י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"להתחיל מבראשית בפעם הרביעית" - שבת טיש ד'

"שבת טיש ד'": הכרך הרביעי של סדרת הספרים הפופולרית במגזר יצא לחנויות וההורים בכוננות • כל הפרטים

שבת טיש חלק ד'.
שבת טיש חלק ד'.



דומה כי הדבר כבר הפך למנהג של קבע. מדי תחילת שנה, וזו כבר השנה הרביעית ברציפות, מתעשר עולם הספר היהודי בכרך נוסף של היצירה הפופולארית "שבת טיש". כרך עב-כרס ומשובח, המודפס באיכות מדהימה ומיוחדת, ומלא וגדוש בתוכן מעניין ומגוון על כל פרשות השבוע, ועל כל החגים והמועדים שבמעגל השנה.

אם אומנם עולם הספר רווי כיום בספרים שונים מכל המינים והסוגים, הרי ש"שבת טיש" היא יצירת פאר ייחודית, שתפסה לה מקום של כבוד בכותל המזרח של עולם הספר היהודי. זה לא עוד ספר, אלא 'הספר' בה"א הידיעה, השוכן כבוד ברבבות בתי אב בארץ ובעולם.

"שבת טיש" הוא ספר מיוחד במינו שמתאים לכל אחד, בכל גיל, ומכל עדה וחוג בעם ישראל. יכול אדם ליטול את הספר לידיו, לשבת בניחותא בשולחן השבת עם בני משפחתו, לפתוח בפרשת השבוע או החג בו שרויים, ולהיכנס יחד אל לאווירה נעלית וקדושה באמצעות סיפורי צדיקים, פנינים ופרפראות, מעשיות מעניינות ומלאות תוכן, אוצרות ידע עצומים ורחבי היקף, מגוון עובדות על גדולי ישראל עם מסרים חינוכיים לתיקון המידות והמעשים, מדור ימי הילולא על גדולי ישראל שיום פטירתם חל בשבוע הנוכחי, פינות נפלאות לטעמי המקרא שבפרשה, קטעי אור החיים הקדוש, הארת זוויות דקדוקיות בפרשה, קטעי מידע היסטוריים על מאורעות שאירעו בימי השבוע, ולסיים בסוף באמרת כנף קלילה ומשעשעת ומחכימה הקשורה לפרשת השבוע.

הספר, שנערך במתכונת מפוארת ומהודרת, שגם כיום בעולם הספרים המושקעים, הוא מתבלט ביופיו ובהידורו, ערוך בטוב טעם, מנוקד כולו בניקוד מדוקדק ומושקע, מסודר להפליא, והוא מכיל בכרך אחד את כל חמישים וארבע פרשיות השבוע, ועשרת מועדי השנה.

זו יצירה מונומנטאלית ונכס צאן ברזל בכל בית יהודי, לאבי המשפחה, למחנכים ומרביצי תורה, לדרשנים ומחברי ספרים, לגברים ונשים כאחד. ומעלה נוספת ונדירה יש לספר זה, ש'יד כל אדם ממשמשת בו'. הספר שגדולי האדמו"רים והרבנים סמכו את ידיהם על הספר, בירכו ועודדו את המחבר החשוב, התחבב במהירות מפתיעה על כל שכבות הגיל, החל מצעירי הצאן ובחורי חמד, וכלה בזקנים שדעתם יפה. רבים גילו את הסוד הזה, שאם הם רוצים לשמח נער המגיע למצוות, אין מתאים יותר מאשר להעניק לו את הספר 'שבת טיש', ומובטח להם שהנער יעשה בספר שימוש תמידי, וישמח בו את המשפחה כולה. בעידן הקומיקס והספרים המצוירים, אין זה דבר של מה-בכך, לראות ילדים צעירים השקועים שעות ארוכות בספר כה חשוב, אשר המסרים הרוחניים העוברים בספר כולו כחוט השני, חודרים עמוק אל הנפש הצעירה ומותירים בה רושם עמוק.

הכרך הרביעי בגוון הבורדו, מצטרף אל שלושת רעיו הקודמים, בגווני הכחול, האדום והירוק, וגם הוא מעוטר בצרור מפתחות נרחב, בו מפורטים בסדר מופתי כל האישים המוזכרים בכרך, מפתחות נרחבים לנושאי הספר, מפתחות מפורטים למדורים השונים, וגולת הכותרת - מפתח ימי ההילולא של האישים המוזכרים בספר עם מספרי העמודים בהם הם מוזכרים, מלאכת מחשבת המהווה חיבור בפני עצמו.

הספר המהודר מכיל כ-700 עמודי כרומו משובחים בצבע מלא, ובו כאמור כל פרשות השבוע ומועדי השנה, והוא ניתן לרכישה בכל חנויות הספרים המובחרות. והמחיר? שווה לכל נפש, והפעם לא במליצה, אלא עובדה. צאו והיווכחו.

הכרכים הקודמים אזלו ב"ה מחנויות הספרים לאחר שהודפסו שוב ושוב בעשרות מהדורות, ועתה הודפסו שלושת הכרכים שוב בכמויות גדולות כדי לספק את הביקוש האדיר להם הם זוכים ב"ה בארץ ובעולם היהודי כולו, ואף הם ניתנים לרכישה במחיר מיוחד ללא יחס להשקעה האדירה הגלומה בהם.

עשרות אלפי הבתים כבר הכניסו את הברכה לביתם, ורבים המחפשים מתנה יוקרתית ומהודרת שמי שיקבל אותה לא יפסיק להודות להם עליה, רוכשים את הספר, בייחוד כמתנה מרובעת ומפוארת של ארבעה כרכים מהודרים ומפוארים. הם מאירים את הבית באור יקרות, ומעניקים לקוראים עונג רוחני צרוף, ממש מעין עולם הבא.

מחברי ספרים הרוצים שספריהם יתפרסמו במדור באתר יוכלו לשלוח, מייל לכתובת: [email protected]

שבת טיש ספר חדש שולחן שבת הרב דייטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד