י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אחרי גואטה ומרגלית • גלאון הפתיעה: "עוזבת את הכנסת"

ח"כ זהבה גלאון הודיעה ליו"ר הכנסת על התפטרותה מהכנסת • הנימוק: "להתרכז בתפקיד יו"ר מרצ ולהנהיג פריימריז פתוחים" • כל הפרטים

אחרי גואטה ומרגלית •  גלאון הפתיעה: "עוזבת את הכנסת"
כרזת הבחירות של מרצ, פלאש90



אחרי טרכטנברג, גואטה ומרגלית, פרישה נוספת מהכנסת: יו"ר מרצ, זהבה גלאון, הודיעה היום ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, כי היא מתפטרת מהכנסת, לדבריה, "על מנת להקדיש את החודשים הקרובים לתפקידה כיו"ר מרצ, כדי לשנות את שיטת הבחירות ולהנהיג פריימריז פתוחים".

גלאון נימקה את החלטתה ואמרה כי היא הגיעה להבנה שעליה לעבוד במשרה מלאה כיו"ר המפלגה ולהשקיע את כל זמנה במאבק להגדלת כוחה של מרצ באמצעות פתיחת השורות לקהלים חדשים. את מקומה בסיעת מרצ בכנסת ימלא מוסי רז, ומשמש היום כמזכ"ל המפלגה.

במכתב לחברי וחברות המפלגה כתבה גלאון: "מרצ לא יכולה להתקיים כמועדון סגור שמתעלם מכם – המצביעים והתומכים שלה – וחוסם את האפשרות של כוחות נוספים לקחת חלק במאבק שלנו להזרים דם חדש בשמאל".

לדבריה, "אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח - מרצ לא תהיה. לשמאל יש קהל רחב וגדול בהרבה ממספר האנשים שהצביעו למרצ. כדי לממש את הפוטנציאל הזה על מרצ להשתנות. אני משוכנעת שההתפטרות שלי מהכנסת תאפשר לי כיו"ר מרצ להתרכז בקידום "פריימריז פתוחים" והפיכת מרצ לבית גדול ומכיל לכל מי שמאמינים בערכים שלנו".

במכתב כתבה גלאון: "אני עוזבת את הכנסת בלב כבד. אני אוהבת את העבודה הזו, ולהיות נבחרת ציבור זו שליחות שאין כמוה וזכות שאני אסירת תודה עליה כל יום. אני גאה בהישגים שהיו לי ב-16 השנים שייצגתי אתכם במאבק לשוויון ולצדק".

יצוין כי את רובן המוחלט של שנותיה בכנסת עשתה גלאון באופוזיציה, ומעולם לא כיהנה כחברת ממשלה.

ביום חמישי הבא, יערכו בסניפי מרצ בחירות בהם יבחרו מתפקדי ומתפקדות המפלגה את צירי הוועידה החדשה. גלאון אומרת כי היא תגיש בסוף דצמבר השנה הצעה לוועידה החדשה לשינוי שיטת הבחירות לפריימריז פתוחים, שיאפשרו לכל תומכי מרצ לקבוע מי יהיה יו"ר המפלגה ומי יתמודד מטעמה לכנסת.
מרצ זהבה גלאון כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד