י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם הרב גינזבורג קרא לנקמה בעקבות רצח הרב רזיאל שבח הי"ד

בגלי צה"ל פורסמה הבוקר הקלטה מהרב יצחק גינזבורג, שאומר בשיעורו, יומיים לאחר הפיגוע בחוות גלעד: "התגובה הנכונה היא פעולות תגמול קשות ורציניות" • לשכת הרב הוציאה בתגובה הבהרה, בה נטען כי הכתבת הבינה הפוך מתוכן השיעור

הרב גינזבורג. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
הרב גינזבורג. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



האם הרב גינזבורג מבכירי רבני נוער הגבעות ביהודה ושמורון, קרא לנקמה ולתג מחיר בעקבות רצח הרב רזיאל שבח הי"ד? על פי הדיווח הבוקר בגלי צה"ל; בתוך שיעור של הרב יצחק גינזבורג, נאמרו דברים מהם עולה, שכביכול הרב קורא לפעולת תגמול ולנקמה על רצח הרב רזיאל שבח הי"ד לפני כשבועיים.

הכתבת כרמל דנגור הביאה הבוקר את ההקלטות משיעורו, וכך זה נשמע בדיאלוג עם אחד הנוכחים בשיעור, ששאל אותו: "אבל מה עושים בתכלס?". הרב גיזבורג משיב לו: "מה עושים תכלס? מוחים. מחאה. זה מה שעושים". הנוכח מוסיף ומקשה "אומרים אני מוחה, מה... מה עושים?". הרב גינזבורג מסביר לו ואומר: "יש אצבע מאשימה, מי שבאמת אשם שזה הסוס כאן, הסוס זה הממסד
הטיפול שהכי יכול לעזור כאן מיד, הטיפול המיידי - זה אך ורק פעולות תגמול רציניות
אין לגרוע מזה ואין להוסיף על זה שום דבר".


האזינו לדבריו. באדיבות גל"צ

הרב גינזבורג נשמע בהקלטה, חוזר ואומר כי "במקרים כאלה יש רק דבר אחד יחיד שיכול למנוע להבא - תגובה הוגנת, שזה פעולת תגמול קשה".

בהמשך נשמע הרב אומר "דן שלנו הוא נושך עקבי סוס. עקבי סוס בגימטריה זה המדינה
לא רוצה לנשוך, להרוג את האנשים. רק את הממסד, רק את המרכבה. יש מרכבה ויש מי שרוכב על המרכבה. מי שרוכב על המרכבה - הם ייפלו, ייפלו אחורה".

לסיום, נשמע הרב יצחק גינזבורג אומר לשומעי לקחו, כי "הסוס שלנו היום הוא עושה דם יהודי הפקר. לכן צריך לפגוע בסוס. אז כנגד זה צריך אחד יהודי כזה שמפקיר את עצמו, ההפקרות היא קדושה, מפקיר את הדם שלו. בשביל ערבות, שכל ישראל ערבים זה לזה. מי שמוכן לכך אז הוא המלך".

בלשכת הרב גינזבורג מכחישים את הפרסום והסבירו כי הכתבת "הבינה בדיוק הפוך מתוכן השיעור".

"דבריו של הרב הוסברו אתמול לכתבת גל"צ כרמל דנגור אשר פנתה לתגובה, והעמידו אותה על טעותה, אך הכתבת היתה נחושה לפרסם את הדברים תוך מתן פרשנות שגוייה".

"כפי שהרב גינזבורג הבהיר בשנים האחרונות, התיקון הנדרש במישור הבטחוני הוא מדיניות אמיצה ותקיפה של מדינת ישראל, מתוך הכרה בזכותו של העם היהודי על ארצו. בשיעור המצוטט הדגיש הרב שעל הרשות המבצעת לפעול בתוקף הנדרש ואם הממסד אינו ממלא את תפקידו יש להחליף את ההנהגה." הסבירו בלשכה את דבריו של הרב.

בנוסף מסרו מלשכתו, כי "לצערנו הכתבת הוציאה דברים מהקשרם ובחרה להוציא פרסום מגמתי, שקרי ומעוות, וזאת למרות שהדברים הוסברו לכתבת. חבל שגלי-צה"ל מטעים את הציבור ונגררים לרדיפת רבנים תוך ליבוי שנאה ופילוג בעם."

הרב יוסי פלאי מלשכת הרב, הוסיף כי "אנו שמחים מאד שאנשים, גברים ונשים, מגיעים לשיעורי הרב ולומדים את ספריו הרבים, אך לא ככלי ניגוח, אלא מתוך רצון לשמוע ולהבין באמת את עמדתו. אנחנו בהחלט חושבים כי יש לרב מסר חשוב לשיח הציבורי היום, זה מסר שיכול להרים אותנו מעל למחלוקות הקטנוניות. אנו מאחלים לכולם להרבות באהבת ישראל מתוך כבוד למסורת ישראל".
הרב יצחק גינזבורג גלי צה''ל רזיאל שבח חוות גלעד תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד