ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

במקום טיש: הרבי סובב בליל שבת ב'באטעס' ומה אמר על רובשקין?

לאחר עבודת ימי החנוכה וההדלקה מידי ערב, הרבי לא ערך השבת טיש בליל שבת, אבל יצא לתפילות עם החסידים בבית המדרש. בליל שבת הפתיע הרבי את החסידים והבחורים שישבו בשלושה מוקדים וערכו את ה'באטע' • הרבי אף התייחס לשחרורו של רובשקין

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר



האדמו"ר מויז'ניץ לא ערך בשבת האחרונה טיש לציבור החסידים ובמקומו סייר במקומות בהם נערכים 'שבת אחים' מה שנקרא בשפה החסידית 'באטע', הרבי הגיע במפתיע לבית המדרש 'מרכז חסידי ויז'ניץ' והתיישב עם האברכים ושר אתם יבנה המקדש הרבי חילק בונדלעך וארבעס לבעלי השמחה.

הרבי אמר לאברכים שצריך להיות נושא בעול עם חברו שאם רואים אברך לא מגיע לבאטע בליל שבת צריכים ללכת למחרת לדרוש בשלומו

לאחר מכן הלך ל'באטע' של הבחורים בישיבה גדולה שר איתם 'קה אכסוף' ו'קה ריבון' ודרש מכמה מהבחורים לומר דברי תורה. משם המשיך הרבי לישיבה קטנה של החסידות ושר איתם "ושויתי".

האדמו"ר אף התייחס במקום לשחרורו של האסיר שלום מרדכי רובשקין הרבי אמר "יעקב אבינו קרא קריאת שמע כשנפגש עם בנו יוסף כי הגיע לדרגה הכי גבוהה של אהבה, ואותה אהבה הוא נתן לקב"ה ולכן קרא קריאת שמע. בני הרה"צ רבי חיים מאיר סיפר לי השבוע ששחררו את ר' שלום מרדכי רובשקין וכשהוא נפגש עם אביו המבוגר, הוא קרא קריאת שמע. מיד שאלתי אותו אם הוא מקושר לאיזה רבי? אז הוא ענה לי שהוא מאוד מקושר לחב"ד. אז אמרתי הכול מובן, חסיד הוא תמיד בשמחה ומקושר לקדוש ברוך הוא.

הרבי אף התייחס לשבת הגדולה שתהיה בשבוע הבא בחסידות לקראת צאתו של הרבי לתקופה בארה"ב לצורך ניתוח שצפוי לעבור, הרבי אמר לבחורים שזו תהיה שבת גדולה ושצריך להתכונן אליה כראוי.

בשבת הבאה יסעדו כל החסידים יחד עם האדמו"ר לשבת פרידה. עלות הסעודה לאברך 60 שקל ולבחור 40 שקל, בטיש זאת חנוכה שרו 'יום ליבשה' במקום שבת שירה שבת שבה ישהה האדמו"ר בארה"ב.
שלום מרדכי רובשקין הרבי מויזניץ טיש באטע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד