י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בשורה לטסים לקברי צדיקים באוקראינה: מטוסים חדשים

אלפי חרדים הטסים בכל שבוע לאוקראינה - יוכלו לטוס בקרוב עם המטוסים החדשים שרכשה חברת "אוקראינה אינטרנשיונל אירליינס" • כל הפרטים

מטוס בואינג אוקראינה אינטרנשיונל אירליינס. צילום: יח"צ
מטוס בואינג אוקראינה אינטרנשיונל אירליינס. צילום: יח"צ צילום: יחצ



בשורה טובה לנוסעים לקייב: חברת התעופה "אוקראינה אינטרנשיונל אירליינס", רכשה באחרונה ארבע מטוסי בואינג חדישים מדגם 777-200, שישמשו לקווי הטיסות תל אביב-קייב וקייב ניו יורק.

מאות אלפי הישראלים שנוסעים בכל שנה לקברי צדיקים באוקראינה, או משתמשים בשה התעופה בקייב כתחנה בדרך ליעד - ארה"ב, יהנו מטיסה חוויתית באחד בארבעת המטוסים החדשים, שייכנסו לפעילות החברה החל משנת 2018. בכך מסתכם מספרי מטוסי החברה ב-40.



חברת התעופה האוקראינית היא חברת הדגל וחברת התעופה הגדולה באוקראינה. היא שייכת לאהרן מיברג, איש עסקים יהודי ישראלי. בסיסה הראשי נמצא בנמל התעופה הבינלאומי בוריספיל הסמוך לקייב. החברה נוסדה באוקטובר 1992, והחלה את פעילותה בנובמבר של אותה השנה.

בחברה מבטיחים לנוסעים חווית טיסה: מושבים מרווחים, שלוש מחלקות - תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים. כמו כן, שקע לכל נוסע, מערכת בידור אישית וWiFi במחירים מוזלים.

חברת התעופה מפעילה טיסות בין תל אביב ל-7 יעדים באוקראינה: 24 טיסות שבועיות לקייב, 4 טיסות שבועיות ללבוב, 7 טיסות שבועיות לאודסה, 4 טיסות שבועיות לדנייפרופטרובסק, 2 טיסות שבועיות לחרקוב, 2 טיסות שבועיות לזפוריז'יה 2 טיסות שבועית לויניצה.

על פי נתוני רשות התעופה האזרחית, בשנת 2015 תנועת הנוסעים בין שתי המדינות (בטיסות ישירות) הייתה כ- 592 אלף נוסעים, בשנת 2016 - 740 אלף נוסעים, השנה צפוייה עלייה ונראה כי מספר הנוסעים בין ישראל לאוקראינה יגיע ל - 900 אלף נוסעים.

" 'מדיניות השמים הפתוחים' מובילה לעלייה משמעותית בזרימת הנוסעים בשדות התעופה בישראל - היעד המבוקש של חברות התעופה ביעד אוקראינה וישראל ממשיך לגדול. בהתחשב בפוטנציאל ההולך וגדל, לאחרונה רשויות התעופה האזרחית בישראל ואוקראינה הסכימו להגדיל את מספר הטיסות המרבי המותר על הקו תל אביב-קייב בין 24 ל - 31 טיסות בשבוע מכל צד. באזורים אחרים, כמו אודסה, לבוב, חרקוב, דנייפרו (לשעבר דנייפרופטרובסק), ויניציה, זפורוז'יה - המספר המרבי של טיסות כבר גדל ל - 14 בכל כיוון", הודיע ​​ישראל כץ.

"כיו"ר הוועדה האחראית על הקשרים הכלכליים בין ישראל ואוקראינה, אני רואה ביקוש גובר של הטיסות בין שתי המדינות. הסכמתו של שר התחבורה מר ישראל כץ התחיל לקיים דיאלוג בכדי לקדם את הסכם "שמים פתוחים" הוא חשוב ויוביל לפריצת דרך משמעותית בפיתוח היחסים בין המדינות שלנו. טיסות ה'לואו קוסט' המוזלות יובילו בסופו של דבר לעלייה במספר הטיסות וירידה במחירי כרטיסים, עבור הישראלים" אמר זאב אלקין.

ב'אומן שלום' דווח כי בשל הביקוש הגובר אוקראינה ביקשה להרחיב את הפעילות האווירית עם ישראל. משרד התחבורה הבטיח לקיים פגישות עבודה עם המחלקות הרלוונטיות באוקראינה כדי לבדוק את האפשרות לקדם ולהרחיב את הטיסות בין שתי המדינות, וכן יישום והחלת מדיניות "שמים פתוחים" בין ישראל ואוקראינה.
מטוס בואינג אוקראינה אינטרנשיונל 777-200

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד