ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"ידיעות אחרונות" מפרידה את התוכן השיווקי ומקימה אתר חדש

הפרסום המשולב בתוכן כובש נתח גדל והולך בשוק הפרסום ולפי תחזית של eMarketer יגיע היקפו בארה"ב ב-2107 ל-22 מיליארד דולר – גידול של 36% לעומת השנה הקודמת

בית ידיעות אחרונות. צילום: פלאש 90
בית ידיעות אחרונות. צילום: פלאש 90 צילום: יעקב נחומי, פלאש 90



קבוצת "ידיעות אחרונות" הקימה זרוע חדשה, Powered By, שתוביל מהלכי פרסום ממוקדים בתוכן ממותג. בין לקוחותיה הראשונים של החברה נמנים מרצדס, נספרסו וסופר פארם.

הפרסום "הטבעי", כלומר כזה המשולב בתוכן, כובש נתח גדל והולך בשוק הפרסום. לפי תחזית של eMarketer, היקף הפרסום הטבעי יגיע בארה"ב ב-2107 ל-22 מיליארד דולר – גידול של 36% לעומת שנה קודמת.

כלי תקשורת בעולם כבר החלו להתמקצע בתחום זה ולהציג למפרסמים הצעות לפרסום המותג כתוכן שמייצר ערך לקוראים. אחד המהלכים המשמעותיים בתחום זה נעשה על ידי "ניו יורק טיימס". העיתון הקים זרוע פעילות בשם T brands, שכוללת כבר 350 עובדים, שמייצרים תוכן במימון מפרסמים – המופרד מהחלק המערכתי.

עד כה, החברות שהובילו את מיזמי התוכן השיווקי בישראל הן בעיקר מחוץ לגופי התקשורת – כך למשל, למשרדי הפרסום יש מחלקות תוכן שיווקי, ולצד זאת קמו חברות ייעודיות שעוסקות בתחום זה. גופי תקשורת אחרים מספקים בעצמם שירותי תוכן שיווקי למפרסמים.

בדומה למודל של ה"ניו יורק טיימס", גם קבוצת "ידיעות" מקימה כעת פעילות דומה. החברה החדשה תציע ללקוחות את גם את הקריאטיב המותאם וגם את ייצור התוכן. בחברה אומרים כי יפעלו בשיתוף פעולה עם משרדי הפרסום וחברות התוכן השיווקי ויספקו להם שירותים. התוכן הממותג יופיע כנכסים דיגיטליים של קבוצת "ידיעות" או של המפרסם עצמו.

קבוצת "ידיעות אחרונות" ספגה ביקורת חריפה על החדרת התוכן המסחרי לחלק המערכתי. ב"ידיעות" נהוג לשלב בעמודי המערכת כתבות עיתונאיות שממונות על ידי מפרסמים שונים. לאחר הביקורת הציבורית, בעיתון ובאתר ynet נוהגים לציין בגילוי נאות כי מדובר בתוכן שהופק בשיתוף גורם מממן. בקבוצה אומרים כי גם התוכן של Powered By יוצג תוך גילוי נאות כי זהו תוכן ממותג שאינו מערכתי.

מי שמוביל את פעילות Powered By הוא ליאור נעמן, סמנכ"ל הקריאטיב של הקבוצה. בעבר ייסד וערך את עיתון "בלייזר". "אנחנו מתייחסים לעצמנו כאל משרד סיפור", אמר נעמן. "תפקידנו הוא לעזור ללקוח לספר את סיפורו של המותג, כשהמותג עצמו נמצא ב'מדרון אחורי' ולסיפור יש ערך אמיתי. כך ייהנו המשתמשים והלקוחות מסיפור טוב, והלקוחות מתוכן מערב ואיכותי".
ידיעות אחרונות תוכן שיווקי אתר חדש Powered By

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד