י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חסידי גור עברו התעללות ואולצו לומר פסוקי המרת דת איסלאמיים

הבוקר, דווח ב'בחדרי' כי נעצרו שני ערבים בני 18 ו-19 שתקפו באלימות שני צעירים חסידי גור, אחים תאומים, בדרכם הלוך וחזור מבריכת השילוח בשבת לפנות בוקר. החסידים שהותקפו מספרים: "הכריחו אותנו לומר את 'פסוקי העדות' הנאמרים בהמרת דת"

נקבת השילוח. צילום: פלאש 90
נקבת השילוח. צילום: פלאש 90



החסידים שהותקפו על ידי ערבים מספרים: "הכריחו אותנו לומר את "פסוקי העדות" האיסלאמיים הנאמרים בעת המרת דת".

הבוקר, דווח ב'בחדרי' כי נעצרו שני ערבים בני 18 ו-19 שתקפו באלימות שני צעירים חסידי גור, אחים תאומים, בדרכם הלוך וחזור מבריכת השילוח בשבת לפנות בוקר.

"בדרכם למעיין הגיחו מולם שני בני מיעוטים ובחולפם על פני מרשיי הכו במכת אגרוף בראשו של פ.מ." כתב פרקליטם עו"ד חיים בלייכר מהמחלקה האזרחית מארגון חוננו, במכתב למשטרת ישראל. "מרשיי נמלטו והסתתרו מאחורי רכב ולאחר כמה דקות ירדו לשילוח" שם הם טבלו וקידשו את עצמם.

לאחר הטבילה, בעת ששני האחים חזרו מהמעיין לכיוון הכותל המערבי, שוב נפגשו עם הפורעים הערבים שחסמו את דרכם תוך שאחד מהם מתעד את ההתעללות הצפוייה. "מרשיי נאלמו דום מהלם ופחד כאשר מתחיל מסכת התעללות במרשיי. התוקפים קשרו את פאות ראשם של מרשיי אחד לשני והחלו לקלל את ראש הממשלה נתניהו את משטרת ישראל ומדינת ישראל. התוקפים הכריחו את מרשיי לחזור על דברי הקללות הנ"ל".

אולם מסתבר שמסכת ההתעללות רק החלה. "לאחר מכן הכו התוקפים באגרוף בחזהו של ש.ב. והחלו לגרור את מרשיי לאחד הסמטאות באומרם: 'השבוע המשטרה עצרה אותנו עכשיו נחטוף אתכם'". התוקפים המשיכו במסכת ההתעללות "בזמן שאמרו למרשיי לחזור על דבריהם כי "החמאס הכי טוב והחמאס צריך לשלוט".

לאחר מכן הכריחו התוקפים את האחים לומר את פסוקי העדות המאסלמים הנאמרים בעת המרת דת. "התוקפים לפתו את צווארי מרשי והכריחו אותם לנשק את ידיהם תוך שהם בועטים ברגליהם של מרשיי" תיאר עו"ד בלייכר, "בשלב זה מרשיי הצליחו להיחלץ מהתוקפים ולברוח לכיוון שער האשפות. שם דיווחו לשוטר מג"ב שהיה במקום על כך שהותקפו. השוטר ענה להם שימשיכו בדרכם והוא יטפל".

בדיון אמר נציג המשטרה, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי', כי מחקירה ראשונית עולה תמונה של "מעשי אלימות על רקע גזעני באופן חמור", וביקש להאריך את המעצר בשישה ימים. במהלך הדיון, אישר נציג המשטרה כי העצור דאוד קאק כבר נחקר בעבר על עבירות עם מניע גזעני, אך לא הורשע בהן.

"מדובר במסכת של התעללות ממש בקרבנות" אמר נציג המשטרה בדיון, כאשר פרקליטם טען מנגד כי שישה ימי מעצר אלו "תרגילי חקירה ובזבוז של בית המשפט". לדבריו, החשודים מסרו אליבי ועל המשטרה לבדוק זאת. השופט איתן כהן אמר כי קיים חשד סביר ומוצק נגד החשודים והחליט להאריך את מעצרם עד ליום שישי.

עורך הדין מטעם ארגון חוננו הוסיף "לפי הידוע לנו לא נעשה דבר בשלב זה. מרשיי הגיעו לכותל שם סיפרו למתפללים אחרים את שארע. בעזרת תושב יהודי מהמקום הם השיגו את תמונת התוקפים ושמותם: אחמד פרוך, דאוד קאק". בהמשך השניים התלוננו בתחנת משטרת שלם וכאמור הפורעים נעצרו.

"אין צורך להכביר במילים על חומרת האירוע, פרטי האירוע מחזירים אותנו לימים אפלים ביותר. אבקש לחקור את החשודים בגין העברות החמורות אותם ביצעו, לרבות: חטיפה, תקיפה בנסיבות מחמירות על רקע גזעני ובניסיון להמרת דת", אמר עורך הדין לסיום.
מעיין השילוח חסידי גור התעללות ערבים קוראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד