י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עד כאן מקשבנו: הקשב מיקי גורדוס הלך לעולמו

מיקי גורדוס, הקשב המיתולוגי של 'קול ישראל', הלך לעולמו הבוקר בגיל 73 לאחר מחלה קשה • במלחמת יום הכיפורים הצליח גורדוס לאתר באמצעות הטלוויזיה המצרית טייסים ישראלים שצנחו בשטח מצרים ובכך סייע לזהות טייסים שנחשבו נעדרים או הרוגים כשבויים חיים

מיקי גורדוס ז"ל. צילום: לע"מ
מיקי גורדוס ז"ל. צילום: לע"מ



העיתונאי והקשב המיתולוגי מיקי גורדוס, מי שהיה שנים רבות קשב 'קול ישראל', הלך לעולמו הבוקר (שלישי) בגיל 73. לאחר מחלה קשה.

בשנת 1968 החל לעבוד ב'קול ישראל', לאחר שהאזין מביתו באמצעות ציוד ייחודי לתחנות רדיו מרחבי העולם והעביר ידיעות ראשוניות על המתרחש שם. בזכות שליטתו בשש שפות, היה גורדוס נכס ייחודי לרדיו.

גורדוס היה הראשון שדיווח על פשיטת צה"ל בנמל התעופה בביירות ב-1968 ושנתיים אחר כך חשף כי ברית המועצות סיפקה בצורה מואצת אמצעי לחימה למצרים.

במלחמת יום הכיפורים הצליח גורדוס לאתר באמצעות הטלוויזיה המצרית טייסים ישראלים שצנחו בשטח מצרים ובכך סייע לזהות טייסים שנחשבו נעדרים או הרוגים כשבויים חיים.

הוא גם היה הראשון שחשף את חטיפת מטוס אייר פראנס ב-1976, שהביאה בסופו של דבר ל'מבצע יונתן'.

שלט בשפות רבות, והיה הפס קול שליווה את אזרחי המדינה ובתואר שליווה אותו כל העת 'קשבנו'.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בביקור ממלכתי באפריקה כתב: "שמעתי בצער על פטירתו של ״קשבנו״ מיקי גורדוס. אדם ידען, שבמשך שנים ארוכות חיבר אותנו לחלקים רבים של העולם, טרום עידן האינטרנט".

יהי זכרו ברוך
מיקי גורדוס קשבנו קול ישראל הלך לעולמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד