ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"בלי הידברות נצביע נגד הסדרת ערוץ 20"

משבר בקואליציה על רקע הסדרת ערוץ 'הידברות' • הח"כים החרדיים: "בלי הידברות נצביע נגד החוק להסדרת ערוץ 20"

ערץ הידברות, אילוסטרציה. צילום: יעקב נאומי, פלאש 90
ערץ הידברות, אילוסטרציה. צילום: יעקב נאומי, פלאש 90



במהלך דיון בוועדת הכלכלה שהתקיים הבוקר (ראשון) לקראת הצעת החוק להסדרת מעמדו של ערוץ 20 בקריאה שניה ושלישית, התגלעו קשיים בהעברת החוק. חברי הכנסת החרדיים הודיעו כי יתנגדו להעברתו של החוק אם לא יוסדר מעמדו של ערוץ הידברות.

על פי המצב הרגולטורי הנהוג היום, ערוץ הידברות אינו יכול לשדר על בתי נופש בהם מתקיימים אירועים וסמינרים, מאחר והדבר נחשב כפרסומת המותרת רק בערוצים מסחריים. בעבר נקנס הערוץ במאות אלפי שקלים לאחר שפרסם חסות של בית נופש בו התקיים סמינר לקירוב ליהדות.

חברי הכנסת החרדיים זעמו: "מעבירים פה כאן עשרות מיליונים של ויתור חובות להסרת חסמים רגולטוריים לערוצים למגזר הערבי והרוסי, בעוד ל'הידברות' החשוב למגזר החרדי ישנה התנגדות בלתי מוסברת שלא להסיר את החסמים".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון: "רק כדי לסבר את האוזן, לערוץ 20 ויתרו על שבעים וחמישה אחוזי תוכן של מורשת ישראל, ובנוסף הסירו את החובה לערבות בסך 4 מיליון שקלים. כל הערוצים הייעודיים זכו לשמיטת חובות פטור מדמי רישיון לרשות השנייה ופטור מדמי מעבר בין החברות המפעילות. לערוץ 'הלא' הערבי מחקו שישים מיליון ₪. ומה בסך הכל מבקשים בערוץ הידברות? כסף? מחיקת חובות? לא. הם מבקשים שיותר להם לשדר חסויות בלי להטיל עליהם קנסות. גם את זה לא מאשרים. זה לא מריח טוב. קוראים לזה אפליה".

החכ"ים הודיעו ליו"ר הוועדה: "שיהיה ברור, כי עד שלא יוסדר הנושא, חברי הכנסת החרדיים יתנגדו להעברת החוק להסדרת ערוץ 20. נתנגד לכך גם בוועדה, וגם בהצבעה במליאת הכנסת".
הידברות ערוץ 20 משבר בקואליציה החכים החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד