אומר בנו יהודה.

מידי ראש חודש היו מתאספים אנשים רבים בשכונת בית וגן בה התגורר בפתח הבית כדי להיעזר בידו הנדיבה: "אבא ניהל גמ"ח שהמון אנשים נעזרו בו. כל ראש חודש אי אפשר היה לדבר איתו כי הוא היה מחלק כסף לאנשים. גם במוצאי שבת האחרונה הוא עסק בלתת לאנשים עוד ועוד".

למרות עיסוקיו הרבים, השתדל הרב פייסט להקדיש מזמנו למשפחתו. "הוא היה איש משפחה מאוד חם. כמה שהוא היה עסוק, הוא תמיד נתן מעצמו לילדים, לנכדים ולכל בני הבית. אבא היה בעל רגש מיוחד מאוד".

הרב דוד היה למוד טרגדיות. אחיו נהרג במלחמת השחרור, אחותו נפטרה כתוצאה ממחלה קשה כבר בגיל צעיר. בצעירותו עבר את המלחמה וברח מגרמניה. "למרות כל זאת. הוא תמיד ראה את הטוב. לעולם לא עורר מחלוקת ולא השמיע ביקורת, תמיד דן אנשים לכף זכות.

"צריך ללמוד מכך - לא לראות את הרע אצל השני".

הלוויתו תתקיים מחר (ד') בשעה 12 בבית הלוויות שמגר להר הזיתים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד