י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"עסקים הקטנים הם עמוד השדרה של המשק הישראלי"

"העסקים הקטנים הם הבסיס לצמיחת המשק בשנים הקרובות ועמוד השדרה של המשק הישראלי", אמר עודד ערן, יו"ר מועצת המנהלים של בנק הפועלים, בכנס השנתי של מכללת פרוג, שהתקיים בבניני האומה בירושלים. בנק הפועלים נתן את חסותו לאירוע השנתי בו נטלו חלק למעלה מ-3000 אנשי מקצוע, שומרי תורה ומצוות, העוסקים בתחום התקשורת החזותית ועבודות יצירה

ר' חיים דיקמן מנכ"ל  פרוג מעניק תעודת הוקרה ליו"ר מועצת המנהלים של בנק הפועלים
ר' חיים דיקמן מנכ"ל פרוג מעניק תעודת הוקרה ליו"ר מועצת המנהלים של בנק הפועלים



בפתח דבריו אמר כי, הכותרת שניתנה לכינוס "מעצבים את המחר" מבטאת מסורת יהודית עתיקת יומין, המעודדת ומחייבת את העשייה וההשתדלות האישית. כל אדם מצווה לעשות כל השתדלות כדי לעצב את עתידו הכלכלי ועתיד משפחתו.

את הרצאתו הקדיש לעולמם וחשיבותם של עסקים קטנים תחום בו הוא רואה את עתיד הצמיחה הכלכלית של אזרחי ישראל כפרטיים ושל המדינה כולה. בנק הפועלים זיהה כבר לפני שנים, שהעסקים הקטנים הם הבסיס לצמיחת המשק בשנים הקרובות. כמוסד הפיננסי המוביל בישראל, רואה עצמו הבנק מחוייב לתמוך בעסקים קטנים ולסייע להם לשגשג ולצמוח.

יו"ר מועצת המנהלים הצביע על קשיים לא מעטים העומדים בפני העסקים הקטנים. מקורם של הקשיים מצוי, בעיקר, בחומות בירוקרטיים רבים, מחסור במשאבים והיעדר ידע מקשים. בנק הפועלים מגשר על פערים אלו באמצעות הדרכה, ליווי והכשרה של בעלי עסקים קטנים. בשנים האחרונות הושקו בבנק הפועלים מהלכים אסטרטגיים פורצי דרך, אשר נועדו לחזק את המגזר החשוב של עסקים קטנים לאורך זמן ולספק מענה לאתגרים מולם הוא ניצב.

בסיום דבריו שיבח את פעילותה של מכללת פרוג, שהחלה כעסק קטן וזכתה לאמונו ולליווי החיובי של מנהל אחד מסניפי בנק הפועלים. "אנחנו בבנק מאמינים בשיתוף פעולה עם מכללת פרוג שמקדמת יזמות ותעסוקה במגזר החרדי".

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על חטיבת החדשנות התמקד בהרצאתו בנושא התנעת יזמות בעולם של חדשנות. בעזרת מצגת מושקעת הצביע על התנאים הדרושים כדי להתניע בהצלחה יזמות. לשם כך נדרש מגוון רחב של יכולות ומאמצים ובהם תוכנית עסקית, הצגה פשוטה וברורה של היוזמה, שליטה בחומר ודבקות במטרה.

ר' חיים דיקמן, מייסד ומנכ"ל פרוג, העניק ליו"ר מועצת המנהלים תעודת הוקרה על פועלו של הבנק בתחום עידוד היוצרים ובעלי המקצוע. "לחבור לגוף הבנקאי הגדול במדינה זו זכות גדולה, זכות לפעול עם המקצוענים מספר 1 – להוביל אלפי יוצרים ויזמים להצלחות משמעותיות", נאמר בתעודת ההוקרה עליה חתומים מייסדי פרוג ר' חיים ו-ט. דיקמן.

במהלך הכינוס שהו במקום יועצים של בנק הפועלים אשר סיפקו מידע בכל הקשור להתנהלותו הכלכלית של עסק קטן. מאות מהמשתתפים פקדו את מתחם היועצים ויצרו קשר להמשך שיתוף פעולה.



יו"ר מועצת המנהלים של בנק הפועלים עודד ערן בהרצאתו במליאה הראשית של כנס פרוג




קרדיט תמונות: אביב גוטליב
בנק הפועלים פרוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד