י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בית המשפט קבע: ישיבת 'איתרי' שייכת לבוגרים

ראש הישיבה נפטר, רמת הרישום - ירדה והמצב הגשמי גם הוא לא משהו • חברי עמותת 'נזר מרדכי' אופטימים: "אוהדי הישיבה מתפללים ש'איתרי' תחזור לימיה הגדולים"

מייסד וראש ישיבת איתרי. הגר"מ אליפנט זצ"ל. צילום: בחדרי חרדים
מייסד וראש ישיבת איתרי. הגר"מ אליפנט זצ"ל. צילום: בחדרי חרדים

ישיבת 'איתרי' בירושלים סבלה במשך שנים רבות מסכסוך בין מחנהו של ראש הישיבה הגר"מ אליפנט זצ"ל ובין הרב חיים וייס, מנהל הישיבה לשעבר.

במשך כעשור נוהלה הישיבה על-ידי מפרק שמונה מטעם בית המשפט.

לפני כשלושה שבועות נפל דבר: בית המשפט המחוזי בירושלים פסק כי השליטה בישיבה תועבר לידי עמותת "נזר מרדכי", ארגון שבוגרי הישיבה עומדים בראשו.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', עולה, כי הארגון מתכנן אסיפה ביום חמישי הקרוב בה ימנה ועד עמותה ויממש את הרשות שנתן לו בית המשפט. אולם הצד השני, בראשו עומד חיים וייס, הגיש ערעור לבית המשפט, המעמיד את התוכנית כולה בסימן שאלה.

גורם בישיבה מספר ל'בחדרי חרדים', כי "המחלוקת בישיבה גרמה לה ללא ספק נזק, הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית". עוד הוא מוסיף כי "ניהול כספי הישיבה ע"י המפרק במשך השנים גרם להקפאה בהתפתחות החומרית של הישיבה, שנודעה בעבר כבעלת אמצעים רבים. בתחום הרוחני המצב דומה".

בינתיים, מייסד הישיבה הנערץ הגר"מ אליפנט זצ"ל, נתבקש לישיבה של מעלה, ומשגיח הישיבה יבדלחט"א הגר"ז גצל נאלץ לפרוש מתפקידו עקב בעיות בריאותיות.

מאז התקשו האוחזים במושכות למצוא אדם ראוי שימלא את מקומו של הגר"מ, ושלא יהיה מזוהה עם אחד הצדדים במחלוקת הנ"ל.

בעיה נוספת אותה מציינים בישיבה היא מיעוט התלמידים שנרשמו לישיבה לשנת הלימודים הקרובה, שהייתה בשנים האחרונות לישיבה נחשבת בקרב מסיימי 'היישוב החדש', 'מערבא' ו'נהורא'.

זכייתה של עמותת 'נזר מרדכי' בבית המשפט נועדה לסיים את חוסר הוודאות השורר בישיבה.

"כמעט ואין ספק שבכוונת העמותה לבצע בישיבה כמה וכמה שינויים, לרבות מציאת חברי קבע חדשים לצוות הישיבה במקום אלו שתפקודם אינו משביע רצון, ושינוי דרך התקצוב של הישיבה". אולם כאמור, ערעורו של הצד שכנגד כאמור מאיים לטרפד את המהלך.

האם תתקיים האסיפה כמתוכנן ביום חמישי? והאם יביא הדבר לשיפור במצב הישיבה?

גורם בעמותת הבוגרים 'נזר מרדכי' אומר ל'בחדרי חרדים': "רבים מאוהדי הישיבה נושאים תפילה שבדרך זו או אחרת, 'איתרי' תחזור לימיה הגדולים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד