י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חסר תקדים בחב"ד: הגראי"ל בשער כפר חב"ד

המנהיג הליטאי הגראי"ל שטיינמן זכה לעמוד שער בעיתון החב"די - עם מאמר מערכת המשבח את "היחס הלבבי" שגילה לחסידי חב"ד"

שער המגזין
שער המגזין



שבועון 'כפר חב"ד', העיתון הרישמי של חסידות חב"ד, הקדיש בצעד מפתיע את תמונת השער שלו לגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

"גלה כבוד מישראל", זו הכותרת המתפרסמת בעמוד שער הגיליון, שיופץ מחר (חמישי) ובחב"ד מדובר בתקדים של ממש שמנהיג הציבור הליטאי יופיע על גבי השער.

ב"דבר המערכת", בפתח הגיליון הוקדשה יריעה מכובדת לפטירתו, המתפרשת על פני מספר עמודים, נכתב בין היתר: "תחושת האבל הכבדה שאחזה את כלל ישראל כולו, על כל חוגיו ורבדיו, בסילוקו של גאון ישראל, זקן ראשי הישיבות, הגאון האדיר רבי אהרן יהודה ליב שטיינמן זצוק"ל, לא פסחה גם על עדת חסידי חב"ד, שבמשך שנות הנהגתו את עולם התורה של זקן ראשי הישיבות הגאון האדיר רבי אהרן יהודה ליב שטיינמן זצוק"ל, התבוננו בהשתאות על האופי המיוחד שבאורחותיו הציבוריים והאישיים, שלא נתן מקום לשום חציצה ומחיצה בקרב העם הזה, והלך מישרים עם כל אדם מישראל תוך גילוי חיבה אבהית וידידות אמת".

עוד נכתב: "מאות האלפים שצעדו אחר מיטתו, דיברו על הרבצת התורה הגדולה והמופלאה, בה העמיד במשך שנות דורים אלפי בני ישיבות, ספריו הגדולים "אילת השחר" שקנו מקומם בכל היכלי התורה, על פרישותו הסתגפותו והסתפקותו במועט, על קריאתו הנמרצת בכל עת ושעה להשכנת אחדות בין כל שבטי ישראל, ובין אדם לרעהו, ולכל לראש, על ענוותנותו היתירה, שבאה לידי ביטוי מרגש בצוואתו המרטיטה, סלידתו מכל שמץ ונדנוד מחלוקת, והנהגתו בדרכי נועם ונתיבות שלום.

"'שמא מילתא היא', וכמו באהרן הכהן נאמר "ויבכו עליו כל בית ישראל" משום שעם היותו הכהן הגדול מאחיו נושא האורים והתומים, היה אוהב שלום ורודף שלום. גם אצל רבי אהרן דנן, שהאמת והשלום היו נר לרגליו תמיד, הרגישו זאת באבל הגדול שהקיף את כל רבדי העם, והלוויית הענק שלא היתה כדוגמתה בבני ברק".

המאמר מעלה על נס בהרחבה את היחס הלבבי שגילה כלפי חסידי חב"ד בהזדמנויות שונות, ונחתם בפסקה הבאה: "קשה האבידה לישראל. וכמו שהגראי"ל זצוק"ל אמר ליבדל"ח הגאון החסיד ר' יואל כהן שליט"א: 'כולנו מחכים לגאולה'. כן תהיה לנו במהרה, בימינו ממש".





הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן החוזר שער כפר חבד תקדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד