י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקרב על החידון ברדיו: מי הפסיד ומי ניצח?

הקרב על החידון: קול חי יקראו לתוכנית 'חידון הלכה למעשה' והכניסו שינויים מהותיים אך השאירו את היום והשעה המקוריים בה המתחרים, רדיו קול ברמה, משדרים גם הם את החידון

הקרב על החידון ברדיו: מי הפסיד ומי ניצח?



"במתכונת הקודמת של התוכנית ששידרה המשיבה, (קול חי) היתה המבקשת (קול ברמה) זכאית לקבלת הצו". במילים אלו הצדיקה שופטת המחוזי את הגשת התביעה של קול ברמה נגד קול חי, על שידור התוכנית חידון ההלכה העולמי.

לאחר סאגה משפטית קצרה, בנוגע לתוכנית 'חידון ההלכה' ששודרה ברדיו קול ברמה שבע שנים עם הרב אופיר מלכה שעבר באחרונה לקול חי, והראשונים הגישו כתב תביעה, היום לאחר שהצדדים לא הגיעו לפשרה השופטת קבעה החלטה. ברדיו קול חי שינו את שם התכנית והניקוד - אך יום ושעת השידור נותרו כשהיו.

הסיפור שמתגלגל בבית משפט המחוזי בתל אביב משבוע שעבר מגיע בשלב זה לקביעה לפיה לא יינתן צו מניעה. תחנות הרדיו קול ברמה הגישה באמצעות עו"ד שי רובינשטיין בקשה לצו מניעה זמני נגד רדיו קול חי, בשל העתקה לכאורה של פורמט התוכנית 'חידון ההלכה העולמי'.

בדיון שנערך היום (ראשון), השופטת נועה גרוסמן ציינה כי התכנית המשודרת בקול ברמה היא אכן בחזקת פורמט, "שם החידון, השיר ונעימת הפתיחה, מספר המשתתפים בו, אופן הניקוד, אופן הצגת השאלות, שעון העצר, שיעור הפרס, מועד הגמר, צירופם של כל אלה יחדיו, יוצר פורמט רדיופוני בר הגנה" כתבה השופטת.

אולם מאז החלו המגעים (שלא צלחו א.ש), כותבת השופטת, בין 'קול ברמה' ל'קול חי' - כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי' - ברדיו קול חי שינו את הפורמט "באופן משמעותי, ובכך החריגו את התכנית המשודרת על ידיהם באופן שנמנע מתן צו המניעה המבוקש". כפי שדווחנו בשבוע שעבר, ברדיו קול חי באמצעות עו"ד תייר ועו"ד משה יצחק אוסדיטשר, הודיעו בבית המשפט על ביצוע שינויים באופן חד צדדי, דבר שהכחישו בשיחה עם 'בחדרי'.

"התכנית במתכונת החדשה - אינה מהווה הפרה של זכויות יוצרים", כך שמדברי השופטת משתמע כי עד לשינוי, אכן הייתה הפרה. "לפיכך, מתבטל הצורך במתן צו מניעה אותו ביקשו" ברדיו קול ברמה.

יחד עם זאת, סירבה השופטת לתת צו מניעה נגד קול חי, שם סירבו לשנות את יום ושעת השידור. למרות החלטה זו, קבעה כי במידה ובקול ברמה ירצו לתבוע נזק כספי שנגרם להם בתקופה שלפני החלטה זו, יוכלו לעשות זאת בהליך המשפטי בהמשך.

השופטת נועה גרוסמן אמרה עוד כי מאחר וקול חי ביצעו שינויים על פי בקשת בית המשפט, השיתה עליהם הוצאות משפט בסך הכל בסכום של 7,500 ש"ח.

עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, שייצג את רדיו 'קול חי', אמר לאחר הפסיקה ל'בחדרי' כי "רדיו קול ברמה אשר עתר בבקשה לצו מניעה כנגד שידור החידון, ייאלץ להתמודד עם מציאות בה החידון משודר באותו היום ובאותה השעה. בקשת רדיו קול ברמה לצו מניעה האוסר את שידור החידון, נדחתה" לאחר ביצוע השינויים, "וכל ניסיון לצייר מציאות כי ניתן צו כלשהו-כפי שטרחה תחנת רדיו קול ברמה לפרסם לפני כשבוע - הוא ניסיון הנעדר כל אחיזה במציאות". עוד הוסיף אוסדיטשר "כדאי שרדיו קול ברמה יפנימו כי תחרות הנה על איכות שידור ולא ניסיון לפגוע בתחרות בריאה על ידי צווי סרק בבית המשפט.
רדיו קול חי רדיו קול ברמה חידון ההלכה העולמי חידון הלכה למעשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד