י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"די לעושק!" • המחאה החברתית הגיעה ל'מיר' • ראיון

בני ישיבת 'מיר' מצטרפים לאופנת המחאה החברתית • הכריזו מאבק נגד ייקור הלחמים במאפיות ירושלים • המארגן: "המאפיות מנצלות את כוחן וגובות מחיר מופקע"

"די לעושק!" • המחאה החברתית הגיעה ל'מיר' • ראיון
מנח זרקא

טרנד המחאה החברתית הגיעה גם לישיבת מיר. קבוצת בחורי ישיבת מיר בירושלים יזמו מחאה נגד המחירים הגבוהים של מאפיית 'נחמה' הסמוכה לישיבה ומשמשת את אלפי אברכים, הבחורים ותושבי המקום.

תחת הכותרת "אלפי בני ישיבות זועקים חמס", נתלו ברחבי שכונת בית ישראל עשרות מודעות נגד המחירים הגבוהים שדורשת המאפיה.

במודעה מבקשים היוזמים להטיל חרם על המאפייה.

כידוע, מאפיית נחמה משמשת מאות לקוחות מידי יום. "זאת מאפיה שבשל כוחה שום מחאה חברתית גם זאת בסדר גודל של שדרות רוטשילד לא תצליח להביא לסגירתה או להפלתה", אומר תושב השכונה ל'בחדרי חרדים'.

במודעה שנתלתה נכתב: "די! די לעושק ולניצול המכוער! די לאטימות ולעליית המחירים הבלתי מרוסנת! נמאסתם! ירושלמים לא קונים במאפיית נחמה! נקודה."

אבישי פרי, תלמיד הישיבה ומוביל המאבק.  צילום: קובי הר צביצילום: אבישי פרי, תלמיד הישיבה ומוביל המאבק. צילום: קובי הר צבי
אבישי פרי, תלמיד הישיבה ומוביל המאבק. צילום: קובי הר צבי

כתב 'בחדרי חרדים' נפגש עם אחד מראשי המאבק, אבישי פרי, עורך ביטאון 'פרש(יי)ת השבוע" כדי לשמוע על המאבק:

• על מה המחאה שלכם?

"מאפיית 'נחמה', תמיד דאגה לשמור על מחיר יציב במאפים ובלחמים שהעמידה לרשות הציבור.
בחודשיים האחרונים, בלי כל סיבה מוצדקת, החליטו בעליה להעלות את המחירים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת". פרי מביא דוגמא לדבריו "ק"ג רוגלעך נסק למחיר של 32 ש"ח".

• מה זה שונה משאר המאפיות באיזור?

למאפיות אחרות יש כח עצום, קשה להאמין שניתן לפרוץ סדק בחומה. אם אנג'ל למשל יש לה אג'נדה של יקור ומותגיסטיות, זה קביל ולגיטימי, אולם הכל משתנה, כשמדובר על ניצול ועושק בלתי מוצדק של מאפייה שהיא עדיין לא מותג, כך שניתן בהחלט לנגוס בהכנסותיה בצורה חדה.

"אם יחליטו אלפי בני ישיבת מיר, על אי קנייה גורף, המאפייה תאבד את עוצמתה".

• מה בעלי המאפייה אומרים על כך?

"כבר ביום חמישי, עם פתיחת המאבק, קיבלתי טלפונים בהולים מבעלי המאפייה לפגישה בעניין, מסיבות טכניות, זה לא קרה. היום (א), בעקבות התאוצה שחלה במאבק ולאחר שהופצו מאות פשקווילים בעברית ובאנגלית הם ממאנים להיפגש.

"הוצע לנו, באמצעות משגיח הבד"צ במאפייה לסדר כרטסת מוזלת מיוחדת לבני ישיבת מיר, כמו שכבר יש לבני ישיבת דושינסקיא, אך סירבנו, כי זה לא מאבק שלנו, אין לנו רשות לוותר עליו.

"כל תושבי השכונה נאנקים תחת העול של המחירים הללו".

• כל בני הישיבה בדעה אחת בעניין?

"אין ספק. בשבת האחרונה קיבלתי פידבקים חמים במיוחד ממאות תלמידי הישיבה שחשים שהצעקה שעד היום הייתה אילמת, ונאמרה רק בשיחות פנים קיבלה תהודה. שני תלמידים מישיבה אחרת שאתמול יצאו מהמאפייה באמת הסבו את תשומת ליבי שדומה כאילו מישהו הכה בהם בכיס".

• יש לכם גיבוי מרבני הישיבה?

"יש הסכמה שבשתיקה לעניין"

הנהלת מאפית נחמה סירבה להגיב לדברים.







תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד