י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

היום שאחרי: כך סיקרו העיתונים את הפטירה

כלל העיתונים בישראל ייחסו את הכותרות הראשיות להסתלקותו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל • 'בחדרי חרדים' עם השערים, הכותרות והתארים

היום שאחרי: כך סיקרו העיתונים את הפטירה





היום שאחרי פטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל והעיתונות החרדית וכן זו הכללית בסיקור ענק מחייו.

בעמוד השער של 'יתד נאמן' ממשיכים את מסורת השער מפטירתם של גדולי ישראל - ה'קהילות יעקב' הרב שך והרב אלישיב בכותרת: "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו - ויהי בנסוע הארון". לצד תמונת הגראי"ל ותמונת הלוויה. בעיתון פורסמו 77 מודעות אבל, והוא הופץ היום במהדורה חינמית כמו זו של יום שלישי, במאה ארבעים וארבע אלף עותקים בכל רחבי הארץ. דברי ההספד של הגר"ג אדלשטיין תחת הכותרת - "מרן ראש הישיבה שליט"א" לראשונה בתואר הזה.





עיתון 'המודיע' בכותרת הראשית - "מרן הגאון רבי אהרון יהודה ליב שטיינמן זצוק"ל", העיתון העניק את התואר 'מרן' למרות שלא העניק זאת קודם לאף מנהיג ליטאי. לצדה של הכתבה מאמר מערכת, תחת הכותרת: "שר וגדול נפל בישראל". באוזן שמאל ידיעה על "בנסוע הארון", מסע הלוויה ההמוני. לצד 34 מודעות אבל.





עיתון 'המבשר' בכותרת ענק: "מי יפרק הויות ומי יתרץ שברים, מרן ראש הישיבה איננו". במאמר מערכת תחת הכותרת "אבד רבן של כל בני הגולה", ולכל אורך העיתון 40 מודעות אבל וסיקור ממסע הלוויה ותולדותיו.





בעיתון 'הפלס', של 'הפלג הירושלמי' מדווחים בצורה מזערית בכותרת הראשית על פטירת הגראי"ל זצ"ל, אך בתוך העיתון שש עמודים מחייו והלוויה. לצד הכותרת כתבות רגילות בנושאים שונים כמו אי התייצבות בלשכות הגיוס.





עיתון 'ישראל היום' הקדיש לפטירת הגראי"ל את העמוד הראשון ועמודים: 2,3,5,7.






עיתון 'ידיעות אחרונות' הקדיש את חציו הימין של העמוד הראשון ועמודים: 2,3,5.





בעיתון 'הארץ', הקדישו גם כן את רוב הכותרת הראשית, עם תמונה ממסע הלוויה ותחתיה הכותרת: "מנהיג הציבור החרדי הרב אהרון שטיינמן מת בגיל 104".





בעיתון 'מעריב' הקדישו את הכותרת התחתית בעמוד ראשון ועמודים: 6,7,8. חה"כ אורי מקלב בטור בעיתון - "במפגשים האחרונים עם ראש הישיבה הרגשנו וראינו בחוש כי הוא חי רק בשביל כלל הציבור. בראש מעייניו היה תמיד: חינוך הדור הצעיר".



שערי העיתונים יתד נאמן המודיע המבשר הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד