י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המהומה בערב חג הסוכות בבני ברק: הוגשה תלונה למח"ש נגד השיטור העירוני • פרסום ראשון

פרסום ראשון: לאחר המעצר האלים בערב חג הסוכות ברחוב הרב שך בבני ברק, הוגשה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים נגד השיטור העירוני שפעלו לטענת עורך דינו של העצור תוך "אלימות קשה וחמורה"

צילומסך
צילומסך





כשלושה שבועות לאחר המהומה בבני ברק, הוגשה הבוקר תלונה במח"ש נגד השיטור העירוני.

הבוקר (רביעי) הוגשה תלונה רשמית במחלקה לחקירת שוטרים בתל אביב, נגד אנשי השיטור העירוני בבני ברק בעקבות "אלימות קשה וחמורה שהופעלה.. על ידי שוטרים ופקחים המשרתים ביחידת 'השיטור העירוני' בבני ברק.

התלונה שהוגשה למח"ש

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בערב חג הסוכות, נוצרה מהומה ברחוב הרב שך בבני ברק, כאשר המשטרה עצרה את אשר זנזורי, צעיר שעסק ברוכלות לא חוקית ולטענתה ניסה לברוח. מעצרו גרם להתלקחות, וצעיר נוסף נעצר גם הוא.

עו"ד ליאור פרץ, שהגיש את התלונה במח"ש בשם מרשו, אמר ל'בחדרי' כי "הבוקר הוגשה על ידנו תלונה רשמית למחלקה לחקירות שוטרים בגין האירוע מיום 2.10.17 בו הותקף מרשי באלימות קשה על ידי שוטרים ופקחים מיחידת השיטור העירוני. במעמד הגשת התלונה נמסרו מסמכים ותיעוד רב המחזקים את גרסת מרשי". עו"ד פרץ הוסיף, "אנו סמוכים ובטוחים שחוקרי מח"ש יבצעו מלאכתם נאמנה, וימצו את הדין את כלל המעורבים באירוע".

זנזורי שתועד בסרטון כשהוא מוקף שוטרים, סיפר ל'בחדרי חרדים': "השוטרים גררו אותי באלימות לניידת - התנגדתי, כי זה כאב מאוד. גם בסרטון רואים שאני זועק מכאבים מאלימות השוטרים, אם לא היו נוהגים כלפי באלימות כל המהומה הייתה נחסכת".

אשר הוסיף "השוטרים הכניסו אותי לניידת הפוך (ראש למטה ורגליים למעלה) עם אזיקים על הידיים מאחורה, דבר שהכאיב מאוד. השוטר אף עיקם לי את היד, נתן לי סטירות וקילל אותי קללות גסות, תוך שהוא וחבריו צוחקים ומתעללים בי. התלוננתי על כאבים, וביקשתי להתפנות לבית חולים - אך הם לא התייחסו".

עו"ד ליאור פרץ שהגיש את התלונה

לעומת זאת, גורמים במשטרה טענו כי אשר עמד עם אופניים חשמליים על מדרכה ומוכר את מרכולתו, ובעקבות כך הולכי הרגל נאלצו לרדת לכביש על מנת להמשיך בדרכם. צוות של השיטור העירוני ניגש אליו, הסביר כי אסור לבצע רוכלות ובטח שלא לחסום את מעבר הולכי הרגל ונתנו לו דו"ח אזהרה.

עוד הוסיפו הגורמים ל'בחדרי חרדים' כי כשעה וחצי לאחר מכן, "אותו צוות חזר למקום במסגרת הסיורים שהם עורכים ברחבי העיר, והבחינו כי אותו צעיר שוב עומד ומוכר את מרכולתו על המדרכה תוך חסימת המעבר להולכי הרגל. עוד בטרם הגיעו אליו השיטור העירוני, זה פתח במנוסה עם אופניו על המדרכה, ופגע בילדה שנחבלה קלות".

צוות השיטור העירוני עיכב את הצעיר לחקירה וביקש לקחתו לניידת, אולם לדברי המשטרה זה התנגד למעצר ובעקבות כך וההמולה של מאות אנשים שהתגודדו סביבם - הזעיק תגבורת. בתיעוד הוידאו נראה הצעיר אומר "אני לא מתנגד, רק תוריד את היד". למקום הגיע בין היתר גם מפקד השיטור העירוני פקד מאיר סויסה, והכוחות הובילו את החשוד לניידת המשטרה, תוך שהעצור מקשה לכאורה את המעצר על השוטרים בכך שהוא לא הלך על רגליו.



מיד לאחר הכנסת החשוד לניידת השיטור העירוני, נראה בתיעוד הוידאו צעיר בן 19 הלבוש בחולצה בצבע טורקיז, כשהוא עומד מאחורי פקד מאיר סויסה ואף נצמד אליו. גורם במשטרה סיפר ל'בחדרי' כי בשלב זה, סויסה הרגיש מכה חזקה בגבו - וכשהסתובב הבחין באותו נער בעל חולצת הטורקיז שהחל לצעוק עליו. סויסה ביקש לעצור אותו אך החשוד התנהג באלימות לכאורה - מתוך אינסטינקט של הגנה עצמית והתנגד למעצרו. על מנת שלא יברח, סויסה הורה להורידו לקרקע והשוטר נשכב על החשוד בתקיפה.

ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, התייחס למהומה בישיבת מועצת העיר למחרת וגיבה את התנהלות השוטרים באירוע. ‏"תמונות פופוליסטיות שפורסמו לא משקפות את המציאות, אנחנו נותנים גיבוי מלא למשטרה. יש לנו אפס סובלנות מול תושבים שמכים שוטרים שמשרתים אותנו". לעומתו, חבר המועצה עו"ד נתן בצלאל, תקף בחריפות את התנהלות המשטרה. ראש העיר השיב לעו"ד בצלאל: "התמונות והסרטונים שכולכם ראיתם, צולמו אחרי תחילת המעצר. בדקתי אישית את הנושא מכל הצדדים, והשיטור העירוני התנהג כמו שצריך, מתוך דאגה לביטחון התושבים".

לאחר ישיבת המועצה, ראש העיר נפגש עם פקד מאיר סוויסה מפקד השיטור העירוני, שלמה מלכא מנהל אגף פיקוח ואכיפה ויוסי חדד מנהל השיטור העירוני.
תלונה למחש אלימות שוטרים אשר זנזורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד