י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

16 שנות מאסר נגזרו על המחבל שתכנן לדקור יהודי או שוטר

שנתיים לאחר שניסה לדקור יהודי או איש כוחות הביטחון, נגזרו 16 שנות מאסר על בהאא עויסאת תושב שכונת ג'בל מוכבר בבירה • עויסאת יצא לשכונת נוף ציו ןכשהוא חמוש בסכין שהשחיז כשהיה בדרכו לשכונה וארב לקרבן מזדמן שיחלוף על פניו

המחבל בהאא עויסאת בבית המשפחה לפני כשנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
המחבל בהאא עויסאת בבית המשפחה לפני כשנה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



שנתיים לאחר שניסה לדקור יהודי או איש כוחות הביטחון, נגזרו 16 שנות מאסר על מחבל תושב שכונת ג'בל מוכבר בבירה.

בית משפט המחוזי גזר הבוקר (שני) 16 שנות מאסר על המחבל בהאא עויסאת (22) שיצא לשכונת נוף ציון בדרום-מזרח ירושלים, כשהוא חמוש בסכין שהשחיז כשהיה בדרכו לשכונה וארב לקרבן מזדמן - יהודי או איש כוחות הביטחון - שיחלוף על פניו. תכניתו של המחבל לבצע פיגוע - סוכלה נוכח תושיית התושבים שדיווחו על ערבי חשוד שמתצפת לעבר בתי היהודים בשכונה. הלוחמים התקרבו למקום והבחינו בערבי וביד ימין שלו המוסתרת מאחורי חומת גדר.

הלוחמים שמרו מרחק ביטחון ותוך שהם מקפידים על אבטחה הדדית ביניהם, ביקשו מהחשוד להציג את ידיו. הוא הציג את ידיו אך יד ימין נותרה מאוגרפת. המחבל ביקש לחזור לביתו בג'בל מוכבר, אך הלוחמים התעקשו לבדוק את החשוד כשהם אינם מסירים עיניהם מידו המאוגרפת. בפעולת הסחה זינק אחד הלוחמים לעבר הערבי ותפס את ידו. הם השתלטו עליו ובחיפוש נתפסה סכין מוסתרת בתוך שרוולו. המחבל, הועבר לחקירה במרחב קדם של המשטרה, שם הודה כי הגיע לנוף ציון במטרה לבצע פיגוע טרור נגד יהודים.

"גזר הדין מבטא את חומרת העבירה שביצע הנאשם" אמרה עו"ד ליזו וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים, לאחר גזר הדין. "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין עבירת ניסיון רצח. ובכך קבע כי מי שמתכנן פיגוע לאומני, יישא בעונשי מאסר ממושכים מאחורי סורג ובריח, בין אם תכניתו יצאה לפועל ובין אם היא סוכלה".
פיגוע דקירה 16 שנות מאסר ג'בל מוכבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד