י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קצין שהכה חרדי בכיכר השבת - יועמד לדין

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי קצין המשטרה שתקף קטין חרדי בפניו במהלך הפגנה, יועמד לדין

התקיפה שתועדה
התקיפה שתועדה



קצין שהכה צעיר חרדי בכיכר השבת, יועמד לדין. "ידע כל שוטר שגם למפגינים חרדים יש זכויות", אומר פרקליטו של המפגין.

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (שלישי) כי קצין המשטרה שתקף קטין חרדי בפניו במהלך הפגנה, יועמד לדין ובימים הקרובים יוגש כנגדו כתב אישום.

לפני כחודשיים הגיש הקטין תביעה אזרחית נגד הקצין ובמקביל הגיש תלונה למח"ש. הצעיר סיפר כי כאשר צעד מהישיבה בה למד לעבר שכונת מאה שערים, על מנת להשתתף בחתונה של חברו - הגיע לכיכר השבת ונתקל במחאה שבמהלכה העליבו צעירים את השוטרים.


תיעוד התקיפה. צילום: שלומי טריכטר

מיד לאחר מכן, כך סיפר, הגיח הקצין שסבר כי הצעיר הוא זה שקרא את הקריאות, גרר אותו להמשך הרחוב, והלם בפניו של הצעיר בחוזקה באמצעות אגרופו - וידאו שפורסם בזמנו ב'בחדרי חרדים'.

מעוצמת המכה נפצע הצעיר ודם ירד מפיו, כובעו הועף והעדשה במשקפיו נשברה. גם בשלב הזה הקצין המשיך להשתולל והלם בפניו של הצעיר בשנית תוך שהוא צורח עליו.

"אני שמח על החלטת מח"ש להעמיד את הקצין לדין" אומר פרקליטו של הקטין, עו"ד איתמר בן גביר. "הגיע הזמן ששוטרים העושים דין שדה ומכים אזרחים יישאו באחריות על מעשיהם הנלוזים. גם לחרדים יש זכויות ואני מקווה שהמשטרה תפסיק את האלימות המיותרת כלפי המפגינים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "עם סיום ההליך שעודנו מתנהל במח"ש, וככל שתתקבל החלטה ויועברו החומרים למשטרה בעניינו, ייבחנו כמקובל נקיטת אמצעים משמעתיים ומנהליים כנגד הקצין".
עוד הוסיפו, כי "משטרת ישראל תמשיך לטפל בנחישות במקרים של חריגות מהנורמות הערכיות והמוסריות המצופות מאנשי משטרה כמי שאמונים על אכיפת החוק במדינת ישראל".
תקיפת חרדי קצין משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד