י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"בחרנו ב'פיתוחים' כמסלול ההכשרה להיי-טק בו נוכל לפרנס את משפחתנו בכבוד"

עדיאל ברזל הבין שכדי להתפרנס בכבוד הוא צריך להצטרף להיי-טק • הרב של מוטי פישר שאישר לו שיצטרף למסלול של 'פיתוחים' קבע איתו מידי יום חברותא • מיד לאחר החנוכה יחל מסלול ההכשרה הייחודי של 'פיתוחים' שמבטיח כניסה למשרות פיתוח איכותיות בעולם ההיי-טק בתוך שנה וחצי בלבד, במימון מלא ועם מלגת קיום

יח"צ פיתוחים
יח"צ פיתוחים



בימים אלו משלימים בחברת 'פיתוחים' את גיבוש המחזור הראשון שיחל מיד לאחר החנוכה את המסלול הייחודי לכניסה מהירה ואיכותית לעולם ההיי-טק. עשרות המצטרפים שעברו את כל מבחני המיון הקפדנים, יוכשרו לתכנות ברמה הגבוהה ביותר ויוכלו כבר בעוד מספר שנים ליהנות ממשכורת חודשית מכובדת. מהירי ההחלטה עוד יכולים להצטרף למסלול הייחודי.

זהו מסלול הכשרה יוצא דופן שאורך שנה וחצי ומקנה ניסיון ממשי רב בתכנות, כשבסיומו ישולב המתכנת בתפקידים מכובדים בענף ההיי-טק. ההכשרה היא במימון מלא של חברת 'פיתוחים' שאף מעניקה למצטרפים מלגת קיום חודשית קבועה. במילים אחרות, זהו פתרון מושלם עבור מי שרוצה לזכות בהכשרה מלאה לתפקיד עם שכר מכובד – וללא כל השקעה כספית מצידו. הדבר היחיד שהוא נדרש לו הוא אמביציה ורצון עז להצליח.

המצטרפים לתוכנית הם ברובם צעירים לאחר מספר שנות לימודים, ובהנחיית רבותיהם הם הצטרפו למסלול ההכשרה הייחודי שבסופו מובטחת להם פרנסה בכבוד. המצטרפים לתוכנית מגיעים מכל הרבדים במגזר החרדי, מכל הריכוזים החרדיים. הלימודים עצמם יתקיימו בלב בני ברק ובאווירה חרדית.

לקראת סיום גיבוש מחזור ההכשרה הראשון של 'פיתוחים', פגשנו שניים מהמצטרפים למסלול. מוטי פישר, בן 27 ואב לשלושה מבני ברק ועדיאל ברזל, בן 30 ואב לחמישה.
"לפני כשנה נולד בני התינוק", מספר פישר. "כמו כל תינוק חדש בבית, ההוצאות היו גדולות ואז החלו המחשבות הראשונות והצורך להתפרנס. התייעצתי עם הרב שלי, שהסכים לכך בתנאי שאמצא עבודה מסודרת ולא ללכת על עבודות מזדמנות. הפתרון של 'פיתוחים' מבטיח לי גם משרה מכובדת וגם שכר נאה בעתיד וגם ההכשרה היא במימון מלא, עם מלגת קיום וכמובן באווירה חרדית - ולכן הבחירה במסלול ברורה".

ברזל, לעומתו, עסק בעבר בתחום המחשבים במשרה פשוטה אך הפסיק. "אני אוהב את תחום המחשבים. שני הורי הם אנשי מחשבים מזה שנים ארוכות", הוא מספר. "בעבר למדתי בדיקת תוכנה נהנתי, אבל נאלצתי לעזוב את התחום הזה מסיבות אישיות. אבל ככל שהמשפחה גדלה הפרנסה הפכה קשה יותר והייתי צריך לעסוק בכמה דברים במקביל. בשלב הזה הבנו שיש צורך במשהו משמעותי שייתן לי את רמת ההכנסות הגבוהות בתחום ההיי טק".




עדיאל ברזל (צילום: יח"צ)


איך הגעתם ל'פיתוחים'?

ברזל: "אשתי תמכה בי כל העת וחיפשנו מקום שיוכל להכשיר אותי כראוי לענף היי-טק. הבעיה המרכזית הייתה שבכל המקומות שמכשירים להיי-טק אני לא יכול לדעת מי מלמד, הם לא מדברים בשפה שלי והלימודים אינם מתאימים בהכרח לתלמיד חרדי – ופה ישנה אווירה חרדית מובהקת. בנוסף, מלבד המימון המלא של ההכשרה, 'פיתוחים' מעניקה לכל תלמיד גם מלגת קיום חודשית קבועה שתאפשר לי להתפרנס חלקית גם בתקופת ההכשרה.
"לפני כמה חודשים נחשפתי למודעה על זה באחד העיתונים ואמרתי לאשתי שזה בדיוק מה שאני מחפש. רציתי לשמור את העיתון, אבל הוא נזרק לפח. חיפשתי אחריו ולא מצאתי אותו ואז השלמתי עם העובדה שכנראה הפסדתי. כמה שבועות אחר כך ראיתי פתאום פרסום של 'פיתוחים' באחד האתרים ואמרתי לאשתי – הנה זה, הקב"ה לא נתן לי לרדת מזה!".

פישר: אשתי ראתה פרסום של 'פיתוחים' ופנינו לברר מה זה. שמענו את פרטי התוכנית וזה היה נראה מעניין. הצגתי את הדברים בפני הרב שלי והוא אמר שזו תוכנית שמתאימה לי בדיוק. הוא הסכים אבל היה לו תנאי אחד: שאלמד איתו מידי יום בחברותא בסדר שלישי – ומאז אנחנו לומדים כל יום".

מה מיוחד במסלול לדעתכם?

פישר: "עוד לא הספקתי לבדוק הצעות אחרות, כך שאני לא יודע לומר מה מיוחד פה... אבל בכל מקרה, את האנשים ופרטי המסלול כאן כבר הכרתי. גיליתי צוות מקצועי ורציני שכל פרט חשוב לו. בנוסף, נוכחתי שמדובר במסלול שיכול להביא אותי הכי גבוה שאפשר בתחום ההייטק, ללא שום פשרות. כשראיתי את תוצאות מבחני המיון המקצועיים שנערכו לי, שמחתי לגלות כי הכישרון החשיבתי הגבוה שלי עומד גם בסטנדרטים מקצועיים גדולים, ובלימודים ב'פיתוחים' אגיע למקסימום – במקום להתבזבז במקום עבודה 'פשוט' וארגיש פספוס. שיקול חשוב כאן היה שמדובר כאן במודל עסקי מיוחד שמבטיח לי כניסה לעבודה איכותית בסוף ההכשרה. גם העובדה שההכשרה היא במימון מלא ועם מלגת קיום היא משמעותית, שכן מבחינת ההכנסות בבית – הן נותרו פחות או יותר כפי שהיו. מבחינה אישית, כששמעתי איך הלימודים מתנהלים והבנתי כמה סדר הלימודים וצורת החשיבה מתאימים לי, זו הייתה מבחינתי מעטפת מושלמת להחלטה שקיבלתי".

ברזל: "אחרי שנרשמתי הלכתי למבחני המיון שהיו מאתגרים ולא פשוטים וב"ה התקבלתי. לאשתי ולי היו התלבטויות לגבי התוכנית, אחרי הכל יש לי משפחה עם חמישה ילדים לפרנס. ובסופו של דבר הגענו למסקנה שאם לא עכשיו – זה לא יקרה לעולם. הבנו שמדובר במהלך שהולך לשנות לנו את החיים, וזו הזדמנות נדירה ביותר. עד היום הרגשתי שחיי המקצועיים 'מבוזבזים', וכאן אני מאמין שניתן יהיה להביא את יכולתי למקסימום האפשרי. ב"ה מדובר במסלול שמממן לימודים מלאים, ברמה הגבוהה ביותר בחינם לחלוטין ועם מלגת קיום מסוימת שתעזור לנו להתפרנס. גם הלימודים כאן הם ברוח חרדית ובשיטת לימוד שמותאמת לדרך הלימוד שאנו מורגלים בה, עם נגישות גבוהה במרכז בני ברק".



מפתח התוכנית דניאל קרמר (צילום: יח"צ)

מה היעד שלכם בענף ההיי טק?

ברזל: "באופיי אני טיפוס יזמי. נכון שהצטרפתי לענף ההיי-טק מתוך מחשבה ורצון לזכות בפרנסה מכובדת כמתכנת, אבל הייתי מאוד שמח להיכנס בעתיד כשותף או כיזם עם אחוזים בחברת סטארטאפ ולעבוד על פיתוח של מוצר שאני מאמין בו – ואז באמת השמים הם הגבול".

פישר: "באתי ל'פיתוחים' בלי שאיפות מיוחדות, רק עם הרגשה שאני יכול לעשות מעבר לעבודות לא מקצועיות. למען האמת, נרשמתי למסלול עוד לפני שידעתי מה רמות השכר בהיי-טק. ידעתי שהן מכובדות, אך לא ידעתי עד כמה. לגבי יעד? אני מאמין שבשנים הראשונות אעבוד, אתפרנס בכבוד – ואז אחשוב מה הלאה".

מסלול ההכשרה של 'פיתוחים' פועל במתכונת BootCamp הפופולרית בשנים האחרונות בעולם. "אנחנו לא מתפשרים על הדרישות המקצועיות המחמירות ביותר להכשרה המיטבית שתהפוך את בוגרינו למצטיינים בתחום פיתוח התוכנה", מסביר דניאל קרמר, המנהל המדעי ב'פיתוחים' והמקים והמנהל לשעבר של התכנית למחוננים באוניברסיטת תל אביב. מסלול ההכשרה, כאמור, יחל מיד לאחר החנוכה – כאשר עדיין ניתן להצטרף לתוכנית.
"חברת 'פיתוחים' הוקמה כשותפות בה חברים 'בראשית' ומשקיעים בכירים בענף היי-טק, בהם גם מייסד חברת הענק הבינלאומית WeWork, אדם נוימן. המקצועיות כאן נמצאת מעל הכל ואנו מדגישים זאת שוב ושוב – ולכן לכל מי שמתאים לתוכנית מומלץ להירשם למסלול כעת ולהצטרף למחזור ההצלחה הראשון".


לפרטים נוספים לחצו כאן או התקשרו לטלפון: 072-3713463
פיתוחים היי טק לימודים לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד