י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התאומים שתבעו את צוקרברג הם המיליארדרים הראשונים של הביטקוין

טיילר וקמרון וינקלווס השקיעו 11 מיליון דולר במטבע הדיגיטלי לפני ארבע שנים. בסוף השבוע הוא זינק ליותר מ-11 אלף דולר

מטבע ביטקוין. צילום אילוסטרציה: pixabay
מטבע ביטקוין. צילום אילוסטרציה: pixabay



התאומים שתבעו את מארק צוקרברג בטענה כי גנב מהם את הרעיון לפייסבוק שווים כעת יותר ממיליארד דולר, הודות לאחזקות הגדולות שלהם במטבע הביטקוין, שערכו זינק בשבוע האחרון.

האחים וינקלווס קנו לפני יותר מארבע שנים ביטקוין בשווי 11 מיליון דולר. שווי האחזקות האלה עלה פי כמעט מאה, מה שהפך אותם למיליארדרים הראשונים של הביטקוין, ציון דרך עבור המטבע השנוי במחלוקת.

הביטקוין, שהגיע בסוף השבוע לרמה של יותר מ-11 אלף דולר, לאחר זינוק שהחל לפני שנה והואץ מאוד בימים האחרונים, וזאת על אף אזהרות בנוגע לכך שמדובר בבועה ובכלי שניתן לנצל למטרות פליליות.

האחים וינקלווס, שלמדו בהרווארד עם צוקרברג, זכו בפיצויים של 65 מיליון דולר מפייסבוק ב-2008, לאחר שטענו כי צוקרברג גנב את הרעיון שלהם לרשת החברתית. הם השתמשו ב-11 מיליון דולר מכספי ההסדר כדי לקנות כ-1% מההיצע העולמי של הביטקוין במארס 2013, אז היה שוויו של מטבע אחד סביב 120 דולר. לפי ההערכות, הם קנו 100 אלף מטבעות.

מאז הפכו את עצמם האחים ליזמי ביטקוין. הם השיקו בורסה מקוונת למסחר במטבע וקרן הון סיכון, והתכוונו להשיק תעודת סל בניו יורק, אך התקשו להשיג אישור רגולטורי. "מעולם לא מכרנו ביטקוין, אנחנו בפנים לטווח הארוך", אמר קמרון וינקלווס לפני שנתיים. טיילר וינקלווס, שאמר כי המטבע יכול להיות שווה טריליונים, אמר בשנה שעברה ל"דיילי טלגרף" כי המטבע הוא "כמו גרסה משופרת של זהב".

לקבוצה מצומצמת מאוד של חשבונות ביטקוין יש כעת אחזקות בשווי של יותר ממיליארד דולר. אחד מהם הוא הארנק של ממציא הביטקוין המסתורי, שמכנה את עצמו סטושי נקמוטו.

הביטקוין זינק ביום שישי לאחר שנציבות הסחר בחוזים עתידיים על סחורות בארה"ב (CFTC) הודיעה כי תתיר מסחר בחוזים עתידיים עליו בשלוש בורסות בארה"ב. בהודעה שפירסמה הנציבות נאמר כי אישרה לבורסות CME ו-CBOE להפעיל מסחר בחוזים עתידיים על המטבע הדיגיטלי, וכי התירה גם מסחר באופציות בינאריות על ביטקוין בבורסת קנטור אקסצ'יינג.

עם זאת, הנציבות הזהירה כי המסחר בביטקוין ממשיך להיות נתון לפיקוח רופף בעיקרי. "ביטקוין, המטבע הוירטואלי, הוא סחורה שונה מכל סחורה אחרת שעמה התמודדה הנציבות בעבר", אמר יו"ר CFTC, כריסטופר ג'יאנקרלו, בהודעה.
ביטקוין מארק צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד