י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נסיון השתקה? כתב מדיני נאלץ לעבור בדיקה גופנית בלשכת רוה"מ

יניר קוזין, הכתב המדיני של 'מעריב' טוען כי בשל אייטם שפרסם בגל"צ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הופשט הבוקר בבידוק בכניסה ללשכת ראה"מ בניגוד לעיתונאים אחרים ששהו לצידו. "‏השפלת עיתונאים במשרד ראש הממשלה נמשכת", כתב קוזין

נסיון השתקה? כתב מדיני נאלץ לעבור בדיקה גופנית בלשכת רוה"מ



יניר קוזין, הכתב המדיני של 'מעריב' טוען כי בשל אייטם שפרסם בגל"צ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא הופשט הבוקר (ראשון) בבידוק בכניסה ללשכת ראה"מ בניגוד לעיתונאים אחרים ששהו לצידו.

"‏השפלת עיתונאים במשרד ראש הממשלה נמשכת", כתב קוזין בחשבון הטוויטר שלו, "הגעתי היום לסקר את ישיבת הממשלה ופתאום קפצה לאבטחה כאן "התראה" עליי. האם זה קשור לעובדה שעליתי לאייטם בגלי צה"ל השבוע שקשור לבדיקות שעושים לעיתונאיות? בכל מקרה, הסכמתי להיבדק גופנית עד שהחליטו שאני גם צריך להפשיל מכנסיים. לזה לא הסכמתי".

בהמשך כתב: "אני עיתונאי שמגיע לכאן מדי שבוע ולא יכול להיות שזה יהיה היחס. הגיע הזמן למחאה עיתונאית אמתית נגד הבידוק המשפיל לעיתונאים בלשכת ראש הממשלה. די! חלאס עם זה".

העיתונאי אלכס כץ עורך אתר 'אייס' מדווח כי בעקבות המקרה הבוקר, ומקרים רבים אחרים בהם עיתונאים - בעיקר ערבים - נדרשים לעבור הליכים פולשניים כאלה, שלח ראש תא הכתבים המדיניים, איתמר אייכנר מידיעות אחרונות, מכתב ממלאת מקום דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, בו מחאה על ההתנהלות נגד קוזין, ש"עבר בדיקה גופנית שאיתה שיתף פעולה עד השלב שבו התבקש להפשיל את מכנסיו.

בשבוע שעבר כתבת של רדיו פינלנד התבקשה גם היא לעבור בדיקה פולשנית בבדיקה ביטחונית. מקרים אלה מצטרפים לעוד שורה של עדויות על בדיקות פולשניות ומשפילות של אנשי תקשורת שבידם תעודת לע"מ בתוקף - אף שנושאי התעודה עוברים תחקיר ביטחוני מקדים וזהותם ידועה מראש לגופי הביטחון והאבטחה".

במכתב צוין כי "ברור לנו שיש להתחשב בצורכי הביטחון אך לדעתנו גם כאן חייבים להציב גבול: מדובר בכתב ישראלי של כלי תקשורת מכובד שמגיע כל שבוע לסקר את ישיבת הממשלה. בדרישות כאלה מעיתונאים, בוודאי כאשר יש ברשותכם את הטכנולוגיה שנועדה למנוע בידוק פולשני, מתעורר החשד שאתם מעבירים מסר לכתבים שאינם רצויים במשרד ראש הממשלה. כיצד המסר הזה מתיישב עם עמדתו הפומבית של ראש הממשלה שבישראל, בניגוד לכל המדינות באזור, יש תקשורת חופשית?".

"לא נסכים לבידוק משפיל ופולשני של עיתונאים בכלל וכתבים מדיניים בפרט שמגיעים עם תעודת עיתונאי רשמית של לע"מ למשרד ראש הממשלה לעשות את עבודתם", מסכם אייכנר את מכתבו. "אבקשך לוודא שאירועים כאלה לא יישנו ואם צריך לבחון את החזרת נוהל תעודה 5 שבה פטרו את הכתבים המדיניים מבידוק בטחוני מעכב בכניסה למשרד ראש הממשלה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה לעיתונאי. נציין כי אגף הבטחון פעל לפי הנהלים הנדרשים. מטבע הדברים, בכניסה למשרד רה"מ נדרש בידוק קפדני במיוחד. יחד עם זאת, האירוע ייבחן ויופקו הלקחים המתאימים".
יניר קוזין מעריב לשכת ראש הממשלה בידוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד