י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פייסבוק כבר לא רק לסטטוסים: הכירו את עולם השיווק

עדיין חושבים על פייסבוק כעל פלטפורמה שמטרתה לעדכן סטטוסים ולדבר עם חברים? אם כן, אתם לא מודעים להשפעה הענקית של פייסבוק על עולם השיווק • הרשת החברתית שהתחילה כמקום לשתף בו תמונות הפכה לרשת המאכלסת 2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם

משרדי פייסבוק. צילום: סרג' אטאל, פלאש 90
משרדי פייסבוק. צילום: סרג' אטאל, פלאש 90 צילום: סרג' אטאל, פלאש 90



פייסבוק לא רק טובה למשתמשים, הרשת הראתה שהיא יכולה להיות אפקטיבית מאוד גם למפרסמים. בתוך כמה שנים בלבד, פייסבוק שינתה את עצמה מנקודת המבט של המשתמשים ושל המפרסמים כאחד.

לעקוב אחרי כל השינויים יכולה להיות משימה קשה. אז הבאנו לכם 10 טיפים לפרסום בפייסבוק לשנת 2018 שלוקחים בחשבון את השינויים בפייסבוק וגם אסטרטגיות צפויות ומאפיינים שמפרסמים יצטרכו לעשות בעתיד.

1. המשיכו לצלם סרטונים

פוסטים המכילים וידאו מהווים רק 0.9% מכלל הפוסטים בפייסבוק. מה שמעניין הוא שהפוסטים הכוללים וידאו מהווים 7.15% מכלל החשיפה ברשמת החברתית. החדשות הטובות הן שהמספר הזה עוד גדל.

נכון להיום, הסרטונים שולטים בפלטפורמה של פייסבוק ובכך יוצרים תחרות קשה ליוטיוב, אחת מפלטפורמות הגדולות בעולם לסרטונים. אם עדיין לא חשבתם אפילו על פרסום בפייסבוק באמצעות וידאו, זה הזמן להתחיל לעשות את זה.

אל תחששו מזה, לא צריך תואר ראשון בשביל לצלם. כל מה שצריך זה סמארטפון ותאורה טובה ומה שאתם רוצים לצלם.

2. צרו קהלים

קהלים שמורים יכולים להיות מעולים במיוחד אם אתם רוצים לכוון לשוק מסוים. השתמשו במנהל של פייסבוק (Facebook Business Manager) כדי ליצור קהלים מותאמים על בסיס מאפיינים מסוימים. הדבר יאפשר לכם לכוון את המודעות לקבוצות ספציפיות כדי שהתוכן שלכם יגיע לקהל הנכון.

נסו את זה בעסק שלכם (זה חינמי לגמרי) ותוכלו לבדוק כמה גדול הקהל שלכם לפני שאתם מתחילים עם המודעות.

3. מיקוד מחדש

אם אתם בעלי עסק ויש לכם אתר , אתם חייבים להתחיל בקמפיין הפונה מחדש ללקוחות שלכם או ריטרגטינג – אחת השיטות האפקטיביות ביותר בפרסום בפייסבוק מבחינת רווחים.

בקצרה, הדבר מאפשר למודעה שלכם להגיע לאנשים שכבר היו באתר שלכם. כל מה שאתם צריכים זה להתקין את הפיקסל של פייסבוק (קראו כאן על מה זה הפיקסל?) באתר שלכם ולחכות בסבלנות לקהל שיגלוש לאתר.

4. כיתוב לסרטונים

לאחרונה, פייסבוק הכריזו שהם מתכוונים להגדיל את האפשרות להשתמש בכלי להוספת כיתוב שלהם.

והנה למה זה חשוב שתעשו את זה. נמצא שכמעט 90% מהמשתמשים בפייסבוק צופים בסרטונים ללא סאונד, מה שהופך את הכיתוב בסרטון שלכם לחשוב מאוד מכיוון שזה מעצים את חווית הצפייה של המשתמשים.

5. קריאה לפעולה בדף שלכם

האפשרות הזאת קיימת בפרסום בפייסבוק ואתם חייבים לנצל אותה.

כפתור הקריאה לפעולה נמצע בחלק התחתון הימני של תמונת הרקע בעמוד העסקי שלכם. הכפתורים האלה מפשטים את התהליך ללקוחות שלכם ומקלים עליהם את תהליך יצירת הקשר איתכם. ככה, לא תפספסו עוד תנועה לאתר שלכם.

6. רשימת המיילים שלכם

אם רשימת המייל שלכם גדולה יחסית, אתם צריכים להעלות אותה לדף הפייסבוק שלכם. ברגעש תעשו את זה, יהיה לכם קל לפרסם את המוצר או השירות שלכם לכל אחד מהמיילים האלה.

בדיוק כמו ריטרגטינג, המתודה הזאת שימושית במיוחד מכיוון שהיא מאפשרת לכם ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים. הפיקו תועלת מההתעניינות הקודמת שלהם בעסק שלכם ונסו לפתוח בקמפיין כדי ליצור אינטראקציה איתם. כמה שיותר לקוחות יהיו איתכם בקשר, ככה העסק שלכם יגדל.

7. תגובות מיידיות

ראיות מראות שפייסבוק מחפש את זמן התגובה שלכם באלגוריתם, אז כדי שתוודאו שאתם עונים להודעות. נסו לשמור את זמן התגובה קטן ככל שאפשר היות וזה נמצא בעמוד שלכם. זה ייצור רושם שאתם מגיבים מהר וישמח מאוד את הקהל שלכם.

8. גיוון בפוסטים

שילוב של תכנים שונים ביחד זו דרך נהדרת כדי ליצור עוד קשרים עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

9. שידורים חיים בפייסבוק

כמו שנאמר פה כבר, סרטונים במדיה החברתית תפסו המון תשומת לב בשנת 2017. לכן, תתחילו ללמוד איך לצלם שידור חי בצורה טובה מכיוון שהתועלת היא אדירה.

הדבר המשמעותי ביותר הוא החשיפה המוגברת בשידורים חיים. סרטונים כאלה אהובים מאוד על האלגוריתם של פייסבוק ולכן הם יופיעו אצל יותר ויותר אנשים.

10. כיף. כיף. כיף

תהיו חברותיים במדיה החברתית. זה הסוד הגדול כדי להתחבר לקהל המטרה שלכם. אם אתם רוצים, אתם יכולים אפילו לדבר על הניסיון האישי שלכם ולחלוק מהידע שלכם, בתחום שלכם.




צילום: PR-Digital
פייסבוק פוסטים סרטונים תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד