ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

המחאה של הישיבשער'ס: סנפלינג בישיבה • תמונות

הנהלת ישיבת 'קול תורה' החליטה לדחוק את הבחורים בישיבה לטובת החדשים - והם הפכו את רחבת הישיבה למגרש משחקים • השיא: גלישה בסנפלינג מבניין הישיבה

הישיבשע'ר שהפך לגולש, אמש בישיבת קול תורה. צילום: בחדרי חרדים
הישיבשע'ר שהפך לגולש, אמש בישיבת קול תורה. צילום: בחדרי חרדים



החום הכבד, אווירת סוף הזמן ומספר גזירות של הנהלת הישיבה הביאו מספר בחורים מישיבת 'קול תורה' הירושלמית אל קצה גבול היכולת.

לפני כחודש הודיעה על הנהלת הישיבה כי הבחורים משיעור א' ילונו בנפרד משאר הישיבה ובמרחק הליכה רב ממבנה בית המדרש. הצעד המדובר נעשה כחלק משינוי אותו מנסה להוביל ההנהלה בכדי להחזיר עטרה ליושנה ולהביא בחורים טובים יותר ללמוד בישיבה.

במסגרת השינויים ערכה ההנהלה מיתוג מחדש ומעתה אמור: 'קול תורה החדשה'. הבחורים המבוגרים אינם שבעי רצון מהחלטת ההנהלה, וזאת בלשון המעטה, והחליטו להביע את מורת רוחם בפומבי.

הבחורים שקיבלו רוח גבית מהמחאות ברחבי הארץ, החליטו להצטרף לטרנד ופתחו ב'מחאת האוהלים' – ראשונה מסוגה – בעולם הישיבות.

ברחבת הישיבה הוצבו מספר אוהלים, ועליהם כרזות שקראו להנהלת הישיבה לשפר את התנאים הגשמיים בישיבה.

אלא שהנהלת הישיבה לא הפנימה את זעקת הבחורים, והאחרונים החליטו בתגובה להפוך את מתחם הישיבה ל'לה-לה לנד'.

אמש (מוצ"ש), הפכו הבחורים את רחבת הישיבה ללונה פארק של ממש. חלק מהבחורים שיחקו משחקי כדור, אחרים ניסו את כוחם בפינג-פונג והמהדרים שיחקו במשחק האל-מותי 'חמישה מקלות'.

האטרקציה המרכזית בלונה-פארק הנייד היה מתחם הסנפלינג שהוקם באופן פיראטי על גג הפנימייה. הבחורים טיפסו אל גג המגדל (בגובה 30 מטר), ומשם גלשו באמצעות חבלים לתחתית הבנין.

השמחה נמשכה שעות ארוכות, עד לבואו של המשגיח-קטן של הישיבה שמחה בבחורים, והביא להפסקת החגיגות. הבחורים המאוכזבים החלו בקריאת קריאות בוז, ומספר שכנים שהתעוררו בשעת בוקר מוקדמת מחו בבחורים.

אחד מבחורי הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים': "המשחקים באו בעקבות דבריו של המשגיח בשבוע שעבר: "בחורי שיעור א' של שנה הבאה הם בחורים 'מזוקקים' ואתם 'מצויינים'". יש תחושה בישיבה שהבחורים שלומדים היום בישיבה הם סוג ב'. אז אם כבר סוג ב' – שיהיה עד הסוף. התחושה הזו קיבלה חיזוק לאחר שהנהלת הישיבה החליטה לבטל את המנהג רב-השנים לפיו בחור מבוגר לומד עם בחור צעיר. כאילו לא נאה להם שהבחורים שיש בישיבה ילמדו עם הבחורים 'המזוקקים' שמגיעים לישיבה" מסכם הבחור.

האהלים שהוקמו בישיבה • צילום: בחדרי חרדים





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 288 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד