י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תעודת שליש: התיירים המומים ממחירי הבירה בישראל

זה כמה שנים האתר goeuro.com מפרסם את מדד הבירה הבינלאומי, שמחשב את העלות הממוצעת של מחיר שליש ליטר בירה בבר ומחיר בירה בסופרמרקט ב-70 ערים בעולם. ואיפה ממוקמת תל אביב?

אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: Yonatan Sindel/Flash90



על הפעם הראשונה שדברה מברלין קיבלה את החשבון לתשלום בבר תל אביבי שכונתי, היא מספרת כמעט בכל פעם שעולה המלה "ישראל". "הייתי עם חברה ושתינו ביחד בסך הכל ארבע בירות. לא הסתכלנו על המחיר בתפריט. שאלנו את המלצר אילו בירות יש והזמנו סוג מסוים. היינו בהלם כשקיבלנו את החשבון. איני זוכרת כמה זה היה במדויק, אך זה היה כמעט 120 שקל. במחיר הזה בבר על יד הבית שלי בברלין אני שותה בערך שבע כוסות".

יש מי שיגחכו למשמע הטענה כי על פי מחיר הבירה נמדד היוקר של טיול במדינה מסוימת, אך מתברר שהדבר משפיע באופן מהותי על התפישה של תיירים לגבי המקום שבו הם מטיילים. "באופן קבוע אני שומע מתיירים שישראל יקרה", אומר גל מור, שותף ברשת אברהם הוסטלס וטורס. "יש להם את מה שנקרא מדד הבירה. הוא פופולרי מאוד בקרב התיירים, ולפי זה הם קובעים אם מדינה מסוימת יקרה. כשהבירה יקרה - זה אינדיקטור לעלות הטיול".

הנושא הזה כל כך מהותי, שזה כמה שנים האתר goeuro.com מפרסם את מדד הבירה הבינלאומי, שמחשב את העלות הממוצעת של מחיר שליש ליטר בירה בבר ומחיר בירה בסופרמרקט. לפי המדד ל-2016, תל אביב נמצאת במקום העשירי מבין 70 ערים שנבחנו - עם עלות ממוצעת של 5.26 דולר לשליש ליטר.

אפילו במשרד התיירות הבינו את החשיבות. שר התיירות, יריב לוין, פנה לחברת הייעוץ דלויט כדי שתבחון אפשרויות להוזיל את הבירה בישראל. הורדת מחיר הבירה אינה בתחום סמכותו של לוין, והוא יודע זאת, אך בשיחה עם TheMarker הוא טוען כי אם יקבל מדלויט הצעות פרקטיות להפחתת המחיר, הוא יפנה לשרי האוצר והכלכלה.
תל אביב בירה תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד