י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המחלוקת ב'איתרי' חוזרת לגדולי ישראל • המסמכים

בית המשפט פסק לטובת הבוגרים, אך גדולי ישראל קבעו: "עונש חמור על חוסר ציות לבית הדין" • והמפסידים נשענים על הגר"ש פישר: "כל מטרתנו - להקים שם לרבנו האהוב"

מייסד וראש הישיבה, הגר"מ אליפנט זצ"ל. צילום ארכיון
מייסד וראש הישיבה, הגר"מ אליפנט זצ"ל. צילום ארכיון

ימים מביכים מאד פוקדים את ישיבת 'איתרי'. לא בכדי, גדולי ישראל נאלצים להתערב - בפעם המי יודע כמה - בסערה שפילגה בשנים האחרונות את הישיבה המפוארת.

במכתב מיוחד, המתפרסם כאן לראשונה בחתימת ידיהם של הגרי"ש אלישיב, הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"נ קרליץ, הגר"י סילמן ורבנים נוספים, נכתב כי חובה לבחור ברשימת חברי הוועד שהציע בית הדין של הגר"נ קרליץ בעבר.

גדולי ישראל כותבים, כי "אי ציות לפסק בית הדין, הרי הוא מרים יד בתורת משה ועונשו חמור, ועל כן חובה על כל אחד לציית ללא עוררין לכל האמור בזה".

רק בשבוע שעבר בישרו בוגרי הישיבה, חברי עמותת 'נזר מרדכי', על ניצחונם בעתירה שהגישו בבית המשפט, אולם בית דינו של הגר"נ, כאמור, מוציא בימים אלו מכתב עליו החתים גם את גדולי ישראל, לפיו - מי שמפר את פסק בית הדין, 'מרים יד בתורת משה'.

הרקע לדברים הוא ויכוח ישן בין שני מחנות הנאבקים על השליטה בישיבת 'איתרי' עוד מימי חייו של מייסד וראש הישיבה הגר"מ אליפנט זצ"ל.

לפני כמה חודשים, פסק בית הדין כי תמונה עמותה ('עמותת איתרי' - י.א.) בה יהיו חברים ידידי הישיבה ובוגריה, ותפקיד הניהול יעבור במלואו לידה. העמותה נתמכת על-ידי הגר"י ברטלר - מראשי הישיבה.

בתגובה, פנתה העמותה המתחרה ('נזר מרדכי'- י.א.), הנתמכת על-ידי ראש הישיבה הגר"ש פישר והרבנית גולדה אליפנט, לבית המשפט, שהורה באופן מפתיע להוסיף 150 חברים לעמותה הקיימת, בניגוד להחלטת בית הדין.

בכיר בעמותת 'איתרי', אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר במהפך. אחרי מכתב כזה נחרץ, התחושה היא שמי שלא יפעל לפי הפסק - משחק באש".

בעמותה המתחרה - 'נזר מרדכי' - מציגים בתגובה מכתב תמיכה מראש ישיבת 'איתרי', הגאון רבי שלמה פישר והרבנית גולדה אליפנט - אלמנת ראש הישיבה.

"כל מטרתנו היא להקים שם ושארית לרבנו האהוב זצ"ל, שמסר את נפשו למען הישיבה - ולהחזיר את הישיבה למעמדה הטוב להגדיל תורה ולהאדירה", אומרים הבוגרים ל'בחדרי חרדים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד