ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרטים היסטוריים ונדירים רואים אור לקראת המכירה הגדולה של בית המכירות 'גנזים'

מה הורה הרה"ק רבי מאיר מפרמישלאן לגיסו בשעת המחלוקת? מה רצה בעל 'מנחת אלעזר' מעזבון וצוואת הסבא קדישא? וגם תעודת הנישואין המקורית של הגר"ח קניבסקי לקראת המכירה הפומבית של 'גנזים' – הצצה לעולם המרתק של האוצרות הגנוזים

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי



"מוטב שתתפלל... כל השנה בביתך, כי הם מבעלי מחלוקת כקרח וכעדתו" – כך הורה הרה"ק רבי מאיר מפרמישלאן לגיסו עקב מחלוקת שפרצה בבית הכנסת שבו התפלל, עצה זו לברוח מהמחלוקת הוא נתן לגיסו, על אף שכנראה רבי מאיר היה הנרדף העיקרי במחלוקת זו- פרשיה עלומה ומרתקת זו התגלתה לאחרונה במכתבו הנדיר של רבי מאיר מפרמישלאן שמוצע למכירה בבית המכירות החדש והאיכותי 'גנזים'.

בית המכירות 'גנזים' מציע, מגוון רחב של אוצרות גנוזים ונעלמים מעין כל, ביניהם כתבים נדירים ביותר אשר מעוררים התרגשות בקרב קהל גדול.

בבית המכירות 'גנזים' מוצעים כתבי יד, אגרות ומכתבים מגדולי תורה וחסידות, מסמכים היסטורים, ספרי תקנות וספרי קהילות. כתבי יד בכל תחום ומקצוע. וכן ספרים מודפסים אשר גדולי ישראל וצדיקי הדורות החזיקו תחת ידם או עיטרו את שוליהם בהגהות וחידושים בכתב ידם.
כן מוצעים ספרים מודפסים בכל תחום אפשרי: ספרי יסוד, ספרי תפלות, הלכה, קבלה, חסידות, עותקים מיוחדים ויחודיים.

עתה ניתנת הזדמנות מיוחדת להשתתף במכירה הפומבית והפרונטלית שתתקיים בבית טובי העיר בירושלים. התצוגה תפתח במוצ"ש פרשת ויגש ה' טבת בין השעות 20:00-23:00 ביום ראשון ו' טבת בין השעות 11:00-23:00 ביום שני התערוכה תפתח בין השעות 10:30-14:00 כאשר המכירה הפומבית תתקיים בשעה 19:30 בבית טובי העיר רח' מלכי ישראל 36 (פינת משה זאב פלדמן) ירושלים, קומת גלריה 1 - אולם דביר











גנזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד