י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דיווח: טלגרם תגייס 1.2 מיליארד דולר בהנפקת מטבע דיגיטלי

על פי דיווחים בתקשורת טלגרם מתכננת להשיק רשת בלוקצ'יין משלה שתהיה מתקדמת יותר מביטקוין ואיתריום ותאפשר תשלומים באמצעות אפליקציית המסרים המיידים של החברה • טלגרם לא אישרה את הידיעות

  • כ"ח טבת התשע"ח
טלגרם. צילום: pixabay
טלגרם. צילום: pixabay



טלגרם, מפעילת אפליקציית המסרים המיידים, מתכננת להשיק רשת בלוקצ'יין משלה ולהנפיק מטבע דיגיטלי, כדי לאפשר תשלומים באמצעות אפליקציית טלגרם ושירותים נוספים. לטענת גורמים שמעורים בנושא רשת הבלוקצ'יין של טלגרם תיקרא Telegram Open Network – TON ותהיה בעלת יכולות גבוהות יותר מהרשת של ביטקוין והרשת של איתריום.

לפי הדיווחים, השקת רשת הבלוקצ'יין תמומן על ידי הנפקת מטבע דיגיטלי (ICO) עצומה בהיקפה, כאשר המטרה היא לגייס מאות מיליוני דולרים כבר במכירה המוקדמת של האסימונים, כאשר המטרה הסופית היא לגייס 1.2 מיליארד דולר כך שזו עשויה להיות הנפקת המטבע הדיגיטלי הגדולה ביותר אי פעם.

הנפקת מטבע דיגיטלי תעניק לטלגרם עצמאות רבה ותפשר לה לא להיות תלויה בבנקים או בממשלות, דבר שמייסד ומנכ"ל החברה פאבל דורוב מעוניין בו לאחר שמשקיעים השתלטו על הרשת החברתית הרוסית שהקים VK – שכונתה פייסבוק הרוסית.

לטלגרם יש כ-200 מיליון משתמשים באפליקציה שלה. אימוץ המטבע הדיגיטלי שלה על ידי רבים מהמשתמשים באפליקציה יהפוך את טלגרם במהירות רבה לאחת השחקניות החזקות בעולם הקריפטו. לפי מסמך הכוונות (white paper) של טלגרם המטבע של טלגרם ייקרא Gram.

השמועות על הנפקת המטבעות הדיגיטליים של טלגרם החלו לפני כשבועיים. ביום ראשון ה-7 בינואר, פירסם פדור סקורטוב, מנכ"ל קומבוט – חברה שמבצעת ניתוחים לפעילות קבוצות בטלגרם – את מסמך הכוונות של טלגרם להשקת רשת הבלוקצ'יין בערוץ הטלגרם שלו.

אתר טק קראנץ' היה האתר הראשון דובר אנגלית שדיווח על קיומו של המסמך. פאבל דורוב לא הגיב לפניות אתרים שונים, כולל טק קראנץ', שביקשו את תגובתו לידיעה. עם זאת ב-23 בדצמבר דורוב צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "טלגרם מפרסמת הודעות רשמיות רק באתר telegram.org. כל דבר אחר הוא הונאה".
טלגרם מסרים מידיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד