י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החרדים שמתכוננים לכניסת אמזון לפעילות בארץ

רשתות הקמעונאות והקניונים בכוננות ספיגה לקראת כניסת אמזון לפעילות בשוק הישראלי • עם צמיחה אדירה בהיקף המכירות המקוונות בישראל, עסקים קטנים יתקשו לשרוד ללא נוכחות מקוונת • בימים אלה נפתח הרישום למחזור השני של התכנית להכשרת סוחרים חרדים באמזון • "כניסת אמזון לפעילות בישראל, הינה הזדמנות לחרדים שרוצים להכנס למחסר מקוון"

בקורס
בקורס



ענקית הסחר המקוון הבינלאומית אמזון, מנהלת מגעים לקראת כניסה לפעילות קמעונאית בישראל, כך נחשף בתחילת השבוע ב"כלכליסט".

לפי הדיווח, מנהלת אמזון בימים אלה משא ומתן לשכירת מחסני ענק בשטח מינימלי של 25 אלף מ"ר (לשם השוואה, שטחי המחסנים המקובלים של חברות האופנה הגדולות בישראל משתרעים על פני כ־10 אלף מ"ר) במרכז הארץ, שישמשו להקמת פעילות תפעולית ואספקת מוצרים לשוק המקומי.

אם המהלך יבשיל הוא ייתמך בהקמת אתר מכירות ייעודי לצרכנים הישראלים. הידיעות על כניסתה האפשרית של אמזון לפעילות בארץ, מעוררות דאגה בקרב רשתות האופנה והקמעונאות ואף גרמו לירידה במניות רשתות האופנה והקניונים.

זירת הסחר העולמי, עוברת בהדרגה לרשת האינטרנט. על פי נתוני מכון היצוא, הסחר האינטרנטי העולמי, שהסתכם ב-2014 ב–1.3 טריליון דולר, צפוי להגיע ב–2020 ל–4.3 טריליון דולר. המסחר המקוון במדינת ישראל עצום בכל מידה, לא רק באופן יחסי לגודלה. חלקו של היצוא מישראל, בסחר המקוון צפוי לבצע זינוק של יותר מפי ארבעה, מ–230 מיליון דולר ב-2014 ל–994 מיליון דולר ב–2020.

לדברי מומחים שונים, בחמש שנים האחרונות היקף הקונים בישראל צמח ב-100% והיקף המכירות ב-80%. כך למשל באתר המסחר של איביי, ישראל היא ברשימת 15 המדינות הכי גדולות מבחינת קונים ומוכרים עם פעילות של 35 אלף ישראלים שמוכרים באיביי.

לצד קניונים ורשתות האופנה, גם עבור תעשיינים וותיקים שמתקשים להתרגל לעולם הסחר החדש, כניסת אמזון לפעילות בשוק הישראלי עלולה להיות בעייתית והם עלולים להישאר מאחור ולהתמודד בתחרות קשה מול מתחרים מחו''ל ומול תעשיינים צעירים ששולטים בזירות המסחר המקוון.
מבדיקה שנעשתה ב–2015, ל–62% מהעסקים הקטנים והבינונים בישראל כבר היתה פעילות סחר מקוון, ו-16% אמרו שבכוונתם להיכנס לתחום.

בין היזמים שנערכים לשינויים, נמצאת קבוצת אברכים חרדים בירושלים שסיימו בימים אלה את המחזור הראשון של התכנית להכשרת סוחרים באמזון.

התכנית שבימים אלה מתחיל הרישום למחזור השני נערך ביוזמת מתחם העסקים החרדי – ביזמקס, בשיתוף עם מרכז כיוון, נועדה להעניק כלים לגברים חרדים המעוניינים להקים עסק למסחר אלקטרוני גלובלי.
אמזון אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד