י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סקר מדאיג: לפיד פותח פער; ש"ס שוב בצרות

מדבר סקר תרחק? - תלוי את מי שואלים. מי שמוחמאים מהסקר הם יאיר לפיד מצד אחד ויהדות התורה מצד שני • מי שאמורים לדאוג הן מפלגת השלטון ומפלגת 'התאחדות הספרדים העולמית שומרי תורה' • וגם מה דעת הציבור על חוק המרכולים

יאיר לפיד ודרעי במליאת הכנסת. צילום: איזק הררי, פלאש 90
יאיר לפיד ודרעי במליאת הכנסת. צילום: איזק הררי, פלאש 90 צילום: איזק הררי, פלאש 90



בסוף שבוע בו עבר חוק המרכולים, שגרם לסערה רבתי במערכת הפוליטית, מתפרסם הבוקר (שישי) סקר שאמור להדאיג את מפלגת השלטון ואת החרדים.

על פי סקר מנדטים שערך מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' ומתפרסם הבוקר בעיתון 'מעריב - סופהשבוע', מקבלת מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 27 מנדטים, בתשובה לשאלה, אילו הבחירות היו נערכות היום למי היית מצביע?!. זאת בעוד מפלגת השלטון 'הליכוד' צונחת מ-30 מנדטים ל-22 בסקר הנוכחי.

מהסקר עולה עוד, כי אילו הבחירות היו נערכות היום, 'המחנה הציוני' בראשות אבי גבאי, היתה זוכה ב-14 מנדטים, אחריה, 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט עם 13 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' - 11 מנדטים ואילו מפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון היתה מביאה תשעה מנדטים. גם 'יהדות התורה' יכולה לחייך, שכן בסקר היא מקבלת 8 מנדטים.

'מרצ' בראשות זהבה גלאון מקבלת בסקר 7 מנדטים ואחריה 'ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שומרת על כוחה עם 5 מנדטים בלבד.

מי ששוב אמורה לדאוג, היא מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי, שמתוצאות הסקר עולה כי היא זוכה ל-4 מנדטים בלבד ועוברת בקושי (כהגדרת הסוקר) את אחוז החסימה, העומד כיום על ארבעה מנדטים.

עוד בדק הסקר, את עמדת הציבור באשר לחוק המרכולים, שעבר השבוע במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. מן הסקר עולה כי רוב הציבור - 62% מתנגד לחוק, לעומת 20% בלבד שתומכים בו.

מפילוח הסקר המתפרסם ב'מעריב סופהשבוע' עולה, כי 87% מהחילונים ו-64% מהמסורתיים מתנגדים לחוק, לעומת רק 27% בקרב הדתיים ו-12% בקרב החרדים.

בסקר נוסף שערך 'פאנלס פוליטיקס' נשאלו הנסקרים, האם על הציבור לממן את אבטחת ילדי ראש הממשלה, את הנהגים והמכוניות? 62% מהנשאלים הביעו דעתם, כי הציבור אינו צריך לממן זאת. מקרב מצביעי הליכוד 52% סברו כי יש לממן את אבטחת ילדי ראש הממשלה, רק 24% מכלל המשיבים סברו כמותם.
סקרים בחירות יאיר לפיד חוק המרכולים שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד