י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"פייסבוק מודה לראשונה באפשרות של מעורבות רוסית בהצבעה על ברקזיט"

אחרי שהרשת החברתית הגדולה בעולם הודתה כי הקרמלין ניסה להשפיע על הבחירות לנשיאות בארה"ב, החברה מודה גם באפשרות למעורבות רוסית במשאל העם על פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי

  • כ"ה חשון התשע"ח
ברקזיט, פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי
ברקזיט, פרישת הממלכה המאוחדת מהאיחוד האירופי



פייסבוק הודתה לראשונה כי יתכן שחשבונות הקשורים לרוסיה ברשת החברתית הגדולה בעולם נוצלו למעורבות במשאל העם על פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי (ברקזיט), דיווח אתר החדשות "באזפיד".

"עד כה, לא היינו עדים לפעילות מתואמת רוסית משמעותית לקניית מודעות או פרסום מכוון של מידע מוטעה שהתמקד בהצבעה על ברקזיט", אמר אתמול דובר של פייסבוק בתגובה לשאלת באזפיד האם הופיעו פרסומות כלשהן הקשורות לרוסיה בפייסבוק לקראת משאל העם על פרישת בריטניה מהאיחוד ב-2016.

כאשר נשאל הדובר האם דבריו האחרונים עומדים בסתירה להתבטאות קודמת של בכיר בפייסבוק לפיה אין ראיות למעורבות הקרמלין במשאל העם, אמר הדובר כי פייסבוק עומדת מאחורי דבריו הנוכחיים ולא דברי הבכיר הקודמים.

עם זאת, החברה סירבה להבהיר האם מהודעתה ביום שני משתמע כי היתה מודעת לפעילות רוסית מתואמת כלשהי, גם אם מוגבלת, במהלך משאל העם בשנה שעברה.

הודעת פייסבוק באה שעות ספורות לפני נאומה של ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, ביום שני בערב בו תקפה את המעורבות הרוסית בבחירות האחרונות בממלכה. רוסיה "מנסה להפוך את המידע לכלי נשק. מנסה להפעיל את ארגוני התקשורת הממשלתית שלה כדי לשתול חדשות מזויפות (פייק ניוז) וצילומים שעובדו בפוטושופ בניסיון לזרוע קיטוב במערב ולחתור תחת מוסדותיו".

"אז יש לי מסר מאוד פשוט לרוסיה: אנחנו יודעים מה אתם עושים וזה לא יצליח לכם, מכיוון שאתם לא מעריכים את מלוא עוצמתן של הדמוקרטיות שלנו", אמרה מיי בנאום שנשאה בלונדון.

לפני כשבועיים נחשפו נתונים אודות היקף ההשפעה והישג היד של התעמולה הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב, שמהם עלה כי סוכנים רוסיים שפעלו לסכסך ולזרוע קיטוב בחברה האמריקאית הצליחו להגיע באמצעות פייסבוק ל-126 מיליון משתמשים.

ממסמכים שהגיעו לידי העיתון "ניו יורק טיימס" עלה גם כי 131 אלף הודעות פורסמו בטוויטר על ידי אותם גורמים רוסיים ויותר מאלף סרטונים הועלו ליוטיוב, שירות הוידאו של גוגל.
פייסבוק ברקזיט תרזה מיי משאל עם איחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד