י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עכשיו דממה: החידוש הבא בקבוצות ווטסאפ

בשנה האחרונה ערכה האפליקציה שינוים כדוגמת הגדלת נפח שליחת הקבצים, מחיקת הודעות יוצאות ושיתוף מיקום בזמן אמת

whatsapp. צילום: pixabay
whatsapp. צילום: pixabay



בשורה למנהלי קבוצות ווטסאפ עמוסות: אפליקציית המסרים הפופולרית בעולם בוחנת אפשרות חדשה, שבה ניתן יהיה למנוע מחברי הקבוצה מלהגיב בה. כך נחשף בבלוג WABetainfo שעוקב באדיקות אחר עדכונים בגרסאות הבטא של וואטסאפ.

בבלוג נכתב כי הצעד הבא של וואטסאפ הוא לבצע שינויים בכל מה שקשור בקבוצות. בגרסת הבטא ניתן לראות בצילומי מסך שעלו בבלוג כי מנהלים של קבוצות שירצו להשתיק אותן ולמנוע ממשתתפי הקבוצה מלהגיב בה, יעשו זאת בשינוי ההגדרות, והמנהל יהיה היחיד שיוכל להעלות בקבוצה תכנים.

אם משתתף בקבוצה ירצה להגיב על תוכן שעלה בה – האפשרות היחידה שקיימת עבורו היא ליצור קשר עם מנהל הקבוצה ולכתוב לו באופן פרטי. האפשרות לשחק עם ההגדרות תוגבל ל-72 שעות, כך שמרגע שחברי הקבוצה יוגבלו מלהגיב בה, זה יהיה תקף לפחות ל-3 ימים.

בשנה האחרונה ניתן לראות שינויים רבים שמבצעת פייסבוק בווטסאפ, שמעידים על הכוונה להפוך אותה לרווחית. ווטסאפ נרכשה על ידי פייסבוק ב-2014 תמורת כ-19 מיליארד דולר, ולאחר הרכישה ביטלה פייסבוק את מודל התשלום שהיה קיים עד אז. כיום האפליקציה היא חינמית, אולם פייסבוק – שרואה כי היא הופכת ליותר פופולרית וקצב גידול המשתמשים שבה נמצא במגמה של עלייה לאורך השנים – חושבת על מספר מודלים שיהפכו אותה לרווחית. על מגמה זו מצביע דו"ח בזק האחרון למצב האינטרנט ב-2017, שמראה כי ווטסאפ היא אפליקציית הסושיאל המובילה בישראל.

בין השינויים שנעשו באפליקציה בשנה האחרונה היה הגדלת נפח שליחת הקבצים דרכה ל-128 מגה במכשירי אייפון ו-100 מגה במכשירי אנדרואיד; מחיקת הודעות יוצאות; והאפשרות לשתף מיקום בזמן אמת. ההערכות הן שהחברה האם מעוניינת להטמיע בה שירותים עסקיים ליצירת קשר עם לקוחות, כמו גם לשלב בה פרסומות.

האפשרות של פתיחת קבוצות ענק שרק מנהליה יכולים להגיב ולהעלות בה תכנים קיימת כבר באפליקציית המסרים טלגרם. בטלגרם ניתן כיום לפתוח קבוצה שיכולה להכיל עד 5,000 משתתפים, וישנה גם אפשרות של פתיחת ערוץ שהכניסה אליו אינה מוגבלת, אולם המטרה היא להיות רק משתתף ללא היכולת להגיב.

בבלוג מעריכים כי את האפשרות לחסימת תגובות בקבוצות תטמיע ווטסאפ לא יאוחר ממאי 2018 וכי כרגע האפשרות הזו מנוטרלת – גם לכאלו שנמצאים בגרסאות הבטא של האפליקציה.

כיום יש לווטסאפ 1.3 מיליארד משתמשים חודשיים, ולדברי פייסבוק - המחזיקה באפליקציה - כמיליארד משתמשים יומיים שולחים באמצעותה בכל יום כ-55 מיליארד הודעות.
וואטסאפ קבוצות ווטסאפ טלגרם פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד